מחירון אופנועים מוטו - גרסה דיגטלית

מטרו ימין 4
ברקום
מונדיאל MENU
אינסטגרם
הווסקוורנה באנר שמאל
קונה אופנוע
עופר אבניר קוביה שמאל
מטרו באנר שמאל הכי עליון
לרט
אישימוטו באנר קוביה שמאל
פרפקט קוביה שמאל
תמוז
ברקום שמאל
rok-straps רצועות קשירה 140
סטפן
אגוסטה HM קוביה הכי עליון
לרט
מחירון אופנועים – קוביה שמאל תחתון
מונדיאל קוביה
HJC
מתלה לקסדה
הארלי שמאל

רשמים מתערוכת ניו יורק

רשמים מתערוכת ניו יורק

יובל נווה

צילום: יובל נווה

כמדי שנה , נפתחה אתמול תערוכת האופנועים השנתית במרכז הכנסים Javits, במנהטן, ניו-יורק. מדובר בתערוכה הנודדת בין ערים שונות בארה"ב. אמנם אין זו תערוכה בינלאומית מסדר הגודל של מילאנו, אבל יש לה חשיבות לציבור האמריקאי שכידוע בעל טעם שונה מאוד מהטעם האירופי.
השנה ישנה תחושת התעוררות וצמיחה, עקב השתפרות המצב הכלכלי בארה"ב, ומבקרים רבים פקדו את המקום כבר ביום הראשון לתערוכה (שישי) שנחשב יום מנומנם. כל חברות האופנועים הגדולות הציגו במקום, אבל גם יצרנים קטנים אחרים, ובנוסף להם חברות אביזרים, סדנאות שיפור ורוכלים של מוצרים שונים ומשונים. האווירה היא של יריד אמריקאי טיפוסי, לרבות בירת באדוויזר ומופע Stunt של כמה אופנועים.

בקרב היצרניות הגדולות לא היו שום הפתעות מיוחדות. דוקאטי הקימו עמדה מרשימה שבמרכזה עמד ה-1199 פאניגאלה ושלושת דגמי המולטיסטרדה הוצגו בצבעים אדום, שחור (טורינג) וצביעה מיוחדת לדגם ה-PIKES PEAK. סוזוקי הציגו במרכז הבמה המסתובבת את דגם הוי-סטרום 650 החדש לשנת 2012, ב.מ.וו לעומתה הציגה את כל דגמיה, בדוכן בנאלי משהו, כשדגמי הדו"ש  החדשים משכו את עיקר תשומת לב, בייחוד ה-F800GS וה-G650GS.
הדוכן של טריומף משך קהל רב ונראה שהמותג מעניין מאוד את הציבור המקומי, במיוחד דגמי הטייגר ובהם הטייגר אקספלורר 1200 החדש.באופן כללי ניכר היה שהשנה יש דגש חזק על פלח השוק של דגמי הדו"ש-כביש, הנקרא בארה"ב Adventure Touring. כל היצרנים הציגו דגמי סופר ספורט, אבל הם היו בצד, מלבד דוקאטי וקאוואסאקי.
חברת קאן אם, המוכרת לרוכבי הטרקטורונים בישראל, מיקדה את התצוגה שלה סביב תלת האופן ספיידר על שלל דגמיו. הספיידרים שהוצגו היו בעלי פינוקים רבים ונראה שהחברה מתמקדת עוד יותר מבעבר בשכבת הרוכבים המעוניינים באופנועי תיור יוקרתיים כגון ההונדה גולדווינג.

מלבד יצרני המיינסטרים, בלטו כמה דוכנים יוצאי דופן. התצוגה של אינדיאן ששוב חזרה לחיים הייתה מעניינת ועוררה התעניינות רבה. אופנועי המותג החדשים נראו כאילו ייצרו אותם בשנות ה-30, העתק נאמן למקור רק עם מכלולים מודרניים. הדוכן של ויקטורי, עוד חברת בת של פולאריס, משך את כמות המבקרים הגדולה ביותר כשקהל היעד הם לקוחות הארלי דיווידסון אך בתוספת חדשנות ומקוריות. במרכז הדוכן היה הדגם החדש: Judge. שם ראוי לאופנוע יפהפה שכאילו תוכנן לסרט פעולה עתידני. ה"שופט" הוא קרוזר כוחני, פאוור קרוזר, בעל קווים מודרנים וזורמים. לצידו הציגה ויקטורי דגמים נוספים בעלי עיצוב רטרו-עתידני ואפילו דגם שנראה כמו קפה-רייסר. מאוד מרשים. הצוות שהובא לתצוגה היה צעיר ודינמי (עם מנחה בלונדה חבל"ז) וזה המסר הברור שהם משדרים: אנחנו צעירים וקוליים. לא חייבים לרכב על הרלי.
חברת Evolve הציגה את הדגמים החשמליים שלה הכוללים אופנוע ספורטיבי ומגוון קטנועים כשבפסגה הופיע אופנוע החשמלי שהשתתף בסרט  TRONשיצא לא מזמן לאקרנים.

