מחירון אופנועים מוטו - גרסה דיגטלית

מטרו ימין 4
ברקום
קאברג שחורי 205 על 35
בנלי שורת MENU
עופר אבניר קוביה שמאל
קונה אופנוע
הווסקוורנה באנר שמאל
מטרו באנר שמאל הכי עליון
הארלי שמאל
סטפן
אישימוטו באנר קוביה שמאל
לרט
אגוסטה HM קוביה הכי עליון
אלבר מוטושופ קוביה 140 מרכז
ברקום שמאל
לרט
מידלנד שחורי 140 על 70
בנלי שמאל עליון
תמוז
מחירון אופנועים – קוביה שמאל תחתון
HJC

מבחן בכורה: MV אגוסטה Rush 1000

מבחן בכורה: MV אגוסטה Rush 1000

כתב: סר אלן קאת'קארט | צילום: Cristina Pertile

מתוך מגזין מוטו, גיליון 396, פברואר 2021, לקריאה דיגיטלית כאן.

שורה תחתונה: הנייקד הקיצוני ביותר על הכביש הציבורי, לא רק על הנייר.

ההצלחה במכירת כל 300 היחידות של הסטריטפייטר במהדורה המוגבלת, ה-MV Agusta Rush 1000, שנבנו בעבודת יד בחודשים האחרונים במפעל עטור הפרסים של המותג האיטלקי בווארזה, היא מרכיב מרכזי באסטרטגיה של בעל החברה, איש העסקים הרוסי טימור סרדרוב, להתמקדות במוצרים יוקרתיים ייחודיים שאף אחד אחר לא יכול לייצר, מוכיחה עד כמה אמיתית הקלישאה הישנה ששום דבר לא מצליח כמו ההפרזה (אוסקר ווילד) – למעט, אולי, אפילו יותר הפרזה…

ה-Rush הוא למעשה ברוטאלה 1000RR שעבר שדרוג קיצוני, שניהם יצירות של הפרוגטיסטה (מעצב) המפורסם של MV, אדריאן מורטון, שעזב לאחרונה את החברה אחרי 16 שנים כדי להתחיל בקריירה עצמאית, ה-Rush הוא גרסה קיצונית עוד יותר – אך עם תחושת בלעדיות חשובה כל כך – של דגם שכבר הוביל את תחום 'ההפרזה' הסגנונית. מחירו עומד על 33,990 אירו באיטליה (291,220 ₪ בישראל), והוא זמין רק בצביעה אחת של 'פחם\אדום' בעלת מראה מרושע בעליל, אך ייחודי מאוד, הוא גם יקר יותר מה-Brutale ב-4,000 אירו, מה שהופך אותו לאופנוע העירום הכי יקר שניתן לרכוש כיום. גדוש בערימות של קרבון פייבר, מערכת פליטה מטיטניום, יציקות מגנזיום רבות וקסם שאינו ניתן להכחשה, גם כשה-Rush עומד במקום הוא נראה מוכן להוכיח מה הוא שווה, ולמה כל רמזור בו יעצור ה-Rush יהפוך קו זינוק למרוץ. אין לו רק נוכחות מאסיבית – יש לו גם חתיכת גישה.

