fbpx

מחירון אופנועים מוטו - גרסה דיגטלית

מטרו ימין 4
קאברג שחורי 205 על 35
דוקאטי מתחת לתפריט – אמצע 2
זונטס מתחת לשורת לוגו – אמצע 1
מטרו באנר שמאל הכי עליון
cristalino קובית צד xi
עופר אבניר קוביה שמאל
מוטוטאץ דקר
לרט
תמוז
לרט
מידלנד שחורי 140 על 70
אישימוטו באנר קוביה שמאל
מחירון אופנועים – קוביה שמאל תחתון
סטפן
אודי דגן 140 על 70
HJC
voge מוטו24 באנר

וספה במילאנו: רטרו וחיסכון

וספה במילאנו: רטרו וחיסכון

אופיר דואק

צילום: יצרן

אחד הסמלים המזוהיים ביותר עם איטליה המודרנית היא הוספה. כלי הרכב הדו-גלגלי שנולד מתוך צורך לתחבורה בסיסית אחרי מלחמת העולם השניה הפך ברבות השנים למותג המזוהה עם פיאג'ו ואיטליה כולה ולאיקון אופנתי בפני עצמו. לתערוכת מילאנו הביאה פיאג'ו בנוסף ל-X10 גדול המימדים גם קונספט עממי יותר של וספה הנקרא Quarantasei, 46 באיטלקית. לא, הוספה 46 לא נקראת כך כמחווה לולנטינו רוסי אלא כהומאז' לוספה המקורית שהופיעה בשנת 1946 ולחד מאבות הטיפוס המוקדמים שנקרא MP6.
ההומאז' בא לידי ביטוי בעיצוב רטרו מינימליסטי עם כידון דקיק בכל פנס קדמי קטן, שבניגוד לוספה המקורית לא נמצא על חיפוי הגלגל הקדמי, והגוף המתכתי הצר עם כונסי האוויר משלימים מראה הנקי. ישנה ירידה מרשימה לפרטים כמו יחידת המושב שנראית תלויה מעל הגוף וציר האלומיניום העגול שמתחתיה או למשל לוח המחוונים הדיגיטלי על יחידת הפנס הקדמי.

הבשורה של הקווארנטסאי היא לא עיצובית אלא מכאנית. פיאג'ו מנצלת את ה-46 להצגת דור חדש של מנועים שהדגש בהם הוא על חיסכון וידידותיות לסביבה. מדובר בצמד מנועים מוזרקים אך מקוררי אוויר בעלי שלושה שסתומים בנפחי 125 ו-150 סמ"ק ובפיאג'ו מדברים על תכנון שמביא ליעילות בעירה אופטימלית בזכות מיקום המצת. למרות הדגש שניתן על החיסכון והעמידה בתקן היורו 3 תפוקתם נאה למדי. המנוע הקטן מספק 11.7 כ"ס ב-8,250 סל"ד וקג"מ בודד ב-7,000 סל"ד. המנוע הגדול מספק 13 כ"ס ב-8,000 סל"ד ו-1.3 קג"מ ב-6,500 סל"ד. צמד המנועים צפוי להגיע לדגמי פיאג'ו כבר במהלך 2012 אבל הבשורה המעניינת באמת היא שגם הוספה קווארנטסאי תגיע לייצור עד סוף השנה הבאה בתקווה שהפיאג'ו ישאירו את העיצוב היפיפה הזה כמו שהוא.

גלריה

תגובה אחת ל וספה במילאנו: רטרו וחיסכון

תגובות

עופר אבניר מגדל ימין
הונדה מגדל שמאל