fbpx

מחירון אופנועים מוטו - גרסה דיגטלית

מטרו ימין 4
קאברג שחורי 205 על 35
דוקאטי מתחת לתפריט – אמצע 2
זונטס מתחת לשורת לוגו – אמצע 1
cristalino קובית צד xi
מטרו באנר שמאל הכי עליון
מידלנד שחורי 140 על 70
לרט
עופר אבניר קוביה שמאל
תמוז
מוטוטאץ דקר
אישימוטו באנר קוביה שמאל
לרט
סטפן
voge מוטו24 באנר
HJC
אודי דגן 140 על 70
מחירון אופנועים – קוביה שמאל תחתון

אופנוע המוטוE של דוקאטי עולה על המסלול

אופנוע המוטוE של דוקאטי עולה על המסלול

אסף לביא

צילום: יצרן

לאחר שהודיעה באוקטובר האחרון כי החל מעונת 2023 תהיה ספקית האופנועים הבלעדית של אליפות המוטוE, דוקאטי לוקחת את אבטיפוס אופנוע המרוץ החשמלי שלה ה־V21L למבחן ראשון על מסלול המרוצים במיזאנו.

האבטיפוס החשמלי שבינתיים מכונה ע"י דוקאטי 'V21L', פותח בשיתוף פעולה בין מחלקת המרוצים למהנדסי החברה מבולוניה, כשחטיבת eMobility מובילה את הפרויקט. בינתיים בדוקאטי שומרים את כל הנתונים הטכניים של האופנוע לעצמם. הספק האופנוע הוגבל ל־70% במהלך המבחן ומיקלה פירו, שבחן את האופנוע על המסלול, אמר שהאופנוע קל ומאוזן למדי, ושתכונות רבות דומות מאוד לאלו של אופנוע מוטוGP.

קטגוריית המוטוE שהחלה את דרכה ב־2019 תמשיך לעשות שימוש באופנועי האנרג'יקה Ego גם בעונה הקרובה, כשהמעבר לאופנוע החשמלי של דוקאטי יקרה בעונת 2023. למרות האתגרים הטכניים בתכנון אופנוע חשמלי תחרותי, שעיקרם בגודל ומשקל האופנוע, כמו גם בניצולת הסוללות, בדוקאטי רוצים ליצור אופנוע קל יותר מהאנרג'יקה Ego – ששוקל כ־260 ק"ג – ולהציג ביצועים עקביים יותר.

דוקאטי שואפת להשתמש בניסיון שתצבור באליפות המוטוE לצורך פיתוח עתידי של אופנועי דוקאטי חשמליים לכביש הציבורי, שיהיו ספורטיביים וקלים ויענו על דרישות הרוכבים והציפיות מהמותג מבולוניה.

רוברטו קאנה, מנהל דוקאטי eMobility: "אנחנו חווים רגע באמת יוצא מן הכלל. קשה לי להאמין שזו המציאות ועדיין לא חלום! הדוקאטי החשמלי הראשון על המסלול יוצא דופן לא רק בזכות הייחודיות שלו אלא גם בסוג המשימה: המאתגרת בשל מטרות הביצועים וגם בגלל לוחות הזמנים הקצרים במיוחד. בדיוק מסיבה זו, עבודתו של הצוות האמון על הפרויקט הייתה ותוצאות יום המבחן גומלת לנו על המאמצים שנעשו בחודשים האחרונים. כמובן שעוד לא סיימנו. אנחנו יודעים שהדרך לפנינו עוד ארוכה מאוד, אבל בינתיים, זהו ציון דרך חשוב ראשון".

מיקלה פירו, רוכב המבחן של דוקאטי: "בחינת אבטיפוס אופנוע המוטוE על המסלול הייתה מרגשת מאוד, בגלל שהיא מסמנת את תחילתו של פרק חשוב בהיסטוריה של דוקאטי. האופנוע קל וכבר מאוזן מאוד. בנוסף על כך, חיבור המצערת בשלבי הפתיחה והארגונומיה דומים מאוד לאלו של אופנוע המוטוGP. אלמלא השקט והעבודה שבמבחן הזה החלטנו להגביל את אספקת הכוח ל־70%, בקלות יכולתי לדמיין שאני רוכב על האופנוע שלי".

לחדשות מגזין מוטו ישירות ל־Whatsapp לחצו כאן
לחדשות מגזין מוטו ישירות ל־Telegram לחצו כאן

גלריה

תגובה אחת ל אופנוע המוטוE של דוקאטי עולה על המסלול

תגובות

עופר אבניר מגדל ימין
הונדה מגדל שמאל