ה-Rush (חיפזון, מהירות, הסתערות) קיבל את שמו כתוצאה מפגישת תכנון של אנשי המפתח של MV Agusta, שהתכנסה במפקדת וארזה האגדית של החברה לקראת תערוכת EICMA במילאנו בנובמבר 2019, בה הופיע לראשונה ה-Rush. אבל באותו שלב – שמונה שבועות לפני שנחשף, ולא חודשים – הוא עדיין לא היה קיים! "ה-Rush למעשה נוצר על פי גחמה", מצהיר מנהל המו"פ האמריקאי, בריאן גילן (46), העומד בראש צוות ההנדסה והעיצוב המונה 21 איש בווארזה, והמופקד על פיתוח כל הדגמים החדשים של החברה, לצד צוות בגודל דומה בסטודיו העיצוב CRC בסן מרינו. "זה קרה במהלך פגישה ביני לבין מאסימו בורדי [המהנדס הראשי האגדי לשעבר של דוקאטי / GM, כיום סמנכ"ל MV] ואדריאן מורטון. ערכנו סקירה עיצובית על ה-Brutale RR עם מנוע הארבעה צילינדרים החדש, הסתכלתי על תמונות האופנוע על המסך, והתחלתי לומר לעצמי, "מה אם?" תמיד הייתי חובב גדול של Top Fuel Dragsters, הסתכלתי על הברוטלה שלפנינו, והצגתי על המסך תמונה של הדראגסטר של דון גרליץ, עם גלגלי השפיצים הקדמיים, צינורות הפליטה המסיביים שלו בצדדים, והגלגלים האחוריים עם הכיסויים. אמרתי, 'היי, מאסימו, האופנוע הזה ייראה ממש מגניב עם מוטיבים של Top Fuel Dragsters', ומאסימו אמר, 'כן, אבל אני באמת אוהב פנסים עגולים – אתה חייב לשים עליו אחד כזה!' – ואז זה היה 'מה אם', 'מה אם' ו-'מה אם'. אז אדריאן מורטון נכנס לדיון, ומהר מאוד מה שהייתה אמורה להיות פגישת פרויקט על קידום ה-Brutale 1000 RR התדרדרה למשהו אחר לגמרי – דיון כיצד נוכל להתאים את אותו אופנוע ממש לגרסה דו-גלגלית של Top Fuel Dragsters!" מורטון חזר למחרת עם כמה שרטוטים של איך EVO Brutale שכזה עשוי להיראות, וכל הנוגעים בדבר – כולל הבוס שלהם טימור סרדרוב, כשהראו לו את התמונות – כל כך אהבו את התוצאה שהם החליטו לבנות אותה. אז כדי להכין את האב-טיפוס לתערוכה שמתקיימת רק שמונה שבועות אחר כך היה צורך ב… אה… חיפזון, מהירות, הסתערות על המטרה – יש מבין?

אז מתחת לעיצוב הרדיקלי של ה-Rush, נמצאת פלטפורמה דומה ל-Brutale 1000 RR שנמצאת כעת בייצור סדרתי. משמעות הדבר היא שה-Rush משתמש באותו מנוע ארבעה צילינדרים בשורה, קצר-מהלך, בנפח 998 סמ"ק, עם שמונה מזרקים (ארבעה תחתונים של Mikuni וארבעה עליונים של מגנטי מרלי עם קצב זרימה מוגבר) שהוצג לפני שנה, ועוצב עם התמקדות בהפחתת חיכוך ושיפור השימון בדרך לייצור 208 כ"ס ב-13,000 סל"ד, ו-11.9 קג"מ ב-11,000 סל"ד. זה עם מערכת הפליטה המקורית של Arrow, אך בהתקנת מערכת הפליטה המשופרת בצליל ובביצועים, שגם תואמת את תקן אירו4, מבית SC-Project – מנוע ה-Rush מייצר 212 כ"ס ב-13,600 סל"ד, עם מגביל ב-14,200 סל"ד, ועלייה של 3% במומנט, שגם מועבר בצורה חלקה יותר. כל 300 האופנועים נבנו בשנת 2020, לכן אין צורך לעמוד בדרישות אירו5 הנוקשות יותר שהן חובה משנת 2021 ואילך.

