fbpx

מחירון אופנועים מוטו - גרסה דיגטלית

voge מוטו24 רביעי מתחת לתפריט
קאברג שחורי 205 על 35
דוקאטי מתחת לתפריט – אמצע 2
זונטס מתחת לשורת לוגו – אמצע 1
מטרו באנר שמאל הכי עליון
cristalino קובית צד xi
אישימוטו באנר קוביה שמאל
מידלנד שחורי 140 על 70
תמוז
לרט
לרט
מוטוטאץ דקר
עופר אבניר קוביה שמאל
מחירון אופנועים – קוביה שמאל תחתון
אודי דגן 140 על 70
HJC
voge מוטו24 באנר
סטפן

ידידותי לסביבה: ימאהה תייצר חלקי מעטפת בחומר ממוחזר

ידידותי לסביבה: ימאהה תייצר חלקי מעטפת בחומר ממוחזר

כתב: אסף לביא בנארי | צילום: יצרן

המודעות הסביבתית מחייבת את יצרני הרכב, כמו גם יצרנים נוספים, למצוא פתרונות מתקדמים לשמירה על הסביבה, בין אם בתהליך הייצור ובין אם בשימוש ברכב. כחלק מהמאמצים האלו, ימאהה מודיעה כי תאמץ פיתוח חדש של פוליפרופילן ממוחזר וידידותי לסביבה שישמש כחומר גלם לייצור חלקי מעטפת בכלים הדו-גלגליים שלה.

המילים החמות בתחום הייצור כיום כולן נוגעות לזיהום וסביבה, קיימות, צמצום פליטות מזהמים וטביעת רגל פחמנית ושימוש באנרגיה נקיה, וכל יצרני הרכב שואפים למצוינות בנושא, גם בייצור רכבים פחות מזהמים וידידותיים לסביבה בשימוש, אך גם נקיים יותר בתהליך הייצור, שלעיתים פוגע בסביבה יותר מאשר השימוש בכלי הרכב.

ימאהה הודיעה כי הצליחה לפתח חומר פוליפרופילן (PP) ממוחזר איכותי וידידותי לסביבה שישמש לייצור חלקי המעטפת של אופנועים וקטנועים. החברה תתחיל להשתמש בחומר הגלם החדש בקטנועים המיועדים לשיווק במדינות דרום מזרח אסיה עוד השנה.

הפוליפרופילן הממוחזר עשוי מחומרי לוואי ושאריות ייצור של חלקי פלסטיק, פוליפרופילן משמש כאחד מהחומרים העיקריים בייצור חלקי מעטפת לאופנועים, ימאהה השקיעה זמן רב בפיתוח החומר הממוחזר כדי שיראה טוב ויהיה חזק יותר מחומרים ממוחזרים עד היום. ימאהה מתכננת להגדיל את השימוש בחומרים ממוחזרים בעתיד ולעשות שימוש נרחב יותר בפוליפרופילן ממוחזר בדגמים נוספים.

ימאהה שואפת לניטרליות פליטת פחמן, כחלק מהתוכנית הסביבתית שלה, בכל הפעילויות שלה – כולל כל שרשרת האספקה שלה. לשם כך ימאהה שמה לה למטרה לעבור ל־100% חומרים ברי-קיימא עד שנת 2050.

לחדשות מגזין מוטו ישירות ל־Whatsapp לחצו כאן
לחדשות מגזין מוטו ישירות ל־Telegram לחצו כאן

תגובות

עופר אבניר מגדל ימין
הונדה מגדל שמאל