מחירון אופנועים מוטו - גרסה דיגטלית
הונדה חושפת את דגמי המוטוקרוס של 2013
אופיר דואק
צילום: יצרן
לאחר שבשבוע שעבר חשפה קאוואסאקי את דגמי ה-KX המעודכנים לשנת 2013 מגיע עתה תור הונדה שמרעננת את משפחת ה-CRF. כמו קאוואסאקי, גם בהונדה דבקים בשינוים אבולוציונים ולא במהפכה אך בכל זאת ניתן למצוא השנה מספר שינויים מעניינים.
עיקר החידושים הגיעו לאח הבכור במשפחה, ה-CRF450F. ה-450 מקבל השנה שלדת אלומיניום חדשה וקלה יותר, דור חמישי לשלדות האלומיניום של משפחת ה-CRF. אבל החידוש המעניין הוא המעבר של הונדה לשימוש במזלג קדמי הפוך חדש של קאייבה העושה שימוש בטכנולוגיה של שסתומי אוויר. מדובר במזלג בו אין קפיצי מזלג ולמעשה מה שיוצר את הפרוגרסיביות של השיכוך הוא אוויר דחוס המווסת על ידי על ידי שסתומים פנימיים. מעבר ליתרון המשקל של המחסור בקפיצים (חיסכון של 800 גרם) טוענים בהונדה ששיטה זו מאפשרת פרוגרסיביות טובה יותר בשיכוך ויכולת עקיבה משופרת. הלחץ הסטנדרטי במזלג עמוד על 33 PSI כאשר ניתן לכוון את "עומס הקפיץ" על ידי שסתום בראש המזלג בהתאם למשקל הרוכב, סגנון ותוואי הרכיבה. מאחור ניתן למצוא זרוע אחורית חדשה מאלומיניום המאפשרת מיקום נמוך יותר של הבולם האחורי וגאומטריה משופרת.
לעומת שינויי השלדה הנרחבים המנוע עבר עדכונים קלים בלבד בהם שסתומי פליטה מוגדלים, יחס הדחיסה שעלה ל-12.5:1, גלגל תנופה כבד יותר ב-11%ועדכונים במערכת ההזרקה. שיפורים אלו שנועדו לטענת הונדה להעניק תוספת כוח בסל"ד נמוך.
ה-CRF250F קיבל שינוים קלים יותר לעומת אחיו הגדול. המנוע קיבל שינויים במערכת ההזרקה על מנת לאפשר זמינות כוח טובה יותר. המזלג הקדמי מתוצרת Showa קיבל קפיצים חדשים וקשיחים יותר ושסתום פנימי מוגדל. הבולם האחורי מתהדר עתה בחלקי פנים וכיול חדש לשיפור יכולת הורדת הכוח אל הקרקע. כרגיל, שני הדגמים קיבלו עדכוני גרפיקה ופלסטיקה מעודכנת כדי להבדילם מהדגמים הישנים.
נוסף לשני דגמי המוטוקרוס הפופולארים הללו מציגה הונדה השנה את ה-CRF110F, אופנוע מוטוקרוס לילדים בגילאי 8 עד 11. לעומת הדגמים הכירים עתירי הטכנולוגיה ה-CRF110F מיעוד להיות פשוט לתפעול ואחזקה ומצויד במנוע קירור אוויר המספק פחות מ-5 כ"ס, בעל מתנע חשמלי ומוצב בזווית כמעט אופקית כדי להוריד את מרכז הכובד. אם וכאשר יחל יבוא כלים תחרותיים לארץ, יהיה נחמד לראות את ה-110 מגיע גם עבור הורים המעוניינים להעניק לילדיהם חינוך מוטורי ראוי, במיוחד כשגם הדגם המקביל של קאווסאקי אמור להגיע ארצה.
הונדה CRF 2013 – מפרט טכני
CRF250F | CRF450F | |
מנוע | צילינדר יחיד, 249.4 סמ"ק, 4 שסתומים, גל זיזים עילי, קירור מים, הזרקת דלק | צילינדר יחיד, 449.7 סמ"ק, 4 שסתומים, גל זיזים עילי, קירור מים, הזרקת דלק |
הספק | 37.4 כ"ס ב-11,000 סל"ד | 51.3 כ"ס ב-8,500 סל"ד |
מומנט | 2.67 קג"מ ב-8,500 סל"ד | 4.86 קג"מ ב-6,500 סל"ד |
קדחXמהלך | 53.8X76.8 מ"מ | 62.1X96 מ"מ |
יחס דחיסה | 13.2:1 | 12.5:1 |
תיבת הילוכים | 5 הילוכים, מצמד יבש | 5 הילוכים, מצמד יבש |
מתלים | קדמי – מזלג הפוך 38 מ"מ, מהלך 275 מ"מ
אחורי – זרוע אלומיניום, מונושוק |
קדמי – מזלג הפוך 48 מ"מ, שסתומי אוויר, מהלך 310 מ"מ
אחורי – זרוע אלומיניום, מונושוק, מהלך 315 מ"מ |
בלמים | קדמי – דיסק פרפרי 240 מ"מ אחורי – דיסק פרפרי 240 מ"מ |
קדמי – דיסק פרפרי 240 מ"מ אחורי – דיסק פרפרי 240 מ"מ |
צמיגים | קדמי – 80/100-21 אחורי – 100/90-19 |
קדמי – 80/100-21 אחורי – 120/80-19 |
בסיס גלגלים | 1,489 מ"מ | 1,492 מ"מ |
גובה מושב | 951 מ"מ | 953 מ"מ |
מרווח גחון | 322 מ"מ | 330 מ"מ |
מיכל דלק | 5.7 ליטר | 6.4 ליטר |
משקל | 105 ק"ג | 111 ק"ג |
שנוכל לסוע עם המוטוקרוס
250 סמ"ק עם 37 כ"ס.
חוק מוטורי אצלנו בתכל'ס, מתי?????
במבט ראשון בצילום- ההבדל בין הבולמים הקדמיים, חשבתי… זה לא ייתפוס. אבל אם הונדה עם ה CRF לפחות 15 שנה- הם יודעים מה הם עושים.
א. מחירים שפויים של היבואן וכל היבואנים. ב. מתן תמיכה של היבואנים למתחרים, לפחות מבחינה לוגיסטית ולא כספית. (אפילו איזו חבילת טיפולים מוזלת תספיק) – כי יש לנו בנישה הזו כבר: קיי.טי.אם, אייטש אם, גאס גאס, (רמזים לאפריליה), איי,ג'י,פי. ימאהה, הוסקוורנה, הואסברג, ירוק ואדום באופק. אמנם יש פילוח למוטוקרוס, אנדורו. ורמזים לטריאל. שוק השטח הולך ונהיה צפוף לשמחתנו והאבזור גם הועשר, כגון חליפת לחץ. ובקרוב קסדות שטח עם פאמפ באיזור המצח לא רק בלחיים.
אם הבאתם את ארבעת החדשים: טורר, ראנר, אינטגרה, אנ.אס.סי. עוד פוש קטן…
אם תוכל בבקשה להמשיך ולעדכן איך הולך להם עם הבולמים החדשים ! שבת שלום.