בתקופה בה יצרנים אחרים מגדילים את נפח המנועים שלהם (אפריליה ודוקאטי הם הדוגמאות הברורות ביותר) כדי לתקן את ההשפעות של משוכות רגולטוריות כמו אירו4 ו-5, MV אגוסטה בחרה בכיוון אחר, הקטנה – לעומת נפח מנוע של 1,078 סמ"ק ב-Brutale 1090 RR הישן. "אתה יכול להשיג יותר כוח באחת משתי הדרכים – עם נפח גדול יותר, או עם מנוע שמסתובב מהר יותר", אומר בריאן גילן. "אבל אם היינו בוחרים בנפח היינו צריכים לעבור אפילו את ה-1,078 סמ"ק, אם באמת היינו רוצים להשיג את הביצועים המבוקשים. אז בחרנו במקום זה ללכת על נפח קטן יותר, אך עם מנוע שמסוגל להסתובב מהר יותר – והתוצאה היא הרבה יותר כוחות סוס".

אז מנוע ה-Rush 1000 משתמש באותו קדח של 79 מ"מ כבעבר, אך עם מהלך מקוצר מ-55 מ"מ ל-50.9 מ"מ שיוצרים קיבולת של 998 סמ"ק. זה משקף את המטרה של MV בעיצוב מחדש של המנוע, שהיא בעצם לייצר מה שהיה אמור להיות הדור הבא של מנוע ה-F4 Superbike, לו היו ממשיכים להתחרות איתו. "אז כל מה שלמדנו במרוצי הסופרבייק העולמיים בשנים 2015-2018 עם ליאון קמייר וג'ורדי טורס הוכנס לגרסה מעודכנת של מנוע F4", אומר גילן. " זה המנוע שליאון קמייר תמיד רצה שיהיה לו, ואולי אם היינו נותנים לו את זה הוא אולי היה מסיים על פודיום הסופרבייק העולמי לפחות פעם אחת, במקום להגיע רביעי כל הזמן [למעשה, שש פעמים! – א.ק] מבלי להגיע ממש לניצחון!" תוסיפו לזה משקל יבש של 186 ק"ג בזכות כיסויי מגנזיום בשפע וברגים וחלקי טיטניום, כמו גם פיירינגים מקרבון פייבר – ועל הנייר לפחות ל-Rush 1000 יש הרבה מה להציע מבחינת ביצועים. זה יותר מנוע ממה שהיה לסופרבייק שזכה באליפות העולם לפני פחות מעשור.

מנוע ארבעת הצילינדרים של ה-Rush שומר על אותם קייסים כבעבר, אך הם מיוצרים באופן שונה כדי לשלב מערכת שימון משודרגת שמטרתה להתמודד עם התנהגות השמן תחת התאוצה המשופרת של האופנוע. זה בתורו מספק יותר מ-1G כשלוחצים על לחצן בקרת הזינוק בכידון הימני, אומר גילן, בדרך לנתון תאוצה מדהים של 2.9 שניות מ-0 ל-100 קמ"ש – כל זה עם אורות וצופר ותאימות לאירו4. וואו! בעיקרון, כמו ב-Brutale 1000 RR, מה שעשה צוות המו"פ הוא להעתיק את הפורמט מה-MV אגוסטה 500GP 1960 של אלוף העולם ​​מייק היילווד על ידי יצירת מאגר שמן מתחת לארכובה. התוצאה היא מנוע עם עוקה חצי-יבשה עם הפחתה של השפעת הגרר על השמן, תוך התקנת מפצל שמונע משמן להיצמד לחלק האחורי של הארכובה בתאוצה קשה. "פיזיקת האופנוע לא השתנתה משנות השישים ועד היום", אומר גילן. "פשוט יישמנו את הטכנולוגיה מאז, בהקשר מודרני".

