fbpx

מחירון אופנועים מוטו - גרסה דיגטלית

voge מוטו24 רביעי מתחת לתפריט
קאברג שחורי 205 על 35
cristalino מתחת לתפריט xi
זונטס מתחת לשורת לוגו – אמצע 1
cristalino קובית צד xi
מטרו באנר שמאל הכי עליון
לרט
תמוז
מידלנד שחורי 140 על 70
לרט
עופר אבניר קוביה שמאל
מוטוטאץ דקר
אישימוטו באנר קוביה שמאל
סטפן
אודי דגן 140 על 70
voge מוטו24 באנר
מחירון אופנועים – קוביה שמאל תחתון
HJC

חדש בישראל: האופנועים החשמליים של Cake

חדש בישראל: האופנועים החשמליים של Cake

כתב: אסף לביא בנארי | צילום: יצרן

חברת NOICE משיקה בישראל את Cake, מותג האופנועים השבדי הצעיר, המייצר אופנועי פרימיום חשמליים דו-שימושיים בעלי עיצוב יחודי ומודולורי; שתי פלטפורמות ראשונות מוצעות במגוון גרסאות ואפשרויות אבזור במחירים הנעים בין 42,890 ₪ ל־62,890 ₪.

לא מעט מותגי אופנועים הגיעו לישראל ב־15 השנים האחרונות, חלקם ותיקים ומוכרים וחלקם צעירים ופחות מוכרים, חלק מיועדים להפוך לרבי מכר וחלק מציעים מוצרי נישה. Cake שייך לקבוצה השניה בשני המקרים. המותג השבדי הצעיר הוקם בשנת 2016, ובשנותיו המועטות זכה בלא מעט פרסים והכרה הודות לבניה והעיצוב יוצאי הדופן וחזון החברה, שעוסק בסביבה ובמעורבות חברתית.

האופנועים של Cake כולם חשמליים, קלי משקל, מאופיינים בעיצוב תעשייתי נקי ומינימליסטי, מפותחים ע"י החברה תוך שימוש בחברות כמו אוהלינס המייצרות חלקים ייעודיים עבורה, ובגישה הנדסית ועסקית שונה מאוד משאר העולם הדו-גלגלי. Cake מייצרת מספר פלטפורמות עליהן נבנים לא מעט דגמים שונים, בעלי אבזור, עיצוב ויעוד שונה, כשלישראל בשלב זה מגיעות שתי פלטפורמות דו-שימושיות בעלות רישוי כביש מלא – ה־Kalk, אופנוע דו-שימושי קל המהווה חוליה אבולוציונית בין אופני שטח חשמליים מקצועיים לאופנוע שטח אמיתי, וה־Osa, קטנוע מודולרי עם שלדה בעלת קורה מרכזית ארוכה עליה ניתן להרכיב סוגים שונים של אביזרים.

המותג השבדי מיובא לישראל ע"י חברה חדשה בתחום, NOICE שמה ומשמעותו No ICE (ר"ת Internal Combustion Engine, כלומר מנוע בעירה פנימית) מעידה על כוונות החברה שתעסוק רק בכלי רכב חשמליים. בעלי החברה הם אנשי העסקים עופר מרדכי, המתפקד גם כמנכ"ל החברה, ויוסף עליאש, איש עסקי ישראלי-שבדי, בין עסקיו תמצאו גם את רשת מכוני הכושר הולמס פלייס. בשנתיים האחרונות פתחה Cake אולמות תצוגה – קבועים ובשיטת פופ-אפ – בערים מרכזיות ברחבי העולם, ביניהן ניו יורק, לוס אנג'לס, סן פרנסיסקו, פריז, מילאנו, לונדון, ברלין, שטוקהולם, ברצלונה, טוקיו וסיאול.

גם בישראל תפעל החברה בשיטת פופ-אפ, כשהמיקום הראשון הוא מרכז המבקרים של EV Motors בנתניה, שם גם התקיימה ההשקה ושם יבוצעו רכיבות מבחן בליווי מדריכי רכיבה, בכביש ובשטח – אך בהרשמה מראש דרך האתר. כאמור, מבין 5 הפלטפורמות של Cake, לישראל בינתיים מגיעות שתיים – ה־Kalk וה־Osa – שתיהן בעלות רישוי כביש ומצריכות רישיון A2. מסדרת ה־Kalk נמכרים דגמי ה־Kalk&, ה־Kalk INK& וה־Kalk:work ומסדרת ה־Osa ימכר ה־Ösa+.

כל דגמי ה־Kalk מצוידים באותו מנוע 5.8kW המייצר הספק מקסימלי של 13.5 כ"ס (14.6 כ"ס ב־Kalk:work), מומנט מקסימלי של 25.7 קג"מ ומגיע למהירות מירבית של קצת יותר מ־90 קמ"ש, כמו גם באותה סוללת ליתיום-יון נשלפת בקיבולת של 2.6kWh, המספקת טווח רכיבה מוצהר של כ־86 ק"מ לשימוש משולב, אך הנתון החשוב יותר באופנוע פנאי מסוגו הוא 3 שעות רכיבה בשטח לפני טעינה – שאורכה נע בין שעתיים ל־80% ועד שלוש שעות לטעינה מלאה.

