מחירון אופנועים מוטו - גרסה דיגטלית
ימאהה WR450F חדש ל-2016
גיא בן ברק
צילום: יצרן
ימאהה משלימה את שדרוג ה-WR-F עם "יישור קו" ב-2016 של גרסת ה-450 המקבלת את מה שה-250 קיבל כבר בשנה שעברה, המנוע המסובב, שילדה מיתלים ועיצוב.
מנוע ה-450 עם ראש צילינדר מסובב כך שהיניקה מלפנים והפליטה מאחור הופיע אצל ימאהה ב-2010 על ה-YZ450F, שש שנים אחר כך מותקן המנוע הזה באנדורו הגדול. אגב למי שחושב שזו המצאה חדשה, הפטנט הזה הופיע באופנוע כבר לפני מאה שנה כמעט… עם המנוע החדש גדל גוף המצערת ל-44 מ"מ, 2 יותר מה-WR450F הנוכחי, במסגרת מערכת הזרקה חדשה. כמתבקש המנוע מותאם לרכיבת אנדורו, מערכת הקירור מותאמת למהירויות איטיות בהרבה ומערכת הפחתת הקומפרסיה בהתנעה קרה חדשה. גם ההילוכים מעודכנים עם יחסי ההעברה, חידוש בתחום האלקטרוניקה עם "פאוור טיונר" המאפשר התאמת הכוח לאחיזה באמצעות כיוונון מחשב ניהול המנוע וחוסך חיבור למחשב נייד.
עם המנוע החדש באה גם שילדה חדשה השונה מהותית מהקודמת במיקום המנוע, קשיחות וגיאומטריה הלקוחות מהמוטוקרוס אך המותאמות לרכיבת אנדורו. מזלג קאייבה חדש עם הפרדה בין האוויר המחליף קפיצים לבין השמן לשיכוך, בולם אחורי חדש עם כיוון שיכוך כיווץ מהיר/איטי, בלם קדמי חדש 270 מ"מ.
עם השינויים המכאניים באים שינויי ארגונומיה, מושב חדש וצר יותר בחלק הקדמי, מיכל דלק חדש וכידון המתכוון לארבעה מצבים שונים. יש כמתבקש גרפיקה וצביעה רעננים, ומערכת תאורה ולוח שעונים חדשים.