לגל הארכובה קצר-המהלך המתוקן ב-Rush תעלות שימון ומפרט מייסבים משופר, והוא נושא טלטלי טיטניום מחושלים (ולא מעובדים במכונה, כך שהם אפילו חזקים וקלים יותר, כדי לשפר עוד יותר את התאוצה) מתוצרת Oral Engineering במודנה, בראשותו של הבוס הטכני לשעבר של פרארי ב-F1 מאורו פורגיירי. להם מחוברות בוכנות Asso בעלות שלוש טבעות מברזל יצוק שמטרתן להפחית את החיכוך. יציקת ראש המנוע עם 16 השסתומים של ה-F4 נשמרה, אך עם פורט יניקה שונה לחלוטין בתוספת תיבת אוויר חדשה לגמרי עם לועות יניקה ארוכים יותר, וגלי-זיזים חדשים המונעים, כמו תמיד, על ידי שרשרת מרכזית כדי להימנע מהפיתול שמגיע עם הינע צדדי. בנוסף, תאי הבעירה החדשים המאכלסים את שסתומי הטיטניום הרדיאליים בקוטר ​​31.8 מ"מ ביניקה ו-26.5 מ"מ בפליטה כעת מספקים יחס דחיסה גבוה של 13.6:1 – המהווה מרכיב מרכזי נוסף בהשגת ההאצה המשופרת שהמנוע מציע.

העיצוב של אדריאן מורטון כולל קליפ-אונים המסייעים להעמיס משקל על גלגל השפיצים הקדמי המדהים של Kineo, לאחיזה נוספת בסיבובים, עם מושב כפול כריות מאלקנטרה בתפירת יד איכותית, בגובה 845 מ"מ, עם מספיק מקום לנוסע, שבאופן אידיאלי צריך להיות קטן, קל ואמיץ מאוד! הפנס העגול של מאסימו בורדי נוכח ונכון, אבל ספק אם אפילו הוא ציפה שזה יהיה ממש כמו תאורת ה-LED הזאת (פנס JW Speaker 8791) העטופה בקרבון פייבר, עם פונקציית תאורת פניה באמצעות מגוון נוריות שרצות סביב התאורה הראשית כמו נוצות זנב של טווס. בפתיחת סוויץ הן מייצרות מופע קצר, ואז מאירות בזו אחר זו לפי הטייתו של האופנוע, שנקראת על ידי ה-IMU השש-צירי המספק גם נתונים עבור ה-ABS בפניה ובקרת המשיכה. העיצוב המינימליסטי עם פנס אחורי בצורת פקק בירה כולל כנפונים בסגנון MotoGP המעוצבים ליצירת כוח הצמדה, ואילו הגלגל האחורי היצוק נושא מעטה קרבון פייבר בסגנון דראג שנאמר כי הוא משפר את האווירודינמיקה, ועם זאת לא משפיע על היציבות ברוחות צד.

מתחת לעיצוב הבולט הזה שלא חייבים לאהוב אבל אי אפשר לשנוא, ה-Rush משתמש באותה שלדה מתגלגלת כמו ה-Brutale 1000 RR, עם שלדת צינורות פלדה, זרוע אחורית חד-צידית ומכלולים מגרים – כמו בולם אלקטרוני חצי-אקטיבי של אוהלינס עם אופציה לכיוון ידני, צמיגי סופר קורסה SP של פירלי – האחורי 200/55-17 שמן – קליפרים סטילמה מונובלוק של ברמבו האוחזים בדיסקים קדמיים צפים בקוטר 320 מ"מ באמצעות משאבה רדיאלית, עם דיסק אחורי בקוטר 220 מ"מ וקליפר שתי בוכנות. אלה מגיעים עם Race Mode ABS מדגם 9 פלוס של בוש ומערכת RLM למניעת הרמת הגלגל האחורי, כחלק מהחבילה האלקטרונית המסופקת על ידי ה-ECU EM2.0 של Eldor. ה-ECU, יחד עם המצערת האלקטרונית, מספק גם ארבעה מצבי רכיבה (מרוץ, ספורט, גשם ומותאם אישית), בקרת אחיזה עם שמונה מצבים, בקרת שיוט ובקרת שיגור, ומערכת אנטי-ווילי, המכונה על ידי אמ.וי Anti-Lift Control, לכל זה מצטרף גם קוויקשיפטר דו-כיווני כסטנדרט, וקישוריות בין מסך ה-TFT החכם (שהרבה יותר קריא וקל לניווט מכל מה ש-MV הציגו בעבר) והסמארטפון בו אפשר להתאים הגדרות מרחוק, תיעוד של הנסיעה – להורדה ולשיתוף, ושיקוף (Mirroring) ניווט מאפליקציה בטלפון למסך.