מבחינת מערכות טכנולוגיות ל־Kalk יש 4 מצבי רכיבה, התנעה ללא מפתח, 3 רמות של בלימה רגנרטיבית ואפליקציה ייעודית לשליטה על מאפייני האופנוע. מערכת הבלימה בעלת דיסק יחיד בקוטר 220 מ"מ וקליפר ארבע בוכנות מקדימה ומאחור, בסיס הגלגלים באורך 1,310 מ"מ, המושב בגובה 926 מ"מ ומרווח הגחון עומד על 300 מ"מ, הגלגלים בקוטר 19 אינץ' מקדימה ומאחור (18 אינץ' ב־Kalk:work) ומערכת התאורה כולה, כמו גם אביזרי הרישוי, ניתנים לפירוק בקלות.

דגם ה־Kalk&, הבכיר מבין המיובאים ארצה, מצויד במתלים מתוצרת אוהלינס – מקדימה מזלג הפוך בקוטר 38 מ"מ, מאחור בולם TTX22, שניהם ניתנים לכיוונון מלא ובעלי מהלך של 205 מ"מ. בנוסף, את הכוח הוא מעביר מהמנוע לגלגל האחורי בעזרת רצועת קרבון במקום שרשרת כמו בשאר הדגמים, משקלו 79 ק"ג. ה־Kalk INK& מצויד במתלים מתוצרת Cake עם מהלך של 200 מ"מ ואפשרות כיוונון שיכוך החזרה, שלדתו שחורה והוא עושה שימוש בשרשרת וגלגלי שיניים כדי להוריד את הכוח לאדמה, משקלו 83 ק"ג. שמו של ה־Kalk:work מרמז על יעודו 'המקצועי' יותר, הוא בנוי על בסיס ה־Kalk INK& ונבדל ממנו בין היתר בגלגלי 18 אינץ' בעלי חתך שמנמן, כנף קדמית גבוהה ותוספת של סבל/ידיות מאחור.

ה־Ösa+ הוא כלי רב-שימושי, קטנוע – אם אפשר לקרוא לו כך – והמאפיין העיקרי שלו, שהופך אותו לשימושי מאוד, הוא אותה קורה מרכזית ישרה בשלדה המתחילה בחזיתו ונמשכת עד לקו דימיוני מעל הגלגל, עליה ניתן להרכיב מגוון עצום של אביזרים בעזרת מהדקים, הפטנט הייחודי של Cake כולל סבל קדמי, סבל אחורי, סלים קדמיים ואחוריים במגוון גדלים, התקן נשיאה לגלשן, מושב אחורי, מגני רוח וגם ארגז אחורי מחולק עם בקרת טמפרטורה למשלוחי מזון או תרופות, וגם נגרר, שבשלב זה עוד לא ניתן לרכישה או שימוש בישראל.

ל־Osa מנוע חשמלי עם הספק מירבי של 12 כ"ס, מומנט של 15.4 קג"מ ומהירות מירבית של כ־90 קמ"ש, הוא מצויד באותן מערכות טכנולוגיות ובמערכת בלימה משולבת, יש לו סוללת ליתיום-יון נשלפת בקיבולת של 2.5kWh עם טווח רכיבה של כ־85 ק"מ ברכיבה משולבת וזמן טעינה של שעתיים ל־80% או 3 שעות לטעינה מלאה. משקלו 89 ק"ג, בסיס הגלגלים באורך 1,340 מ"מ, המושב בגובה 765 מ"מ, מרווח הגחון 220 מ"מ וגלגלי השפיצים בקוטר 14 אינץ' נועלים צמיגים דו-שימושיים במידה 100/90-14.

האופנועים של Cake לא זולים, באירופה מחירם של הדגמים המיובאים לישראל נע בין 11,000 ל־15,000 אירו, אך הפער בין המחירים האלו לתמחור בארץ הוא מבין הנמוכים ביותר כיום בשוק הישראלי. מחירו של ה־Ösa+ עומד על 42,890 ₪, ה־Kalk INK& עולה 52,890 ₪, ה־Kalk:work עולה 57,890 ₪ וה־Kalk& הבכיר בליין עולה 62,890 ₪.

עופר מרדכי, מנכ"ל NOICE: "מדובר בקטגוריה חדשה לחלוטין בעולם הדו-גלגלי של אופנועים קלי משקל, המשלבים יכולות רכיבה מתקדמות בתנאי השטח הפתוח. הייחוד בדגמי Cake, משקלם הקליל, פשטות התפעול והתחזוקה, מאפשרים לכל רוכב, ללא תלות בניסיונו, להנות מהחוויה האדירה ברכיבה על הדגמים המרהיבים, ולעורר בו השראה והתרגשות לצד השמירה על ערכי הטבע והקיימות. הפעילות והפרויקטים פורצי הדרך ש־Cake מובילה כוללים גם שיתופי פעולה עם הגורמים המובילים בעולם בתחום המהפכה החשמלית, אשר יחד עם הדגמים המרהיבים של Cake, זכו בהכרה בינלאומית באמצעות זכייה בעשרות פרסים, בחירתם ברשימות הדירוג המובילות, ולביקורות מפרגנות".

לחדשות מגזין מוטו ישירות ל־Whatsapp לחצו כאן
לחדשות מגזין מוטו ישירות ל־Telegram לחצו כאן

2 תגובות ל חדש בישראל: האופנועים החשמליים של Cake

  1. Cake או קקה?
    למה כולם מתחרים על העיצוב הכי מכוער? לא זוכר שעל גבר/אישה מכוערים מסובבים ראש.

  2. קול B – מי שם אותך לשופט היופי? יש פה המון מחשבה ועיצוב.

תגובות

עופר אבניר מגדל ימין
הונדה מגדל שמאל