fbpx

מחירון אופנועים מוטו - גרסה דיגטלית

מטרו ימין 4
פאנטיק קוביה 3 מתחת לתפריט
cristalino מתחת לתפריט xi
זונטס מתחת לשורת לוגו – אמצע 1
cristalino קובית צד xi
מטרו באנר שמאל הכי עליון
עופר אבניר קוביה שמאל
מידלנד שחורי 140 על 70
לרט
מוטוטאץ דקר
אישימוטו באנר קוביה שמאל
לרט
תמוז
voge מוטו24 באנר
מחירון אופנועים – קוביה שמאל תחתון
HJC
אודי דגן 140 על 70
סטפן

שנה אחרי עסקת KTM: אמ.וי אגוסטה חוזרת לתערוכת מילאנו

שנה אחרי עסקת KTM: אמ.וי אגוסטה חוזרת לתערוכת מילאנו

כתב: אסף לביא בנארי | צילום: יצרן

שנה לאחר שהיצרנית האיטלקית הודיעה על השותפות החדשה עם קבוצת מותגי KTM, היא חוזרת לתערוכת EICMA מילאנו 2023 – שם תציג סוף סוף את גרסת הייצור הסדרתי של האדוונצ'ר 9.5.

בין עשרות יצרניות האופנועים שיגיעו לתערוכת EICMA 2023, שתתקיים במילאנו ב־07-12 בנובמבר, תהיה גם אמ.וי אגוסטה, אחרי שנעדרה בשנה שעברה מהתערוכה והציגה את דגמיה בסוכנות הדגל שלה בעיר, זאת בעקבות ההסכם עם פיירר מוביליטי, בעלת מותגי KTM, הוסקוורנה וגאסגאס, שרכשה רבע ממניות החברה.

כעת, שנה לאחר הסכם הרכישה, אמ.וי אגוסטה חוזרת לתערכוה בתמיכתה של פיירר מוביליטי, שם היא תציג את ליין דגמיה ל־2024, ביניהם מספר דגמים חדשים והגרסה האחרונה של האדוונצ'ר 9.5, שיגיע בשנה הבאה לייצור סדרתי.

טימור סרדרוב, מנכ"ל MV Agusta: "הודות לשיתוף הפעולה עם PIERER Mobility AG, יצרנית האופנועים הגדולה באירופה, כשותפה חדשה ואיתנה לדרך שלנו, התחזקנו והרחבנו את היכולות התפעוליות שלנו. הדרך שלפנינו היא המרגשת ביותר שיכולנו לחלום עליה. אמ.וי אגוסטה, וכל הדגמים האייקוניים שלה שמיוצרים באיטליה, ימשיכו למשוך את תשומת הלב של הציבור והמבקרים. אין ספק שפעם נוספת אומנות האופנועים (*הסלוגן של החברה) תהיה המופע המרכזי".

בחודש יולי ביקר אלן קאת'קארט במפעל אמ.וי אגוסטה בווארזה וראיין את בכירי שתי החברות, סטפן פיירר וטימור סרדרוב, על שיתוף הפעולה ביניהם, כחצי שנה לאחר שפיירר מוביליטי רכשה 25.1% מחברת אמ.וי אגוסטה.

לאחר שקיבל את ניהול החברה ב־2019, טימור סרדרוב פנה אל סטפן פיירר, מתוך הערכה להצלחתו של פיירר בתעשיית האופנועים. הפגישה הראשונה הייתה רק לשם ייעוץ ומאוחר יותר בשנת 2021 התפתחה לדיונים על שיתוף פעולה במכירות, עם התמקדות בשוק האמריקאי. סרדרוב לא היה מרוצה מרשת המכירות של אמ.וי אגוסטה, שלדעתו מהווה מגבלה משמעותית, כשגם מגיפת הקורונה מנעה שיפורים בתחום זה.

השותפות עם KTM נולדה בעיקר כדי לחזק את המכירות ולאחר מכן התרחבה לרכישה ושותפות עמוקה יותר. ההשקעה של 30 מיליון אירו מפיירר מוביליטי נועדה להזרמת הון לחברה, כשכל הכסף יושקע בחזרה בפעילות אמ.וי אגוסטה. עקב בעיות בשרשרת האספקה של אמ.וי אגוסטה, שגרמו לעיכובים רבים ובעיות תזרים, שיתוף הפעולה שנועד להיות רק מכירתי גדל ו־KTM השתלטה על מחלקת הרכש של אמ.וי במטרה לנהל את שרשרת האספקה בצורה טובה יותר, לייעל ולהוזיל את העלויות, בנוסף לאחריות על המכירות וההפצה העולמית של אמ.וי מחוץ לאיטליה.

סר קאת'קארט רוכב על גרסת האב-טיפוס של ה־9.5 של אמ.וי אגוסטה.

