fbpx

מחירון אופנועים מוטו - גרסה דיגטלית

דיאלים 204 על 35
קאברג שחורי 205 על 35
דיאלים 204 על 35
בנלי שורת MENU
הארלי שמאל
הווסקוורנה באנר שמאל
עופר אבניר קוביה שמאל
טריומף קוביה
מטרו באנר שמאל הכי עליון
אלבר מוטושופ קוביה 140 מרכז
לרט
אישימוטו באנר קוביה שמאל
מידלנד שחורי 140 על 70
סטפן
לרט
אגוסטה HM קוביה הכי עליון
תמוז
מחירון אופנועים – קוביה שמאל תחתון
HJC

וידאו: דוקאטי מולטיסטרדה 1200 מורכב לעיני המצלמה

וידאו: דוקאטי מולטיסטרדה 1200 מורכב לעיני המצלמה

גיא בן ברק

אופנוע הוא כלי רכב מהיר וזריז, אבל ההרכבה שלו צריכה להיעשות לאט, ובאהבה. כך מתרשמים מהסרטון החדש שהעלתה דוקאטי לפני יומיים, תהליך ההרכבה של מולטיסטרדה 1200. לא תראו כאן רובוטים ממושמעים הדופקים ניטים בקצב של מכונת ירייה אלא אנשים בשר ודם המרכיבים את האופנוע מאוסף של חלקי מתכת ופלסטיק ליצור חי ונושם. מעניין גם לראות כיצד מתוכנן האופנוע כך שיהיה קל ופשוט להרכיב אותו תוך מניעת טעויות שיעלו ביוקר. איזה חלק מורכב לפני האחר? כיצד לחווט דרך השילדה וחיפויי הגוף תוך מקסימום יעילות ומינימום עלויות.

מירב תשומת הלב כפי שרואים מופנית להרכבת המנוע, כזכור קיבל המולטיסטרדה מנוע מתקדם השנה, מצויד DVT, תזמון שסתומים משתנה באמצעות שליטה ממוחשבת על זמן חפיפת פתיחת שסתומי היניקה עם הפליטה; המנוע לא רק מתוכנן ומורכב על ידי דוקאטי – אלא אף נוצר מאפס עד רמת יציקת החלקים, וזאת בניגוד לשאר החלקים הנרכשים מקבלני משנה. כלומר גם מכלול חשוב וגם נוצר כולו על ידנו… כדאי שנרכיב אותו בזהירות.

13 תגובות ל וידאו: דוקאטי מולטיסטרדה 1200 מורכב לעיני המצלמה

  1. האם לדעתכם יהייה מכונאי שיוכל להרכיב כזה אופנוע בארץ אם ילך לו המנוע.
    בחיים , אבל בחיים לא יצליחו ככה להרכיב.
    לא את המנוע ואפילו לא את השילדה למנוע.
    אם אפילו חשבתי לרכוש דוקאטי עכישו אני מפחד.
    ובבקשה שיקום המכונאי שיגיד שהוא יעשה את זה כמו בסרט.
    אז אני יגיד לו שהוא חי בסרט.

  2. ורכב הנמכרים בישראל ואף עלפי כן ,כנס לפרופורציות זאת לא הנדסת חלל, עדיין רק אופנוע !חוץ מזה תמיד תוכל לשלוח לתיקון באיטליה.

  3. לא נכון.
    האופנועים היפנים הם הרבה פחות מסובכים.
    אם אתה רוצה אפילו להחליף את תמסורת ההנעה אתה לא חייב לפרק את כל האופנוע לפרורים.
    אתה מוצאי את המנוע מהשילדה שזה כבר הרבה יותר קל מאשר מה שראיתי כאן שהשילדה חלק מהאופנוע ואז אתה הופך את המנוע ופשוט מפרק את החלק התחתון של המנוע ומוציא את הגיר.
    למה הם חייבים הכל לסבך?
    בחיים לא יחזירו את האופנוע כמו שיצא מחול מה שלא יקרה לך ברוב האופנועים היפניים.

  4. והרבה יותר פשוט ממנוע של מאזדה 3.
    בגלל זה אתה לא מכונאי, תן להם לעשות מה שהם מומחים בו.
    מה גם שזה לא מנוע שמת לפני 100000 קמ

  5. זה נכון שמתכנני דוקטי, שמעדיפים יופי והספק גבוה, מאתגרים את המוסך שצריך לתת שירות. למוסכניק קטן, אפילו שאיכותי, יהיה קשה לתת שירות טוב לדגם אופנוע לא נפוץ שלימודו לוקח הרבה זמן. ככה יוצא שאופנועים חכמים כגון הדוקאטי מועדים לבעיות כאשר הם נכנסים למוסכים הקטנים. סיבה מצויינת לתקן את הדוקאטי רק במוסך מורשה יבואן, ולמהדריך במוסך היבואן הראשי, ושם גם מחירי הטיפולים יהיו היקרים ביותר. דוקאטי זה לא אופנוע לקמצנים.

  6. צריך לפרק את כל האופנוע! וזה מנסיון אחרי שהגיע אליי לקוח עם בלוק מפוצץ. בסוף קיבל טימקס אחר מרוב שלא היה שווה להתעסק עם זה ודווקא בדוקאטי הכל די חשוף ונגיש.

  7. בחלק הראשון של הסרטון רואים הרכבה של חלקים במנוע עם ידיינים חשופות (ללא כפפות ) והסביבת עבודה מלוכלכת ולא סטרילית .
    בחלק השני רואים את העובדים סוגרים ברגים ביד ללא בקרה ממוחשבת של לחץ הסגירה וזה נראה תמוהה . הסרטון לא משאיר רושם טוב ליצרן שמוכר הרבה אופנועים

תגובות

עופר אבניר מגדל ימין
הונדה מגדל שמאל