fbpx

מחירון אופנועים מוטו - גרסה דיגטלית

voge מוטו24 רביעי מתחת לתפריט
קאברג שחורי 205 על 35
cristalino מתחת לתפריט xi
זונטס מתחת לשורת לוגו – אמצע 1
מטרו באנר שמאל הכי עליון
cristalino קובית צד xi
אישימוטו באנר קוביה שמאל
עופר אבניר קוביה שמאל
מידלנד שחורי 140 על 70
מוטוטאץ דקר
לרט
לרט
תמוז
MV קוביה
מחירון אופנועים – קוביה שמאל תחתון
סטפן
voge מוטו24 באנר
אודי דגן 140 על 70
HJC

F1 צרפת מירוץ: המילטון מטייל לו

F1 צרפת מירוץ: המילטון מטייל לו

מיקי כהן

צילום: יח"צ

הרמזור האדום כבה וכל 20 הנהגים לוחצים את הדוושה לרצפה במטרה להגיע כמה שיותר מהר לפניה הראשונה, המילטון הראשון שמגיע אליה ובוטס מנסה להכנס מייד אחריו אבל לוטל יש תוכניות שונות והוא פוגע בחלק האחורי של המרצדס של בוטס ושולח אותו לבצע פירואט על המסלול. שאר הנהגים אחריו, מנסים להתחמק ומסלול פול ריקארד בעל שטחי המילוט הגדולים שלו, מאפשר לכל השאר להמשיך ללא פגע. המהלך הזה, לא רק שדוחק את נהגי פרארי אחורה, אלא גם מעלה את ורשטפן למקום השני ופניה מספר שתיים עובר ללא בעיות אך הסלט מתחיל לפני פניה שלוש, אוקון סוגר את הדלת בפני גאסלי ולאחרון לא נותרה שום אופציה מלבד מגע בפורס אינדיה של אוקון, מה שמוציא את שניהם מהמרוץ ואת מכונית הבטיחות החוצה.

וטל נכנס להחליף את הכנף הקדמית השבורה ומשנה את טקטיקת הצמיגים שלו ויוצא מרחבת הטיפולים עם כנף חדשה וצמיגים הרכים, שזו התרכובת הקשה ביותר שהביאו פירלי למסלול בצרפת. גם בוטס שהצמיג האחורי שמאלי נפח את כל אוויר שהיה בו בעקבות המגע עם וטל, נכנס להחלפת צמיגים ויוצא גם הוא עם הצמיגים הרכים.

חמש הקפות לקח למרשלים הצרפתים לנקות את שברי הטורו רוסו והפורס אינדיה מהמסלול וכשמכונית הבטיחות ירדה והמרוץ התחדש, היה זה המילטון שהוביל לפני ורשטפן, סיינז מרנו שמצא את עצמו שלישי אחרי כל המהומה, ריקארדו, מגנסון, להקלר שטיפס שתי מקומות, רייקונן, גרוז'אן, פרז והולקנברג שסוגר את העשיריה הראשונה. וטל ממוקם 17 ובוטס אחריו במקום האחרון אבל לא עוברת פניה או שתיים ואלונזו נעקף על ידי וטל ותוך כדי ניסיון העקיפה, וטל נותן לאלונזו "קטנה" ומסבסב אותו. אלונזו מתאושש וממוקם כרגע במקום ה-18 והאחרון.
בחסות מערכת ה-DRS, ריקארדו מצליח לעבור את סיינז, בוטס כבר ממוקם 13, וטל על סף הנקודות במקום ה-11 והנהלת המרוץ מודיעה על 5 שניות עונש לוטל על התאונה עם בוטס בפניה הראשונה. קימי גם עובר את סיינז ועולה למקום הרביעי.

הקפה 20 ובוטס מצליח להכנס לנקודות ולעלות למקום העשירי בעוד שוטל, כבר חמישי 17 שניות אחרי רייקונן. בעוד שחוץ מוטל ובוטס, אף אחד לא החליף צמיגים, וטל, גם עם העונש שספג, ממוקם הרבה יותר גבוה. כל הנהגים מושכים את החלפת הצמיגים בעוד שמנהלי הקבוצות מביטים על מכ"מ הגשם שנראה שעומד לרדת במסלול ממש עוד כמה רגעים, מה שלבסוף לא קורה והמרוץ נשאר מרוץ יבש.