התוצאה היא יצירה מושלמת ותיאטרלית של עיצוב דו-גלגלי, עם אגזוז מרובע שכבר הפך לסוג של סמל מסחרי, המספק יללה רודפת במהירות גבוהה – ותזכרו, הוא תואם אירו4. עם זאת, למרות כל המראה הכוחני והחזות המאיימת שלו, לכאורה, ה-Rush הוא באופן בלתי סביר למדי שני אופנועים באחד, כיאה לקלישאת דוקטור ג'קל ומיסטר הייד – הוא יכול להיות חתלתול קטן ושוחר שלום או טיגריס טורף אדם, תלוי בטעם ובהעדפות הרוכב. ההזדמנות שלי לרכוב עליו בכבישים הפתוחים למרגלות האלפים מצפון לווארזה – שכדי להגיע אליהם צריך כחצי שעה טובה להילחם ברחובות הסואנים של העיר, מה שנותן ל-Rush הזדמנות להוכיח את התואר סטריטפייטר – וכעבור 24 שעות אחרי אותה רכיבה באלפים – לבלות חצי יום במסלול המבחן Vairano, בין שדות האורז (ריזוטו, מישהו?) מדרום למילאנו. שם, על הכבישים המשמשים את הגורמים הממשלתיים באיטליה כדי לבצע הומולוגציה של כלי רכב חדשים לשימוש בכביש, יכולתי לתת דרור ל-Rush כדי שיוכיח את משמעות שמו – אם כי קיבלתי נזיפה על כך שהצמיג האחורי היה 'מוכן למרוץ' בעזרת Burnout אחד או שניים לפני קומץ שיגורים במקטע הדראג שלהם. כנראה שזה קלקל את האסתטיקה של המסלול שלהם או משהו כזה…!

ביום הקודם, כשרכבתי ברחובות העיר במצב גשם, או בכביש הפתוח לכיוון הגבעות האלפיניות בדרך לגבול השוויצרי במצב ספורט, מצאתי את ה-Rush בצורה כמעט חסרת היגיון כאופנוע ידידותי להפליא ברכיבה, בעזרת תנוחת רכיבה נוחה באופן מאוד מפתיע – כמו ב-Brutale, אתה יושב בתוך האופנוע, לא עליו, כפי שהתת מודע מצפה בקפה-רייסר משוגע שכזה. מיקום הקליפ-אונים רחוק ונמוך אך אינו קיצוני מדי, ומראות קצה-הכידון עובדות היטב ונראות מגניבות, הוא גמיש וסלחני למטה, עם פעולת מצמד קלה באופן בלתי צפוי בהתחשב בדונמים של הביצועים שהוא צריך לרתום, ה-Rush הוא אופנוע אחוז תזזית ששמח מאוד בהעברות הילוכים מהירות בסביבות 7,000 סל"ד ברכיבה יומיומית, אז מדובר בלוחם רחוב עם אופי מתוק. אבל תראו לו קטע כביש פתוח, וזה פשוט ישוגר למתקפה, אם כי בתנועה חייבים להוריד הילוך השניים כדי לנצל את המנוע – אין הרבה מומנט בטווח הסל"ד הבינוני – באופן יחסי, כמובן, ורול-און בהילוך גבוה בכביש מהיר אינו חזק במיוחד מתחת ל-9,000 סל"ד. אבל תיפלו על ההילוכים ותתענגו על צליל מערכת הפליטה של ה-Rush הצורחת גבוה יותר ככל שסיבובי המנוע עולים, ותהיו חייבים להתאמץ ולהחזיק חזק בזמן שהוא טס קדימה כמו טורפדו. ה-Rush לא רק שולט ברחובות – הוא קורע אותם. מטרתו של בוס ה-MV, טימור סרדרוב, לספק רמה גבוהה של ביצועים, כמו שהוא הגדיר – "מספקים, אך לא מפחידים" – הושגה. אבל עד כמה ה-Rush באמת יוצא דופן? ובכן, איך נשמעת לכם מהירות מרבית של מעל 300 קמ"ש – מאופנוע נייקד שתוכלו לרכב עליו לעבודה ביום יום?

