מחירון אופנועים מוטו - גרסה דיגטלית
פיאג'יו מאמינה במוטו גוצי; מחליף לסטלביו ומגוון דגמים עם מנוע חד צילינדר חדש לחגיגות המאה
גיא בן ברק
צילום: יצרן
מעטים המותגים בעולם היכולים להתגאות ב-95 שנים של פעילות משמעותית שכולה הותירה חותם בעולם האופנועים. מוטו גוצי היא בדיוק כזו, מותג ללא פשרות שלא נכנע לאופנות חולפות ומעולם לא איבד את זהותו. הצהרה זו באה מליאו מרקנטי מנהל השיווק של פיאג'יו, במסגרת ראיון שערך עימו המגזין "מוטוציקליסמו", מרקנטי אף חושף נתונים על הצלחת מוטו גוצי תחת בעלות פיאג'יו ורומז להפתעות בחגיגות המאה בעוד חמש שנים.
ליאו מרקנטי: "הגידול במכירות מוטו גוצי מרשים, עליה של 44% במכירות V7, עליה של 36% במכירות קליפורניה 1400; מוטו גוצי גדלה בממוצע ב-8% בכול שנה מחמשת השנים האחרונות, הייצור עמד בשנת 2015 על 8,000 יחידות; עם משפחת V9 החדשה המכירות צפויות לעלות עוד יותר. "הנתונים מלמדים שמוטו גוצי הוא כבר לא המותג המאובק שהיה, ברור שיש את הדגמים הקלאסיים שתמיד יפנו לגרעין הקשה של אוהבי גוצי אולם זיהינו כי יש רוכבים החפצים באופנוע שימושי, נגיש, לא מפחיד, כזה השומר על ערכו לאורך זמן – עד היום אופנועים יפנים פשוטים פנו לאנשים אלה אבל אנחנו מספקים להם בנוסף לביטחון גם נשמה לאופנוע ואת זה אין ליפנים! "גם באופנועי אדוונצ'ר אנחנו הולכים על גישה אחרת, אין לנו כוונה להתחרות בב.מ.וו GS או הונדה אפריקה טווין, בעוד שנים מועטות יוחלף הסטלביו אבל גם יורשו יהיה אדוונצ'ר מיוחד ולא יריב ישיר כאמור".
"מוטו גוצי בשנותיה הרבות עשתה כבר הכול, בניגוד לעבר הרחוק שם גוצי הדהימה עם מנוע V8 500 סמ"ק או הטווין הרוחבי שיש רק לנו – היום בלתי אפשרי לייצר מנוע שאין לאף אחד. "יש לנו מנוע חד צילינדר עליו יתבססו דגמים של גוצי, אולי נחזיר דגמי עבר, אני מזמין את כולם לחגיגות המאה ב-2021 שם נחשוף הפתעות לרוב".