fbpx

מחירון אופנועים מוטו - גרסה דיגטלית

מטרו ימין 4
קאברג שחורי 205 על 35
דוקאטי מתחת לתפריט – אמצע 2
זונטס מתחת לשורת לוגו – אמצע 1
מטרו באנר שמאל הכי עליון
cristalino קובית צד xi
לרט
תמוז
מוטוטאץ דקר
אישימוטו באנר קוביה שמאל
עופר אבניר קוביה שמאל
מידלנד שחורי 140 על 70
לרט
voge מוטו24 באנר
HJC
סטפן
מחירון אופנועים – קוביה שמאל תחתון
MV קוביה
אודי דגן 140 על 70

החלה המכירה המוקדמת של הב.מ.וו R18

החלה המכירה המוקדמת של הב.מ.וו R18

אסף לביא

צילום: יצרן

הקרוזר החדש של ב.מ.וו מתחיל שיווק עולמי בימים אלו וצפוי להגיע לישראל בעוד כחודשיים, בדצמבר 2020, דלק מוטורס החלה את המכירה המוקדמת של הדגם, גרסת ה-Pure תעלה 199,000 ₪ בעוד המהדורה המוגבלת Fist Edition תעלה 219,000 ₪.

לפני חשיפתו הרשמית של ה-R18 במאי השנה הוצגו שני דגמי קונספט, הראשון הוא ה-BMW R18/2 שהוצג בתערוכת מילאנו והשני הוא ה-R18 הכמעט-סדרתיים של סדנאות Custom Works Zon, Revival Cycles ו-Unique Custom Cycles, ועד, כאמור, לחשיפה הרשמית. בין לבין זלגו לרשת גם כמה תמונות של הדגמים העתידיים בסדרה, כמו גרסת טורינג של ה-R18.

ב.מ.וו מגדירה את ה-R18 כקרוזר-על עם שורשים היסטוריים ומציינת שהוא שואב השראה מהדגמים ההיסטוריים, ביניהם ה-R5, ובעיצוב נקי על בסיס מנוע בוקסר גדול – עם מה שהם מכנים "Good Vibrations", כלומר חווית רכיבה שונה משאר דגמי ב.מ.וו.

ה-R18 מונע ע"י מנוע שני צילינדרים בתצורת בוקסר, מקורר אוויר, בנפח 1802 סמ"ק. הספקו של המנוע הזה אמנם נשמע צנוע ועומד על 91 כ"ס ב-4,750 סל"ד אבל נתון המומנט מצביע על יכולת הזזת הרים, עם 16.1 קג"מ ב-3,000 סל"ד. הכינוי שב.מ.וו נתנה למנוע הזה הוא "הבוקסר הגדול" והיא מוסיפה שהוא החזק ביותר אי פעם, כשהיא מתכוונת כמובן לתחושת הכוח שמגיעה כבר בסל"ד נמוך ומלווה במומנט רב.

שלדת האופנוע דומה בצורתה לשל דגמי ב.מ.וו המסורתיים, עם מתלה אחורי בעל בולם נסתר שנראה כחלק מהשלדה (דומה לשלדת הסופטייל המוכרת של הארלי דוידסון), דרך הזרוע האחורית עובד גל-הינע חשוף בפעם הראשונה במאה ה-21, פרט עיצובי בפני עצמו. מקדימה, במקום טללבר או מזלג הפוך חצי אקטיבי, ב.מ.וו מציידת את ה-R18 במזלג רגיל בקוטר 49 מ"מ, עם כיסוי בחלקו העליון, ומהלך של 120 מ"מ (כשמאחור המתלה האחורי מספק 90 מ"מ של מהלך). תנוחת הרכיבה, כמוכר בקטגוריה, מתחילה מכידון רחב ומשוך לאחור, עוברת דרך מושב נמוך ועד לרגליות שממוקמות באמצע האופנוע, ללא אפשרות להסיטן קדימה יותר בגלל הצילינדרים.

אל תתנו למראה הקלאסי והנקי של ה-R18 להטעות אתכם, הוא מאובזר בטכנולוגיה רבה, בין היתר בשלושה מצבי רכיבה – גשם מופחת הספק, ומערכות רוק & רול, כשהראשונה לשיוט רגוע והשניה לבחינת גבולות האופנוע; מערכות ASC ו-MSR אחראיות לרסן את האופנוע ולשמור אותו על גלגליו; מערכת ABS למניעת נעילת גלגלים, בקרת שיוט ומערכות נוספות שמגיעות כסטנדרט בישראל, כמו מערכת למניעת דרדור בעליה ומערכת עזר לנסיעה לאחור. לכל זה מצטרפת גם תאורת LED היקפית, תאורה עוקבת פניה ומערכת הנעה ללא מפתח.

ועכשיו לנתונים הטכניים: הצמיגים במידות 120/70-19 מקדימה ו-180/65-16 מאחור, בסיס הגלגלים נמתח על 1,731 מ"מ – שזה אפילו יותר ארוך מהגולדווינג של הונדה, אורכו הכללי של האופנוע עומד על 2,440 מ"מ – כמעט שני מטר וחצי (!), המשקל הרטוב מסתכם ב-345 ק"ג כולל 16 ליטרים של דלק, גובה המושב 690 מ"מ נמוכים, מערכת הבלימה כוללת שני דיסקים בקוטר 300 מ"מ מקדימה ודיסק בודד באותו הקוטר מאחור. ה-R18 מאיץ ל-100 קמ"ש ב-4.8 שניות ומהירותו הסופית עומדת על 180 קמ"ש.

ה-R18 מוצע במהדורה מוגבל הנקראת First Edition (מהדורה ראשונה) במשלוחים הראשונים לכל העולם, המהדורה כלולת צביעה שחורה עם פסים לבנים, חלקי כרום נוצצים, כיתוב First Edition על האופנוע ועוד כמה פינוקים ללקוחות הראשונים – כמו ה-Welcome Box שכולל פריטים להחלפה באופנוע כמו סמלים וברגים בציפוי נחושת ואפילו מברג/מחזיק מפתחות דומה, כפפות, כובע, אבזם חגורה וספר היסטוריה של אופנועי BMW.

ואם כבר אנחנו בנושא העיצובי אז נתעכב עליו עוד טיפה, הנשק החזק ביותר של ה-R18 – שלדעתנו הוא אחד האופנועים יפים ביותר של היצרן – הוא העיצוב האמור, הכידון כמעט חף מכבלים, למעט צינור בלם שעובר תחתיו, מיכל הדלק רחב ובולט, מתחתיו מנוע ענק עם צינורות פליטה מבריקים שנמתחים לדוד פליטה בסגנון פיש-טייל, מעליו כנף חשופה ונקייה, ללא כיסא מורכב (אופציונלי), חישוקי שפיצים משלימים את הקלאסיקה שהאופנוע רוצה – וגם מצליח – לשדר. למי שכל זה לא מספיק, ב.מ.וו מציעה אביזרים של סדנת RSD, כיסאות מוסטנג, אגזוזי וואנס&היינס ועוד.

כל החדשות המוטוריות ישירות ל-WhatsApp

תגובות

עופר אבניר מגדל ימין
הונדה מגדל שמאל