מחירון אופנועים מוטו - גרסה דיגטלית
כל הפרטים על האפריליה טוארג 660
אסף לביא
צילום: יצרן
הטוארג 660 של אפריליה הוא דגם אדוונצ'ר חדש המבוסס על פלטפורמת ה־660 המשותפת לדגמי ה־RS660 והטואנו 660, שפותח להתחרות בדגמי האוודנצ'ר הקרביים בנפח הביניים. לקראת תחילת שיווקו בדצמבר אפריליה חושפת את הפרטים הטכנים המלאים ואת מחירו.
מנוע הטווין המקבילי בנפח 659 סמ"ק מייצר בדגמי הכביש של אפריליה הספק שנע בין 100 ל־95 כ"ס ב־10,500 סל"ד, תלוי בגרסה, אך כאן אפריליה בוחרת להוריד את ההספק כדי להתאים לייעודו החדש וכעת הוא מייצר 80 כ"ס ב־9,000 סל"ד ומומנט של 7.1 קג"מ ב־6,500 סל"ד (לעומת 6.8 ב־8,500 סל"ד ב־RS והטואנו), את זה אפריליה משיגה ע"י לועות יניקה ארוכים יותר ומערכת פליטה שונה. בנוסף, עוקת השמן קצרה יותר כדי ליצור מרווח גחון טוב יותר. כמו דגמי הכביש, גם הטוארג ניתן להגבלת הספק לרישוי A1.
השלדה של הטוארג 660 חדשה לחלוטין, שלדת קורה כפולה מפלדה שהמנוע משמש בה גורם נושא עומס, מקדימה מחובר אליה מזלג קייאבה בקוטר 43 מ"מ עם מהלך של 240 מ"מ ואפשרויות כיוונון מלאות בעוד מאחור מחוברת זרוע אלומיניום עם מנגנון לינקים ובולם אחורי מאותה התוצרת, עם אפשרויות כיוונון מלאות ומהלך זהה. בסה"כ אורכו של בסיס הגלגלים עומד על 1,500 מ"מ והאופנוע שוקל 187 ק"ג יבשים, לפני 18 ליטר דלק ושאר המצרכים. מרווח הגחון עומד על 240 מ"מ והמושב בגובה 860 מ"מ מהקרקע.
החבילה הטכנולוגית של אפריליה, ה־APRC, כוללת מצערת רכב-על-חוט אלקטרונית, בקרת אחיזה ובלימת מנוע, מערכת ABS עם מצב Offroad, בקרת שיוט, 4 מצבי רכיבה ומפות מנוע, זאת בנוסף לתאורת LED היקפית עם תאורת יום (DRL) מקדימה ומסך TFT בגודל 5″. מערכת הבלימה של ברמבו עם זוג דיסקים בקוטר 300 מ"מ וקליפרים דו-בוכנתיים מקדימה ודיסק בקוטר 260 מ"מ עם קליפר חד-בוכנתי מאחור. הגלגלים בקוטר 21″ ו־18″ נועלים צמיגי פירלי Scorpion Rally STR במידות 90/90-21 מקדימה ו־150/70-18 מאחור.
הטוארג יוצע ב־3 אופציות צבע, Acid Gold הצהובה או Martian Red האדומה, שיעלו באירופה 11,990 אירו, או גרפיקת המרוצים הקלאסית Indaco Tagelmust שתעלה 12,690 אירו. השיווק כאמור יחל כבר בחודש דצמבר, כשלישראל הוא צפוי להגיע ברבעון הראשון של 2022.
מעניין כמה יעלה כאן בציון?