בסך הכל ניתן להגיד שהייתה תערוכה מעניינת, לא שופעת חידושים אך הציגה את המגמות החדשות בשוק האופנועים האמריקאי. השוק האמריקאי מנסה להתאושש מהמשבר הכלכלי והמגמה הבולטת היא מעבר מקרוזרים ואופנועי סופר ספורט לאדוונצ'ר, ספורט טורינג וקפה רייסר. במידה מסוימת אפשר להגיד שהאמריקאים מיישרים קו בצורה מסוימת  עם היצרניות האירופאיות. מי היה מאמין.

גלריה

26 תגובות ל רשמים מתערוכת ניו יורק

  1. אחד המקומות היפים ביותר להנות מהאווירה הדו-גלגלית.
    מעולה.

  2. האמריקאים האלו, בלי איזה חמישה מק' רויאל ליום ודלי צ'יפס לא מתחילים את היום- רוב הכלים האלו כורסאות ניידות לאנשים ניידים…..בקושי.

  3. הכל בגדול, סהרמוני, בלאגנים, 1800 סמ"ק- התייר הארופאי בתערוכה הזו, הולך עם המצלמה לאיזור הב.מ.וו "הבנאלי". לוי-סטורם, לטריומף. דברים שקרובים לליבו. לא פרי הרבעה.

  4. שנים ארוכות הוי-סטורם משובח, משובח ומשתבח- אתם לא מאמינים כמה יש באנגליה! לדעתי הוא בין שלושת הדגמים הכי נמכרים שם.

  5. בחייאת דו"גרי- אם כבר לחרמן אותי על הערב עם ה1199 ועוד באדום. שימו את בר רפאלי בפרסומחת לפוקס- רק כדי שארגע קצת מהדוקאטי. אין דברים כאלה, טוב אולי רק בחורות איטלקיות עם מכונה מקסימה…

  6. ראיתם את הפנסים, זה לא טייגר ולא נמר, זה מלך הג'ונגל בכבודו ובעצמו.

  7. אני קורא די הרבה באתר ואני מאוד אוהב את צורת הגשת הכתבות, הסיקורים. ובעיקר את הסיפורים האישיים. אני עם סופר טנרה. אני נשבע, גם בלי לשבת עם מנוע כבוי על האדוונצ'ר- הטריומף- הויסטורם. יום יבוא ויעמידו למבחן כלים בני שנתיים. ואז תראו מה זה הסופר טנרה החדש.

  8. אמרתם קרוזר…אפתח מילון ואחפש קרוזר, אני מניח שזה יופיע תחת הערך רומן רומנטי. כמה שהם יפים ואיזו עוצמה, תנופה ודינמיות. תודה על הכתבה המתמצתת.

  9. לקחה את האינדיאן כמותג בן 60 שנה. ולמרות כל התלאות השיבה אותו לחיים והם מהממים. פשוט מערבון קלאסי עם קלינט איסטווד.

  10. הכנסתי את האוזניות לאזניים, שילבתי לראשון. ובמשך חמישה שבועות הייתי מאושרת מאוזן לאוזן ומחוף לחוף. תותח על.

  11. בשנתיים האחרונות יותר קל להביא לבד אופנוע שנרכש בארה"ב. ולאחרונה יש גם טיפונת הקלות מס. יבוא יום ותעצר נשימתכם כשתראו אותי עם אחד כזה בבוגרשוב.

  12. 196 כ"ס. למרות שישנו פער של סמ"קים מועט מול הנינג'ה הגדול של 200 כ"ס הוא נראה חצי ממנו ברוחב ובעיצוב אווירודינמי כי היפנים פשוט לא איטלקים עדיין.

  13. נדמה לי, אם אינני טועה, אצל חיפאי ובנו- שמתחזקים את הכלים ברמת הבורג אורגינל. זו אהבה מטורפת שלהם. עכשיו תהיה לכם, משפחה יקרה- הזדמנות לאכסן אותם קצת ולפרגן לעצמכם אופנוע מתוצרת אינדיאן חדש.

  14. היפר ספורט- יפן, איטליה, גרמניה, אוסטריה הגיב:

    שלאמריקאים אין אופנוע היפר-ספורט. ולכן היפנים והארופאים נותנים את הטון. והם גם לא יגיעו לשם. תנו להם משענת, סראונד, ידיות מחוממות, ארגז בירה במקרר צמוד, ישיבה בתנוחת ערסל והם מסודרים.

  15. תודה רבה. שאלה אישית. נניח שאתה לא הולך לכיוון הספורטיבי אלא הקלאסיק טורינג, אחרי שצילמת את הקרביים של כולם…מי הכי עשה לך את זה? והאם יש אפשרות שתעלה את כל הצילומים שצילמת שם? קצת קטן לך הסקייטבורד הזה, תתחדש.

  16. שלום אמיר,
    האופנוע שמצא חן בעיני ביותר הוא הויקטורי הארד-בול
    אופנוע יפהפה שנראה כאילו תוכנן במיוחד לבטמן – שחור מט עם קווים ארוכים וחדים. כמו עטלף.

    הנה תמונה מהתערוכה:
    http://dl.dropbox.com/u/8780406/Doogri/DSC_4146.JPG

    והדף הרשמי:
    http://www.polarisindustries.com/en-us/victory-motorcycles/touring/hard-ball/pages/overview.aspx?WT.si_n=VIC-top_nav_enter_2012_hard_ball&WT.si_x=1

    יובל

תגובות

עופר אבניר מגדל ימין
הונדה מגדל שמאל