fbpx

מחירון אופנועים מוטו - גרסה דיגטלית

מטרו ימין 4
קאברג שחורי 205 על 35
אודי דגן מתחת לתפריט
זונטס מתחת לשורת לוגו – אמצע 1
cristalino קובית צד xi
מטרו באנר שמאל הכי עליון
אישימוטו באנר קוביה שמאל
עופר אבניר קוביה שמאל
מוטוטאץ דקר
לרט
תמוז
לרט
מידלנד שחורי 140 על 70
אודי דגן 140 על 70
סטפן
HJC
MV קוביה
voge מוטו24 באנר
מחירון אופנועים – קוביה שמאל תחתון

רק למסלול: ק.ט.מ מציגה RC 8C במהדורה מוגבלת

רק למסלול: ק.ט.מ מציגה RC 8C במהדורה מוגבלת

אסף לביא

צילום: יצרן

ה-RC 8C החדש של KTM הוא אופנוע מסלול במהדורה מוגבלת של 100 יחידות בלבד, עם מנוע ה-LC8c שמגיע מה-890 דיוק R והספק של 128 כ"ס על משקל יבש של 140 ק"ג. האופנוע פותח בשיתוף חברת Kraemer, לה ניסיון רב בהסבת אופנועי סדרת ה-Duke של ק.ט.מ למכונות מסלול ונבנה על בסיס ה-GP2-R שלה.

מנוע הטווין המקבילי בנפח 889 סמ"ק מייצר 128 כ"ס ו-10.1 קג"מ מותקן בשלדת מסבך צינורות מפלדת כרומולי, מקדימה מותקן מזלג WP מסוג APEX PRO 7543 בקוטר 43 מ"מ, עם קארטרידג' סגור ומהלך של 120 מ"מ, המציע ביצועים גבוהים ואפשרויות כוונון מלאות. מאחור מותקן בולם WP מדגם APEX PRO 7746 עם ברז כיוון עומס קפיץ חיצוני ואפשרויות כוונון מלאות הכוללות הגדרות שונות לשיכוך כיווץ במהירות נמוכה ובמהירות גבוהה ומהלך של 120 מ"מ. בנוסף, מקבל ה-RC 8C משכך היגוי של WP תואם מסדרת APEX PRO.

מערכת יניקת האוויר כולה תוכננה במיוחד ל-RC 8C וכוללת תיבת האוויר והפילטר של Twin Air, הממוקמת בין רגלי הרוכב, ישירות מעל המנוע, כשהאוויר מנותב דרך לועות Ram Air בקדמת המעטפת. מערכת הפליטה הייחודית של אקרפוביץ' נבנתה גם היא בשביל ה-RC 8C, עם מפלט טיטניום וסופית קרבון, לשימוש במסלולים בעלי הגבלת רעש ניתן להזמין מפלט מותאם לתקנות.

כיאה לאופנוע מסלול טהור, ה-RC 8C ארגונומיית הרכיבה ניתנת לכוונון מלא, רגליות המכורסמות ב-CNC ניתנות להחלפה בקלות במקרה של החלקה ובעלות כיוונון גובה בטווח של 66 מ"מ, ומותחן אקסצנטרי מאפשר לכוון את גובה הזנב. כידוני הקליפ-און ניתנים להחלפה בקלות ומציעים טווח כיוונון של 25 מ"מ לגובה, 30 מ"מ לרוחב וזווית של 30°. את זווית המזלג ניתן לשנות בחצי מעלה לשני הכיוונים.

מעטפת האופנוע עשויה קרבון פייבר ומחוזקת בסיבי קוולר, ניתנת להסרה מהירה ומעוצבת בהשראת ה-RC16, עם תוספת אווירודינמית לזרוע האחורית וכנף אווירודינמית רחבה מקדימה המסייעת בשמירה על יציבות במהירות גבוה ומניעת התרוממות הגלגל הקדמי. ה-RC 8C מצויד בסליידרים לשלדה, מיגונים לזרוע האחורית ומיגון לשני צידי מיכל הדלק שבזנב. מיכל הדלק בנפח 16 ליטר משמש כיחידת הזנב עליו מותקן מושב קשיח, ובתחתית המיכל נמצא ברז ניקוז מהיר לצורך ריקון המיכל ומילוי כמויות מדויקות יותר.

הגלגלים קלים של Dymag מדגם UP7X מאלומיניום מחושל בקוטר 17″ עטופים בצמיגי סליק פירלי Diablo Superbike במידות 120/70-17 מקדימה ו-180/60-17 מאחור עם אופציה לשינוי מידה עד ל-200/55-17. בסיס הגלגלים באורך 1,400 מ"מ בלבד, כשזווית ההיגוי ב-23.3° והמפסע 98.6 מ"מ. הגחון בגובה 150 מ"מ מהקרקע, המושב בגובה 820 מ"מ,

מערכת הבלימה של ברמבו עם צמד דיסקים צפים בקוטר 290 מ"מ וקליפרים מונובלוק רדיאליים מסדרת Stylema ו-4 בוכנות מקדימה, ודיסק צף בקוטר 230 מ"מ וקליפר כפול-בוכנות מאחור. על הכידון מותקנת משאבת בלם 19RCS Corsa Corta רדיאלית של ברמבו, שעושה שימוש בטכנולוגיות ופתרונות מהמוטוGP, המספקת מעבר לדיוק רב יותר מאפשרת לבחור בין 3 מצבי תגובה, רגיל, ספורט ומרוץ, המשנים את טווח הפעולה של מנוף הבלם והרגישות שלו.

ה-RC 8C מצויד בצג TFT בגודל 5″ מסוג AIM MXS 1.2 RACE, עם יומן נתונים, פונקציות GPS מובנות, נותני מנוע חשובים, הגדרות ECU, זמני הקפה, מצב מצערת, סל"ד, מהירות, הילוך, תאוצה ותאוטה, טמפרטורת מנוע, לחץ שמן ושידור מידע חי דרך AIM RaceStudio ללא עלות נוספת.

כל 100 יחידות ה-RC 8C מיוצרות בעבודת יד ולשימוש על מסלול המרוצים בלבד, המכירה תחל היום בצהריים ו-25 מהרוכשים יוכלו להשתתף באירוע חד פעמי ולרכב עם צוות קבוצת המרוצים Red Bull KTM Factory Racing הכוללת רוכבים כדוגמת דני פדרוסה ומיקה קאליו שיספקו לרוכבים בר המזל טיפים במהלך יום מסלול במסלול חרז. אותם הרוכשים יקבלו גם חבילת מסלול מיוחדת הכוללת סט גלגלים נוסף, דיסקים קדמיים ואחוריים נוספים, ג'ק מרוצים קדמי ואחורי, מחממי צמיגים ושטיח פאדוק של KTM.

עם הפסקת הייצור של ה-RC8R לפני 6 שנים לא נותר במגוון הכלים של היצרנית אופנוע סופרבייק או סופרספורט אמיתי המיועד לכביש הציבורי. אבטיפוס כזה, גם אם לא פותח בלעדית ע"י ק.ט.מ ומיועד למסלול המרוצים בלבד, הוא הדבר הקרוב ביותר שנראה מאז 2015 ואולי סממן לבאות – האם יש RC890 שמתקרב לייצור?

תגובות

עופר אבניר מגדל ימין
הונדה מגדל שמאל