fbpx

מחירון אופנועים מוטו - גרסה דיגטלית

voge מוטו24 רביעי מתחת לתפריט
פאנטיק קוביה 3 מתחת לתפריט
אודי דגן מתחת לתפריט
זונטס מתחת לשורת לוגו – אמצע 1
מטרו באנר שמאל הכי עליון
cristalino קובית צד xi
לרט
תמוז
אישימוטו באנר קוביה שמאל
עופר אבניר קוביה שמאל
מידלנד שחורי 140 על 70
לרט
מוטוטאץ דקר
HJC
מחירון אופנועים – קוביה שמאל תחתון
סטפן
אודי דגן 140 על 70
voge מוטו24 באנר

ק.ט.מ מציגה גרסת RR קיצונית ל-1290 סופר דיוק

ק.ט.מ מציגה גרסת RR קיצונית ל-1290 סופר דיוק

אריק רוזנבלום

צילום: יצרן

אם יש דבר אחד שהסופר דיוק הכבר-מטורף של KTM לא צריך הוא 'יותר', מכונת הביצועים של היצרן האוסטרי היא קיצונית, חזקה וכמעט מוגזמת כפי שהיא, אבל KTM כנראה לא מסכימים עם האמירה הזאת וראו צורך להפוך את ה'חיה' ל'חיה רעה', קבלו אותו – 1290 Super Duke RR.

ק.ט.מ תייצר רק 500 חתיכות של גרסת ה-RR הקיצונית, באירופה יש צורך להזמין ולשריין את האופנוע הייחודי דרך אתר מכירה ייעודי שיפתח בעוד כמה ימים. בישראל, הודיעה לנו יבואנית KTM ד.ל.ב מוטוספורט, שמספר יחידות מצומצם יגיע לארץ ויוצע למכירה דרך רשת הסוכנויות שלה.

גרסת ה-RR בנויה על בסיסו של ה-1290 סופר דיוק R, ונוצרה כגרסת קיצון שמראה מה קורה כשמחלקת המחקר והפיתוח של KTM מקבלת יד חופשית, מכונת Ready-To-Race שמוציאה מה-LC8, מנוע הווי-טווין בנפח 1,301 סמ"ק, 180 כ"ס ב-9,500 סל"ד ו-14.3 קג"מ ב-8,000 סל"ד – ההספק הגבוה ביותר אי פעם מנייקד חוקי לכביש עם מנוע וי-טווין, שגם, באופן מפתיע, עומד בתקן אירו5.

לשיפור תגובת המנוע הותקנה מצערת קצרת-מהלך עם 7° פחות בהשוואה למהלך של הסופר דיוק הרגיל. ה-RR לא היה שלם בלי מערכת פליטה שתעלים כמה קילוגרמים, תשחרר את המנוע ותאפשר לו להשמיע את קולו, לכן KTM מוסיפה לחבילה דוד טיטניום וקרבון מתוצרת אקרפוביץ', עם אופציה לשדרוג למערכת מלאה.

בהתאם לייעודו הקיצוני של ה-RR, ק.ט.מ מציידת את הסופר דיוק במכלולי קצה שמסוגלים להתמודד עם הדיאטה והעליה בהספק, את הג'אנטים (שקלים יותר ב-1.5 ק"ג) עוטפים צמיגי מישלין Power Cup2 דביקים במיוחד, מקדימה מותקן מזלג WP מדגם APEX PRO עם קרטריג' סגור, מעליו הותקן משכך היגוי מאותה הסדרה וגם מאחור ק.ט.מ משדרגת את ה-RR עם בולם APEX PRO, כולם כמובן בעלי יכולות כיוונות מלאות.

ה-RR קל ב-9 ק"ג לעומת דגם ה-R ומשקלו הרטוב עומד 200 ק"ג, זאת הודות לגלגלים קלים יותר, מצבר ליתיום, זנב ופיירינגים מקרבון, אגזוז אקרפוביץ' מטיטניום ועוד שינויים. השימוש הנרחב בקרבון בפיירינגים ובזנב אפשרו ל-KTM לגעת קצת בעיצוב הזנב של החיה שעוצב מחדש וקיבל מושב יחיד ותאורת זנב חדשה משולבת עם האיתותים.

מכיוון שה-RR נבנה על בסיס הסופר דיוק, הוא מקבל את החבילה האלקטרונית המלאה של דגם הבסיס, עם ה-Track package שכוללת את כל מערכות העזר לרוכב ואפשרויות לכוון את התערבות מערכת בקרת האחיזה, את תגובת המצערת, בלימת המנוע, בקרת השיגור ועוד.

 

עוד בנושא:
ימאהה, הונדה, KTM ופיאג'ו מתאגדות בנושא סוללות מתחלפות
השקת ק.ט.מ 890 דיוק R ו-1290 סופר-דיוק R במסלול פצאל
חדש בישראל: KTM סופר-דיוק 1290R דור 3
מוטו פוגש | סטפן פיירר – הבוס של הענק הכתום

כל חדשות מגזין מוטו ישירות לסלולרי

תגובות

עופר אבניר מגדל ימין
הונדה מגדל שמאל