מחירון אופנועים מוטו - גרסה דיגטלית
סוזוקי חוגגת 30 שנה ל-GSX-R750 הראשון
גיא בן ברק
צילום: יצרן
תחילת שנות השמונים של המאה הקודמת היו תזזיתיים ביציאת אופנועים חדשים ומרגשים לשוק. הונדה עם סדרת ה-VF, קאוואסאקי עם ה-GPZ900R, אולם ב-1984 היכתה סוזוקי גם את העולם השבע הזה עם טיל ארבעה צילינדרים זעיר, ה-GSX-R750 שיצא לשווקים בשנת 1985 ושנה לאחר מכן הגיע גם לישראל ושינה את האופנוענות גם כאן לנצח.
30 שנה לאחר מכן חוגגת סוזוקי הצלחה אדירה ל-GSX-R750 ולשתי הגרסאות הנוספות שלו, 600 ו-1,000, ו-1,100. עם סדרה מיוחדת למספר מוגבל של דגמי 2015 של שלושת גרסאות ה-GSX-R, שיהיו צבועים בצבעי ה-R המקורי כולל לוחית חגיגית.
והוצגה גם צביעה אורגינאלית לשני אופנועי המוטו GP של סוזוקי, GSX-RR, אשר יתחרה בסבב המוטו GP בגרמניה, בדומה לאופנועים הציבוריים משתמש אופנוע המירוץ במנוע ארבעה צילינדרים לרוחב במקום ה-V4 ששימש בעבר את סוזוקי באליפות העולם.
הצבעים נבחרו לחגוג 30 שנה לסדרה הראשונה של ה-GSX-R, ה-750 שהוצג בקלן בסוף 1984 ויצא למכירה ב-1985, המם את רוכבי הספורט. עם ארבעה צילינדרים ו-106 כוח סוס, רפליקת המירוץ האמיתית הראשונה של אופנוע גדול נפח עם שלדת אלומיניום ומשקל חסר תקדים של 179 קילו. מהאופנוע הזה יצאו גרסאות 600, 1,000 ו-1,100 סמ"ק, שנמכרו בשלושים השנה שחלפו בלמעלה ממיליון יחידות.
רבות מהצלחה זו נזקפת לזכות ההצלחות במירוצים. כבר ב-1985 ניצחון בלה מאנס 24 שעות בדרך להיות יצרן אופנועי האנדורנס המצליח בתולדות האליפות עם 13 תארים. מספר זהה של תארים אף רשום לזכותו של הסוזוקי GSX-R באליפות הסופרבייק היוקרתית של ה-AMA. את התואר הראשון ל-GSX-R750 בארה"ב הביא כמובן קווין שוואנץ שאומר "הסוזוקי GSX-R750 שינה את אופנועי הספורט לעד, והדגמים שבאו אחריו ממשיכים להתפתח לכדי שלמות".
3 תגובות ל סוזוקי חוגגת 30 שנה ל-GSX-R750 הראשון