ברור שאין שום אפשרות להשתמש ביותר משבריר מהביצועים האלה ברכיבה בעולם האמיתי, אבל למחרת ב-Vairano הצלחתי לנצל את רובם. תפוקת המנוע של ה-Rush, יחד עם ההילוכים הארוכים – שאני יכול באמת לומר שנמשכו ונמשכו גם עם גז פתוח לרווחה בהילוך החמישי שנגמר בסמוך לסיומה של הישורת – אפילו במסלול הדראג. אז ההילוך העליון קיים רק בשביל האוטובאן הגרמני ואולי למרוץ TT של האי מאן, ואתם יכולים לנצל את המהירות הגבוהה הזאת בצורה פנומנלית – אבל זה לא אומר שאתם לא תהינו מערימות הכוח שיש לרודסטר הזה בהילוכים נמוכים יותר.

הקוויקשיפטר הדו-כיווני מבריק, כיאה לחברה עם ניסיון ארוך יותר עם הרכיב הזה באופנועי כביש יותר מכל אחד אחר – הוא רגיש במידה מדויקת, כלומר – לא יותר מדי. אבל מורגשת קפיצה באספקת הכוח ב-9,500 סל"ד, תחושה שהתאוצה מתחזקת. כשזה קורה זאת חוויה מדהימה להפליא – ועם זאת הכל מושג עם רטט מינימלי בכל המהירויות, בזכות גל-האיזון הנגדי האפקטיבי המונע אותו. אפשר להרגיש מהדרך שבה המנוע הזה אוהב לעלות בסל"ד שגילן ושות' אכן השיגו את מטרתם להפחית את החיכוך במנוע ה-Rush, אך הם הפחיתו גם את האינרציה באמצעות הטלטלים וגל-הארכובה הקלים יותר, וכתוצאה מכך התאוצה כל כך משכרת שאי אפשר שלא לחזור לעוד – ועוד ועוד ועוד, בכל פעם לבדוק את מד ה-G-Force על מסך ה-TFT תוך כדי. באמת ממכר, אבל – הנה התחלנו שוב, אז תחזיקו חזק!