הקפה 26 וההחלפת הצמיגים הראשונה יוצאת לדרך, ורשטפן נכנס ומחליף את הצמיגים לרכים ויוצא ממש על האף של וטל, ובהקפה ה-29 גם ריקארדו מחליף צמיגים לרכים ויוצא ממש על הזנב של וטל. באותה הקפה נכנס גם פרז לרחבת הטיפולים אך הוא יוצא ממנה ללא הפורס אינדיה שלו שמתאפסנת במוסך בגלל תקלה.

המילטון נכנס בהקפה ה-33 להחליף צמיגים לצמיגים הרכים, כמו כולם ויוצא שני כשרק רייקונן לפניו שעדיין לא החליף צמיגים. הקפה מאוחר יותר, ורייקונן מחליף צמיגים לצמיגי הסופר רכים כשבנתיים על המסלול, ריקארדו עובר את וטל. רייקיונן, אחרי עוד 6 הקפות עם הצמיגים המהירם יותר, עובר את וטל, מה שמשכנע את מנהלי פרארי להכניס את וטל להחלפת צמיגים ולריצוי 5 שניות העונש שלו. בוטס, נכנס גם הוא ו-10 הקפות לסוף המרוץ, המילטון מוביל בבטחה לפני שני מכוניות הרדבול של ורשטפן וריקארדו ושתי מכוניות הפרארי של רייקונן ו-וטל. סיינז שישי, מגנסון שביעי ובוטס שמיני.

רייקונן סוגר על ריקארדו ובהקפות האחרונות, מתנהל קרב על המקום האחרון בפודיום וחמש הקפות לסיום, רייקונן עולה למקום השלישי.

שלוש הקפות לסוף ולצמיג הקדמי השמאלי בוויליאמס של סטרול, נמאס גם לו מביצועי המכוניות של וויליאמס והגלגל מתפרק ושולח את סטרול לראות את סוף המרוץ מהיציע והמרוץ מתנהל בשלושת ההקפות האחרונות תחת מכונית הבטיחות הוירטואלית.

עשרת המקומות הראשונים:
1. לואיס המילטון
2. מקס ורשפטן
3. קימי רייקונן
4. דניאל ריקארדו
5. סבסטיאן וטל
6. קווין מגנסון
7. ואלטרי בוטס
8. קרלוס סיינז
9. ניקו הולקנברג
10. שארל להקלר

לואיס המילטון יוצא מצרפת כשידו על העליונה. גם הוביל לאורך כל סוף השבוע וגם הצליח לחזור ולהוביל את טבלת האליפות, בוטס לעומתו, יכול להאשים רק את עצמו. אמנם וטל פגע בו בפניה הראשונה, אולם וטל סיים שתי מקומות לפניו וזה עוד אחרי שקיבל 5 שניות עונש. בוטס, למרות שלא יודה בכך, משמש כמספר 2 של המילטון ותפקידו לשמור את שאר המתחרים מאחור. בצרפת זה לא קרה, האם זה יקרה במרוץ הבא?

ורשפטן מתנהג בצורה בוגרת ושקולה לאחר הנזיפה שקיבל מכריסטיאן הורנר מנהל הקבוצה. למרות שבשלושת המרוצים האחרונים, לא ממש היה מי שילחיץ אותו. ריקארדו היה מאחור וגם רייקונן כשעלה למקום השלישי היה מספיק מרוחק מכדי לאיים. היציאה של ורשטפן לפני וטל לאחר החלפת הצמיגים, לא סיפקה לנו את הדלק שהיה צריך ורשטפן על מנת להניע אותו לעשות שטויות. האם המצב הזה יחזיק מעמד?

