fbpx

מחירון אופנועים מוטו - גרסה דיגטלית

voge מוטו24 רביעי מתחת לתפריט
קאברג שחורי 205 על 35
cristalino מתחת לתפריט xi
זונטס מתחת לשורת לוגו – אמצע 1
cristalino קובית צד xi
מטרו באנר שמאל הכי עליון
מידלנד שחורי 140 על 70
מוטוטאץ דקר
לרט
אישימוטו באנר קוביה שמאל
לרט
עופר אבניר קוביה שמאל
תמוז
מחירון אופנועים – קוביה שמאל תחתון
אודי דגן 140 על 70
voge מוטו24 באנר
HJC
סטפן

חשיפה רשמית לקאוואסאקי ZX6R 636

חשיפה רשמית לקאוואסאקי ZX6R 636

אופיר דואק

צילום: יצרן

בעוד בשנים האחרונות ריכזו היצרניות היפניות את מירב מאמציהן באופנועי הליטר הספורטיביים מגיעה קאוואסאקי ומזריקה חיים לקטגוריית אופנועי ה-600 סמ"ק שהייתה מנומנמת משהו עד כה. אין מדובר כאן במהפכה שאמורה לטלטל את הקטגוריה אך בהחלט ישנם לא מעט שינויים מעניינים באופנוע מעבר לעיצוב שהפך כעת דומה לזה של ה-ZX10R.
כצפוי, אחרי הרבה שמועות רשת ואישור חצי רשמי בעקבות דליפת המסמך של רשות להגנת הסביבה בארה"ב, חושפת קאוואסאקי את ה-ZX6R החדש, או יותר נכון ZX6R 636. כמו בהערכות שקדמו לחשיפה, מהדורת 2013 של ה-ZX6R חוזרת לעשות שימוש במנוע בנפח 636 סמ"ק כפי שהיה בין השנים 2003 ל-2006. מדובר בצעד מעניין ואולי אף תמוה שכן הגדלת הנפח תמנע מהנינג'ה החדש להשתתף במרוצי הסופרספורט בהם אופנועי 4 צילינדרים מוגבלים לנפח של 600 סמ"ק. בפעם הקודמת שחרגה קאוואסאקי מהנפח המותר הציגה החברה דגם נוסף עם מנוע שכן עומד בתקנות הנפח ויוצר בהתאם לכמות הנדרשת מתקנות ההומולגציה. לא בטוח שבזמן של משבר כלכלי וניסיון לחסוך בעלויות תחזור קאוואסאקי על הצעד שוב.

לגופו של עניין ושל המנוע, הגידול בנפח של ה-636 החדש הושג הודות הגדלת מהלך הבוכנה מ-42.5 מ"מ ל-45.1 מ"מ כאשר קוטר הבוכנה נותר זהה (67 מ"מ). המנוע נהנה גם מגלי זיזים שהותאמו למידות הבוכנה החדשות, מעברי יניקה ופליטה משופרים, ישנה כעת תיבת אוויר מוגדלת ויחס דחיסה שירד במקצת ל-12.9:1.
התוצאה הסופית היא הספק מוצהר של 131 כ"ס (137 כ"ס בסיוע מערכת ה-Ram Air) המושגים ב-13,500 סל"ד לצד 7.2 קג"מ המושגים ב11,500 סל"ד. בהשוואה למנוע ה-ZX6R הקודם מדובר בתוספת של 3 כ"ס בלבד המושגים 500 סל"ד מוקדם יותר אך גם ב-0.4 קג"מ נוספים המתקבלים ב-300 סל"ד פחות. עם זאת, אם משווים את הנתונים ל-636 המקורי מסתבר שמדובר בתוספת של כ"ס בודד (שוב ב-500 סל"ד מוקדם יותר) ונתון מומנט זהה לחלוטין. אז מה הואילו חכמים בתקנתם?

לפחות בתחומים אחרים ישנם כמה חידושים כשהבשורה הגדולה היא חדירה של אלקטרוניקה מעולם אופנועי הליטר. ה-ZX6R 636 מגיע כסטנדרט עם מערכת בקרת האחיזה של קאוואסאקי (KTRC) שנלקחה מה-ZZR1400 החדש עם 3 מצבי פעולה ואפשרות לניתוק. מערכת ABS מוצעת כאופציה בדגם החדש ויש כעת גם אפשרות לבחירה בין שני מצבי תפוקה של המנוע (מלאה ו-80%).
שלדת האלומיניום עצמה נותרה זהה לזו של הדגם הקודם אך זווית צוואר ההיגוי חודדה בחצי מעלה ובעקבות כך התקצר בסיס הגלגלים ב-5 מ"מ. מלפנים ישנו כעת מזלג הפוך חדש מתוצרת Showa המשלב בין טכנולוגית ה-BPF (Big Piston Fork) והפרדה בין פעולת השיכוך לעומס הקפיץ. המזלג החדש ירד בקוטרו ל-41 מ"מ גם כדי לחסוך משקל, אילו הדיסקים הקדמיים גדלו במעט וישנו מצמד מחליק חדש בעל פעולה משופרת.

קאוואסאקי ZX6R 636 – מפרט טכני

מנוע 4 צילינדרים בשורה, 636 סמ"ק, 4 שסתומים לצילינדר, גל זיזים עילי כפול, קירור מים
הספק 131 כ"ס ב-13,500 סל"ד
מומנט 7.2 קג"מ ב-11,500 סל"ד
קדחXמהלך 45.1X67 מ"מ
יחס דחיסה  12.9:1
הזנת דלק הזרקת דלק, גופי מצערת 38 מ"מ
מתלים קדמי – מזלג הפוך 41 מ"מ, מהלך 120 מ"מ, כיוון עומס קפיץ ושיכוך כיווץ/החזרה

אחורי – מונושוק, מהלך 134 מ"מ, כיוון עומס קפיץ ושיכוך כיווץ/החזרה

בלמים קדמי – שני דיסקים פרפריים 310 מ"מ, קליפרים רדיאלים 4 בוכנות, ABS אופציונלי

אחורי – דיסק פרפרי 220 מ"מ, קליפר בוכנה אחת

צמיגים קדמי – 120/70-17
אחורי – 180/55-17
בסיס גלגלים 1,395 מ"מ
 גובה מושב 830 מ"מ
מיכל דלק 17 ליטר
משקל רטוב 192 ק"ג (194 עם ABS)

4 תגובות ל חשיפה רשמית לקאוואסאקי ZX6R 636

  1. מאז שנפלה פצצת אטום בנאגאסקי אתם נותנים קונטרה לכל העולם בכל התחומים ומחרחרי ריב ומדון בין ארבעת הסמוראים 600.

תגובות

עופר אבניר מגדל ימין
הונדה מגדל שמאל