fbpx

מחירון אופנועים מוטו - גרסה דיגטלית

voge מוטו24 רביעי מתחת לתפריט
פאנטיק קוביה 3 מתחת לתפריט
cristalino מתחת לתפריט xi
זונטס מתחת לשורת לוגו – אמצע 1
cristalino קובית צד xi
מטרו באנר שמאל הכי עליון
תמוז
מוטוטאץ דקר
עופר אבניר קוביה שמאל
אישימוטו באנר קוביה שמאל
מידלנד שחורי 140 על 70
לרט
לרט
מחירון אופנועים – קוביה שמאל תחתון
voge מוטו24 באנר
אודי דגן 140 על 70
HJC
סטפן

אנרג'יקה חושפת רואדסטר חשמלי חדש

אנרג'יקה חושפת רואדסטר חשמלי חדש

גיא בן ברק

צילום: יצרן

למען האמת ציפינו להרבה יותר מנועים חשמליים בתערוכת מילאנו הנוכחית, בוודאי מהיצרנים היפנים הגדולים הונדה וימאהה, אולם זה לא קרה; אם תערוכת טוקיו הצביעה השנה בבירור כי התעשייה מפנימה את העתיד הלא רחוק בו כול המנועים יהיו חשמליים – במילאנו נראה שמדחיקים, מנסים לסחוט את הבעירה הפנימית עד הרגע האחרון כאילו המעבר לחשמל מתרחש בכדור אחר…

ולכן את מרכז הבמה בהנעה החשמלית ממשיכים לתפוס יצרנים קטנים – ממש כמו אנרג'יקה האיטלקית אשר חושפת במילאנו את הדגם החשמלי השלישי שלה, רואדסטר רב שימושי מעוצב נייקד כאשר מינימום משטחי פיירינג בחלק התחתון והקדמי מספקים כדי להצניע את מכלולי ההנעה החשמלית. לאחר הסופרבייק והספורט תיור אבה (ראה מבחן בלעדי במוטו דוגרי), נחשף היום Eva EsseEsee9 השם המוזר הוא שמה של דרך רומאית קדומה..  הנייקד חצי נייקד החדש של אנרג'יקה מצליח להיראות מצוין וזה בדיוק היכן שאופנועים עירומים רבים נכשלו – מכלולי הנעה חשמלית לא נראים טוב.

הנייקד עם שלדת צינורות פלדה עם זרוע אחורית אלומיניום, גובה המושב 795 מ"מ המתאים למגוון רוכבים כולל נשים. בליבו של האופנוע המנוע החשמלי המתקדם של אנרג'יקה המייצר כאן 109 כוח סוס ו-18 קג"מ (הרבה יותר נניח מקאוואסאקי ZZR1400…), המהירות המרבית מוגבלת ל-200 קמ"ש. המנוע החשמלי מאפשר שליטה על הכוח בשני הכיוונים כלומר גם מפות כוח לשליטה על כוח המנוע היורד לגלגל בהתאם לרמת האחיזה – אולם גם רמת בלימת המנוע תחת מצערת סגורה, המשמשת בנוסף לבלימה גם לטעינה עצמית. המצבר מתקדם לאין ערוך ומאפשר 1200 טעינות, זמן טעינה עומד על חצי שעה ל-85%  ממלוא הקיבולת, טווח הנסיעה בין טעינות עומד על 200 קילומטר. האבה העירום משדר חדשנות, אפילו פנס החזית שלו הוא הראשון מסוגו בעולם, פונה לאופנוענים אמיתיים עם ABS ניתן לניתוק וללא ספק מסמל את העתיד. עם זאת שתי מגרעות, האחת המחיר הנושק ל-30,000 אירו והשני שבדף הנתונים המרשים של האבה אסהאסהאסה9 חסר הנתון המשמעותי של משקל, בעיה גדולה של מנועים חשמליים ובמיוחד מצברים וחבל שהשמיטו דווקא את זה.

 

תגובות

עופר אבניר מגדל ימין
הונדה מגדל שמאל