וטל יכול להאשים רק את עצמו על התוצאה בצרפת. טעות בפניה הראשונה לא רק שעלתה לו בראשות הטבלה שכנראה היה מאבד אותה גם אם לא היה פוגע בבוטס, אלא גם העבירה את המומנטום שהיה לצידו, לצד המילטון. רייקונן, שכנראה זו היא עונתו האחרונה בפורמולה 1, הראה היום ניצוצות של אותו נהג שזכה באליפות העולם. מרוץ שקול כשצריך ולוחץ בדיוק במקומות הנכונים, הביאו לו את התוצאה הטובה ביותר שיכול היה לצפות. האם רייקונן יחתום בפרארי לעוד עונה אחת?

מגנסון הביא את מכונית ה-האס למקום הכי טוב שאפשר ובדרך אפילו עבר את בוטס. נקודות חשובות לקבוצה הקטנה מאמריקה רק חבל שגרוז'אן לא הצליח להתאמץ עוד קצת ולהביא גם נקודה לקבוצה. אולי זה יקרה במרוץ הבא.

לא סתם אני טוען שהשנה רנו היא הקבוצה הרביעית בטיבה, גם פה בצרפת, מול הקהל הביתי, הצליחה רנו להכניס את שתי המכוניות שלה לניקוד והפעם היה זה סיינז שהצליח להתברג לפני הולקנברג בן קבוצתו . מעניין האם גם במרוץ הבא יצליחו ברנו להוציא נקודות משתי המכוניות והאם יהיה זה שוב סיינז לפני הולקנברג?

להקלר שוב מביא נקודה חשובה לסאובר. משהו טוב קורה בקבוצת הלווין של פרארי, אמנם המנועים הם מהדור הקודם כי עם החדשים משום מה לא כל כך מסתרים שם בסאובר, אבל רואים תוצאות העונה ומהקבוצה החלשה בסבב, סאובר מתחילה לזחול לכיוון מרכז השדה. האם תצליח סאובר להתברג גבוה יותר בסוף העונה?

מקלארן שוב דומה לאותה קבוצה משנה שעברה והפעם אי אפשר לטעון שהבעיה היא יחידת הכח, עובדה, רנו וגם רדבול, מצליחות הרבה יותר. הפעם היה זה ואנדורן שסיים לפני אלונזו שבכלל פרש ממש בהקפה האחרונה, אולי מרוץ ה-24 שעות שבו זכה השפיע עליו פיזית ומנטלית ולמרוץ הזה, הגיע אלונזו ללא כחות? נראה במרוץ הבא.

וויליאמס שוב מראה שאין לה שום כלי תחרותי. יחידת הכח המותקנת באחורי המכונית היא מהטובות שיש אם לא הטובה ביותר, צוות מהנדסי הארודינמיקה גם הם בין הטובים שיש אבל מה שחסר בקבוצה, זה נהג שיתן לצוות הטכני את הפידבק הנכון. מעניין עוד כמה מרוצים יעבור עד שיפקידו את ההגה בידיים של קוביצה?

בשבוע הבא באוסטריה, מסלול הבית של רדבול, אולי נקבל חלק מהתשובות.

טבלת אליפות היצרנים:
1. מרצדס – 237
2. פרארי – 214
3. רדבול – 164
4. רנו – 62
5. מקלארן – 40
6. פורס אינדיה – 28
7. האס – 27
8. טורו רוסו – 19
9. סאובר – 13
10. וויליאמס – 4
טבלת אליפות הנהגים:
1. לואיס המילטון – 145
2. סבסטיאן וטל – 131
3. דניאל ריקארדו – 96
4. ואלטרי בוטס – 92
5. קימי רייקונן – 83
6. מקס ורשטפן – 68
7. ניקו הולקנברג – 34
8. פרננדו אלונזו – 32
9. קרלוס סיינז – 28
10. קווין מגנסון – 27
11. פייר גאסלי – 18
12. סרחיו פרז – 17
13. אסטבאן אוקון – 11
14. שארל להקלר – 11
15. סטופל ואנדורן – 8
16. לאנס סטרול – 4
17. מרקוס אריקסון – 2
18. ברנדון הארטלי – 1

התגובות סגורות לפוסט זה.

עופר אבניר מגדל ימין
הונדה מגדל שמאל