כל אופנועי אמ.וי אגוסטה יתוכננו וייוצרו באיטליה, כדי לשמר את המסורת והייחוד של המותג, אך בפיתוח פלטפורמות מנוע ושלדה חדשות יעזרו בעתיד אנשי המקצוע של KTM. קו ייצור חדש שנפתח במפעל אמ.וי אגוסטה צפוי להכפיל את כושר הייצור ל־15,000 אופנועים בשנה, עם תחזית של 12,000 יחידות ב־2024. כאמור, הדגם החדש הראשון שיושק במסגרת השותפות חדשה יהיה ה־LXP, הגרסה הסופית והמעודכנת של ה־Lucky Explorer 9.5 שהוצג בגרסת טרום ייצור, אופנוע אדוונצ'ר עם מנוע טריפל חדש בנפח 931 סמ"ק.

ה־Lucky Explorer 5.5 על בסיס הבנלי TR502, שהיה אמור להוות דגם כניסה זול למותג, בוטל הודות לפיירר, שמתעקש שלאמ.וי אסור להציע דגמים מתחת 900 סמ"ק – ובמיוחד לא מתוצרת סינית. דגמים חדשים עתידיים נוספים היו Brutale ו־Turismo Veloce עם אותו מנוע 950 טריפל חדש. ה־921S שנחשף בנובמבר הקודם יעשה שימוש במנוע ארבעה צילינדרים חדש, אך לא יגיע לייצור עד 2025. בפיירר מובילטי מתכוונים לשמור על מעמדה של אמ.וי אגוסטה כיצרנית "יצירות אומנות דו-גלגליות".

מפעל אמ.וי אגוסטה בווארזה ישופץ לחלוטין – כולל בניית מוזיאון – ויהפוך למיקום מרכזי ראוי ומושך יותר עבור המותג היוקרתי. KTM ביטלה את החוזה עם כל רשת המפיצים של אמ.וי אגוסטה, שיוכלו להגיש בקשה להצטרף מחדש לרשת הסוכנויות שתכלול 180 נקודות ברחבי העולם – כולל ארה"ב. סרדרוב מתחייב להמשיך לעמוד בראש אמ.וי אגוסטה לפחות בחמש השנים הקרובות, כשכל ניסיון עתידי של סטפן פיירר לרכוש 100% אחזקה באמ.וי אגוסטה יהיה פתוח לדיון בתום החוזה של טימור לחמש שנים.

מצידו של סטפן פיירר, מטרתו הנוכחית היא ליווי צמוד של תהליכי הייצור והמכירה של אמ.וי אגוסטה, אך הוא שואף בעתיד לשלב באופן מלא את מותג אמ.וי אגוסטה אל תוך קבוצת פיירר מוביליטי. פיירר העביר ביקורת על ההחלטה של אמ.וי אגוסטה לייצר ליין דגמי אדוונצ'ר, שכן הוא לא מאמין שיש ביקוש לדגמי קצה יוקרתיים בקטגוריה הזו, אבל עיקר הביקורת הופנה אל הרעיון לייצר אופנוע כניסה על בסיס סיני.

פיירר הדגיש כי לדעתו על אמ.וי אגוסטה להמשיך להישאר נאמנה לשורשיה ולהתמקד בדגמי פרימיום יוקרתיים דוגמת הברוטאלה RR והסופרוולוצ'ה, אך בעיקר ב־F4, בו הוא רואה את מהות המותג. לדבריו, דילול היצע הדגמים היוקרתיים עם דגמי כניסה זולים הוא טעות וכי כל מה שיוצא משערי אמ.וי אגוסטה צריך להיות יוקרתי, אקזוטי – ואיטלקי.

למרות זאת, הוא לא פוסל את האפשרות לייצר אופנועים בנפחי ביניים, אך לא בשלב הנוכחי, בו אמ.וי אגוסטה צריכה לעבוד על החזרת הזהות הייחודית שלה בקרב הרוכבים. בנוסף, לדעתו של פיירר, ישנה הזדמנות לייצר דגמי סופר-פרימיום במהדורה מוגבלת שחוגגים את העבר של אמ.וי אגוסטה, ומציין את שיתוף הפעולה בין KTM ל־Brabus כהצלחה של מודל דומה.

מרוצים אינם בראש סדר העדיפויות של אמ.וי אגוסטה, לדברי פיירר, שמסתייג במיוחד מכך שאמ.וי אגוסטה מתחרה באליפות המוטו2 עם מנוע טריומף. אם בעתיד תתרחב פעילותה של אמ.וי אגוסטה במרוצים, ל־KTM יהיה הרבה מה לתרום ולסייע, ומאז תחילת השותפות KTM עזרה לאנשי אמ.וי אגוסטה להביא את האדוונצ'ר 9.5 לכדי ייצור סדרתי והחלה לסייע בפיתוח מנועים חדשים.

לחדשות מגזין מוטו ישירות ל־Whatsapp לחצו כאן
לחדשות מגזין מוטו ישירות ל־Telegram לחצו כאן

 

 

 

 

תגובות

עופר אבניר מגדל ימין
הונדה מגדל שמאל