fbpx

מחירון אופנועים מוטו - גרסה דיגטלית

מטרו ימין 4
פאנטיק קוביה 3 מתחת לתפריט
דוקאטי מתחת לתפריט – אמצע 2
זונטס מתחת לשורת לוגו – אמצע 1
cristalino קובית צד xi
מטרו באנר שמאל הכי עליון
לרט
מידלנד שחורי 140 על 70
מוטוטאץ דקר
אישימוטו באנר קוביה שמאל
תמוז
עופר אבניר קוביה שמאל
לרט
HJC
voge מוטו24 באנר
סטפן
מחירון אופנועים – קוביה שמאל תחתון
אודי דגן 140 על 70

חדש בישראל: KTM 890 SMT

חדש בישראל: KTM 890 SMT

כתב: אסף לביא בנארי | צילום: יצרן

ד.ל.ב מוטוספורט, יבואנית אופנועי KTM לישראל, משיקה את ה־890 SMT, גרסה חדשה לאופנוע הסופרמוטו-תיור של היצרנית האוסטרית, המבוסס על ה־890 אדוונצ'ר ומכוון לביצועים גבוהים על האספלט לצד יכולת תיור.

בשנים האחרונות יצרניות בחרו לבצע קאמבקים לדגמי עבר מצליחים על בסיס מודרני ומתקדם, ק.ט.מ עושה צעד דומה אך בוחרת דווקא בדגם שלא נחל הצלחה האדירה, אבל צבר קהל מעריצים מכובד ב־4 שנות ייצורו והעשור שעבר מאז ירד מפס הייצור. ה־990 SMT היה דגם יוצא דופן, שנבנה על ההצלחה של דגמי הכביש הראשונים של ק.ט.מ בעידן המודרני ויחידת הכוח המוצלחת, ה־LC8, שבאותם ימים עוד הייתה בנפח של פחות מליטר, וצפויה עוד השנה לגדול אל מעל ל־1,301 סמ"ק הנוכחי.

הקונספט מאחורי ה־SMT ברור והגיוני, לשדך לבסיס בעל התנהגות דינמית מבורכת וביצועים גבוהים, דוגמת סופרמוטו מגודל, או היפרמוטו, אם תרצו, פיירינג גבוה עם מיגון רוח, כיסא רחב ונוח יותר ואפשרות להרכבת אחסון – יחיד, כפול או משלוש – מאחור, ובכך להקנות לו יכולות שב־KTM כינו לפני עשור וחצי 'Travel', כדי להימנע מהקונוטציה הכורסאית והעצלה של המילה 'תיור', כעת הם לא מפחדים מהכינוי סופרמוטו-תיור ומרגישים שישנה דרישה מחודשת לדגם שכזה.

בבסיסו של ה־890 SMT עומד למעשה ה־890 אדוונצ'ר R, עם ה־LC8c, מנוע טווין מקבילי בנפח 889 סמ"ק המייצר הספק של 105 כ"ס ב־8,000 סל"ד ומומנט של 10.2 קג"מ ב־6,500 סל"ד, המותקן כגורם נושא עומס בתוך שלדת כרומולי עם מזלג WP APEX בקוטר 43 מ"מ מקדימה ובולם תואם מאחור, שניהם בעלי מהלך גלגל של 180 מ"מ ואפשרויות כיוונון – מלא מקדימה ושיכוך החזרה ועומס קפיץ מאחור. כדי לתמוך במטרת הסופרמוטו של הכלי, בוצעו שינויים לגיאומטריית ההיגוי והארגונומיה, המתבטאים במיכל דלק וחלקי מעטפת צרים וקומפקטיים יותר, כשגם נפח מיכל הדלק יורד מ־20 הליטרים של האדוונצ'ר לכ־15 ליטר, המושב בגובה 860 מ"מ וניתן להחלפה באחד נמוך יותר או באחד גבוה ושטוח יותר, בתוספת תשלום.

צמיגי המישלין PowerGP במידות 120/70-17 מקדימה ו־180/55-17 מאחור עוטפים גלגלי אלומיניום יצוקים בקוטר 17 אינץ', עליהם מותקנת מערכת בלימה של J.Juan עם צמד דיסקים בקוטר 320 מ"מ וקליפר רדיאלי בעל 4 בוכנות מקדימה ודיסק בקוטר 260 מ"מ וקליפר דו-בוכנתי מאחור. החבילה האלקטרונית כוללת מצערת רכב-על-חוט ו־3 מצבי רכיבה – גשם, כביש וספורט – עם מצב מסלול כאופציה בתוספת תשלום, בקרת אחיזה ו־ABS המגובות בנתונים מחיישן מדידת אינרציה, ומצב סופרמוטו למערכת ה־ABS המשמש לביטול ההתערבות בגלגל האחורי, כמו גם תאורת LED מלאה וצג TFT בגודל 5 אינץ' ללוח המחוונים, בעל מספר מצבי תצוגה וקישוריות בלוטוס לחיבור עם אפליקציית KTMconnect, עליו ניתן להציג את הניווט בתצורת פנייה-אחר-פנייה, לענות לשיחות ולשלוט על הזרמת המדיה.

למרות שה־890 SMT דומה בעיצובו לאדוונצ'ר, הוא מקבל מגן רוח קצר יותר (וכהה) לאיזון בין נוחות הרכיבה שזה מציע לבין הפגיעה באווירודינמיקה של האופנוע, כנף קדמית גבוהה שמגיעה מה־450 SMR, מיכל דלק בעל פרופיל גבוה יותר וגרפיקה ייעודית. משקלו הרטוב עומד על 194 ק"ג, בסיס הגלגלים באורך 1,502 מ"מ ומרווח הגחון 227 מ"מ.

כאופנוע שאמור להיות חוליה מקשרת בין יכולות הכביש הדינמיות של ה־890 דיוק לנוחות והשימושיות של ה־890 אדוונצ'ר, הכל בעטיפת סופרמוטו חצופה, ק.ט.מ מציעה מגוון רחב של אבזור מקורי המאפשר לחזק את כל אחד מצדדיו, דוגמת קוויקשיפטר דו-כיווני, בקרת שיוט, מערכת MSR, מיגונים, ידיות מחוממות, קצת 'בלינג' וכמובן – אפשרויות אחסון רבות, כולל תיקים רכים או מזוודות קשיחות, בתצורה של מזוודה אחת, זוג או סט מלא.

מחירו של ה־KTM 890 SMT החדש בישראל עומד על 99,900 ₪.

 

 

 

 

תגובה אחת ל חדש בישראל: KTM 890 SMT

  1. במיוחד אני אוהב את הדברים בתוספת תשלום. 🙂
    נראה אחל'ה כלי.
    אמיר, תתחדש ותיהנה!

תגובות

עופר אבניר מגדל ימין
הונדה מגדל שמאל