fbpx

מחירון אופנועים מוטו - גרסה דיגטלית

voge מוטו24 רביעי מתחת לתפריט
פאנטיק קוביה 3 מתחת לתפריט
cristalino מתחת לתפריט xi
זונטס מתחת לשורת לוגו – אמצע 1
cristalino קובית צד xi
מטרו באנר שמאל הכי עליון
עופר אבניר קוביה שמאל
לרט
תמוז
מידלנד שחורי 140 על 70
לרט
אישימוטו באנר קוביה שמאל
מוטוטאץ דקר
סטפן
HJC
voge מוטו24 באנר
אודי דגן 140 על 70
מחירון אופנועים – קוביה שמאל תחתון

חדש בישראל: דוקאטי סטריטפייטר V2 ופניגאלה V4 החדש

חדש בישראל: דוקאטי סטריטפייטר V2 ופניגאלה V4 החדש

אסף לביא

צילום: יצרן

יבואנית אופנועי דוקאטי החלה בשיווקם של דגמים חדשים לישראל, הסטריטפייטר V2 שמצטרף לאחיו הגדול עם מנוע ה־V4 ונבנה על בסיס הפניגאלה V2, והדור החדש של הפניגאלה V4 שקיבל השנה שורה של עדכונים ושיפורים בכל המחלקות; מחירו של סטריטפייטר V2 החל מ־129,000 ₪, הפניגאלה V4 החל מ־189,000 ו־245,000 ₪ לדגם ה־V4S הקיצוני.

הסטריטפייטר V4 האימתני זוכה השנה באח קטן חדש, הסטריטפייטר V2, נייקד ספורטיבי שהוא למעשה – כמיטב המסורת ובדומה לאחיו הגדול – פניגאלה V2 עם שינויים קלים שעיקרם הסרת המעטפת והתקנת כידון רחב במקום הקליפאון. הסטריטפייטר V2 מונע ע"י מנוע הסופרקוואדרו, וי-טווין ב־90° (או L-Twin, כפי שבדוקאטי נוהגים לכנות אותו), מקורר נוזל, בנפח 955 סמ"ק, המייצר הספק של 153 כ"ס ב־10,750 סל"ד ומומנט של 10.3 קג"מ ב־9,000 סל"ד, כשיחס ההעברה הסופי קצר יותר מבדגם עליו הוא מבוסס (15/45 לעומת 15/43) לטובת כוח זמין יותר בשימוש על הכביש הציבורי. המונע משמש כגורם נושא עומס בשלדת האלומיניום המינימליסטית שאוחזת בחלקה הקדמי במזלג BPF הפוך בקוטר 43 מ"מ מתוצרת Showa ומאחור בבולם מתוצרת זקס – שניהם מתכווננים באופן מלא – שמחובר לזרוע אחורית שארוכה ב־16 מ"מ מזו של פניגאלה V2.

הסטריטפייטר V2 יורש מהפניגאלה את החבילה האלקטרונית בשלמותה, עם חיישן מדידת אינרציה שש-צירי, מערכת קורנרינג ABS, בקרת אחיזה, אנטי-ווילי, קוויקשיפטר להעלאה והורדה ובקרת בלימת מנוע – כולן עם מספר אפשרויות התערבות – כמו גם שלושה מצבי מנוע וצג TFT בגודל 4.3″. על הבלימה אחראית מערכת של ברמבו עם קליפרים M4.32 מונובלוק רדיאליים, שני דיסקים בקוטר 320 מ"מ מקדימה ודיסק בקוטר 245 מ"מ מאחור. על הגלגלים היצוקים בקוטר 17″ מותקנים צמיגי פירלי דיאבלו רוסו 4 במידות 120/70-17 מקדימה ו־180/60-17 מאחור. מהלך הגלגלים עומד על 130 מ"מ מקדימה ו־120 מ"מ מאחור, משקלו היבש של הסטריטפייטר V2 עומד על 178 ק"ג, בסיס הגלגלים באורך 1,465 מ"מ, המושב בגובה 845 מ"מ ומיכל הדלק בנפח 17 ליטר.

דוקאטי מציעה תוספות רבות לסטריטפייטר V2, כולל מערכת מערכת ניתוח נתונים מבוססת GPS, מערכת מולטימדיה, כנפונים אווירודינמיים, מערכת פליטה מלאה של אקרפוביץ' שמעלה את ההספק לכדי 157 כ"ס ומפחיתה 7 ק"ג ממשקלו ועוד. מחירו החל מ־129,000 ₪.

הסופרבייק של דוקאטי, הפניגאלה V4, עבר עדכון משמעותי ראשון מאז הוצג לראשונה ב־2018, הכולל שיפורים במנוע, בשלדה, באלקטרוניקה, באווירודינמיות ובארגונומיה. המושב שטוח יותר ובעל כיסוי מחומר שונה, מיכל הדלק עוצב מחדש כדי לשפר את החיבור בין הרוכב לאופנוע, תכנון חדש של הכנפונים מייצר כוח הצמדה שמגיע עד ל־37 ק"ג במהירות של 300 קמ"ש, כמו כן יותר אוויר מתועל לתוך המעטפת ומסייע בקירור יחידת ההנעה.

מנוע הדזמוסדיצ'י סטרדלה, V4 בנפח 1,103 סמ"ק שנבנה בשילוב הידע שצברה דוקאטי במרוצי המוטוGP, עבר שורה של שינויים, ביניהם שיפור מערכת השימון, שינויים במערכת הפליטה ותוכנת ניהול מנוע חדשה שמביאים יחד את המנוע לייצר הספק של 215 כ"ס ב־13,000 סל"ד ומומנט של 12.6 קג"מ ב־9,500 סל"ד, ממנו 80% זמינים כבר ב־6,000 סל"ד. כמו כן, תיבת ההילוכים חדשה בעלת יחסי הפחתה שונים שמאריכים את ההילוכים הראשון, השני והשישי, מגיעה מאופנועי אליפות הסופרבייק העולמית ותורמת לשיפור התאוצה ביציאה מפניות, משפרת את בלימת המנוע, מוסיפה 5 קמ"ש למהירות הסופית ומשפרת את יכולות האופנוע בפניות איטיות.  למגוון מצבי המנוע מצטרף מצב 'Full' שלמעשה משחרר לחלוטין את כל הכוח שמכיל מנוע ה־V4 ומנתק את כל הבקרות.

כל השינויים הללו מגיעים גם לדגם הפניגאלה V4S היוקרתי וקיצוני שמוסיף לחבילה גלגלי אלומיניום קלים, מערכת בלימה Stylema של ברמבו ומערכת מתלים אלקטרוניים סמי-אקטיביים של אוהלינס, כשהמזלג הקדמי מציע 5 מ"מ נוספים של מהלך גלגל מבעבר ובתוכו מותקן קפיץ רך יותר לשיפור הספיגה. ציר הזרוע האחורית הוגבה ב־4 מ"מ לעומת הדגם היוצא לשיפור התנהגות האופנוע תחת תאוצה. בנוסף, הפניגאלה V4 וה־V4S מקבלים עדכונים לגרפיקה. מחירו של הפניגאלה V4 מתחיל ב־189,000 ₪ בעוד ה־V4S מתחיל ב־245,000 ₪.

לחדשות מגזין מוטו ישירות ל־Whatsapp לחצו כאן
לחדשות מגזין מוטו ישירות ל־Telegram לחצו כאן

תגובות

עופר אבניר מגדל ימין
הונדה מגדל שמאל