מחירון אופנועים מוטו - גרסה דיגטלית
דוקאטי מונסטר EVO1,100 בישראל
טל סולומון
צילום: יצרן
בתערוכת מילאנו האחרונה הציגה דוקאטי את המונסטר 1,100 החדש העונה לשם EVO. גרסה זו תחליף את המונסטר 1,100 שהוצג לראשונה לפני כשלוש שנים. תנוחת ישיבה בדגם החדש שונתה והכידון כעת רחב וגבוה יותר ב-20 מ"מ. מערכת המתלים כוללת מזלג הפוך "מרזוקי" מתכוונן מלא, (לעומת "שואה") בקוטר 43 מ"מ ומהלך של 130 מ"מ. מאחור ישנו בולם של חברת "זקס" הניתן לכוון עומס קפיץ ושיכוך החזרה ובעל מהלך של 148 מ"מ.
יחידת ההנעה של המונסטר – וי-טווין בנפח 1,078 סמ"ק, מקוררת אוויר/שמן – עברה גם היא. ראשי הצילינדרים עוצבו מחדש ויחס הדחיסה הועלה. כתוצאה מכך עלה גם ההספק המירבי ל-100 כ"ס.
ב- EVO1,100 הותקנה חבילת הבטיחות החדש של דוקאטי העונה לשם DSP וכוללת ABS ומערכת בקרת אחיזה. משקלו של המונסטר EVO נותר זהה – 169 ק"ג. מחירו של הדוקאטי מונסטר EVO1,100 עומד על 109 אלף ש"ח.
נתונים טכניים |
|
מנוע |
|
סוג מנוע |
וי-טווין, ארבע פעימות, קירור אוויר/שמן, הזרקת דלק |
נפח |
1078 סמ"ק |
הספק |
100 כ"ס ב-7,500 סל"ד |
מומנט מירבי |
10.5 קג"מ ב-6,000 סל"ד |
קדחXמהלך |
71.5X98 מ"מ |
שסתומים |
2/ דזמודרומיק |
מתלים/בולמים |
|
קדמי |
מזלג הפוך מרזוקי,כוונון מלא, 43 מ"מ |
אחורי |
בולם מרכזי זקס, כוונון חלקי |
בלמים |
|
קדמי |
דיסק כפול, 320 מ"מ |
אחורי |
דיסק, 245 מ"מ |
צמיגים |
|
קדמי |
120/70-17 |
אחורי |
180/55-17 |
מידות |
|
בסיס גלגלים |
1,450 |
גובה מושב |
810 מ"מ |
נפח מיכל דלק |
13.5 ליטר |
משקל (ללא דלק) |
169 ק"ג |
כל כך רוצה אחד כזה בשחור מט
יפה, מדהים, עצום. נשאר ביפני.
מצטער. אבל אל אוהב איטלקים.
האיטלקיות באות בחשבות תמיד.
גם אני נשאר יפני…לפחות לבנתיים.
מומי
ויסלחו לי אלו שאוהבים את המותג.
לא אוהב אופנועים איטלקיים.
ב.מ.וו. זה הדו גלגלי האיכותי בעבר והיום.
דודי
אין ספק בעיצוב האיטלקים אלופים לסטוץ הייתי מסכים לעלות עליו אך לקביעות רק יפני ועדיף ירוק.