עם זאת, בזכות בקרת האחיזה השמונה-שלבית, גיליתי בהדרגה שאפשר לפתוח גז בחוזקה בזווית הטייה נמוכה יחסית – ותצוגת הזווית על המסך מפתה מאוד גם הוא, אם אתם יכולים להוריד את העיניים מהכביש ולהעיף מבט מהיר על זה באמצע הפניה! בוואיראנו התחלתי עם בקרת אחיזה ברמה 4 (8 להתערבות מקסימלית, 1 למינימלית) וסיימתי ברמה 2, שאפשרה רק כמה פעמים לצמיג הפירלי האחורי הסלחני לצאת לטיול, וגם זה אם השתמשתי בהילוך נמוך יותר לסיבוב הנתון, אבל עם הרבה ביטחון – כך שהיה קל לשלוט בו. בקצה השני של האופנוע, ה-Rush החזיק את הקו היטב ביציאה מפניה – הוא לא דוחף את הגלגל הקדמי כשאתה יושב חזק על המצערת החוצה מהפניה. ואכן, ההיגוי של ה-Rush הרגיש מאוד ישיר ומדויק כיאה לאופי הסופרבייק העירום שלו, ואחרי הקשחת מתלי האוהלינס האלקטרוניים בהשוואה לרכיבה ביום הקודם, הם הפתיעו והתנהגו יפה ושמרו על איכות נסיעה טובה למדי על אבני הדרך השונות דרך הגדרות הרכות יותר במצב 'ספורט', שלא לדבר על 'גשם', עם זאת הוא עבר את התחלואים המעטים במסלול ואיראנו בצורה יפה מאוד גם בהגדרות הנוקשות יותר של מצב 'מרוץ'. ובעוד שבלמי הברמבו סטילמה יעילים ביותר בהסרת ספרות ממד המהירות שמנוע ה-MV מריץ במהירות, הם עושים זאת בצורה פרוגרסיבית וצפויה לחלוטין – עוצמתיים, אך כל כך נשלטים.

ביום השני שלי על סיפון הבלגניסט המגודל כבר התרגלתי לאופיו והתנהגותו, והביטחון העצמי הנוסף שאיפשר לי להגביר את מהירות הסיבוב גרם לי לסלוד מהמחשבה להפסיק לרכוב על האופנוע המפתה הזה שהוא הרבה יותר מסתם אופנוע שופוני מעוצב, עד שהכבאית חנתה על יד המסלול וגרמה לי טיפה להאט… ה-Rush הוא הדבר האמיתי, ועם כמה שהוא יקר ומיוחד, 300 האנשים ברי המזל שאחד כזה יחנה במוסך שלהם – ובבקשה, לא בבית כפריט תצוגה: האופנוע הזה ראוי לרכיבה, אמיתית, ולעתים קרובות! – אם תעשו את זה אתם יכולים לראות את עצמם כברי מזל מאוד, כמו גם חכמים.

כיצירה נחשקת, ה-Rush 1000 הוא שילוב מפתה של ביצועים ללא תחרות בסטנדרטים של אופנוע עירום, יחד עם התנהגות מופתית ומראה מסובב ראשים שמגיע עם החותמת של MV Agusta. זו פרידה הולמת מ-16 השנים של אדריאן מורטון בחברה. אבל זה לא סוף הסיפור של ה-Rush, על פי בריאן גילן. "ה-Rush נכנס למורשת של MV אגוסטה כאופנוע שהוא מעבר לקיצוני מבחינת סטיילינג – אלא כאופנוע שלקוחותינו באמת יכולים לרכוב עליו וליהנות ממנו", הוא מכריז. "זה לא אופנוע מרוץ, אם כי יש לו ביצועים של אחד. אז בעתיד אנו בהחלט עשויים לראות וריאציות נוספות של ה-Rush, תוך שימוש בפלטפורמת ה-Brutale 1000 RR, אך בכל פעם עם נטייה אחרת לעיצוב, תוך שמירה על אופיו של ה-Rush. עם זאת, אלה לא יהיו שינויים עדינים, אלא רק קיצוניים – ה-Rush הוא אופנוע שמגיע לו מעבר לעדינות, רק מה שזועק אקסטרים!".

 

עוד בנושא:
מוטו פוגש | טימור סרדרוב מנכ"ל MV אגוסטה
מבחן בכורה: MV Agusta סופרוולוצ'ה 800
אמ.וי אגוסטה מחזירה לידיה אופנוע מרוץ נדיר

כל חדשות מגזין מוטו ישירות לסלולרי

תעודת זהות

 

MV Agusta Rush 1000

 

מחיר: 291,220 ₪

 

דרגת רישיון: A

 

נתונים טכניים

 

מנוע: ארבעה צילינדרים בשורה, מקורר נוזל, 4 שסתומים לצילינדר, הזרקת דלק

 

נפח: 998 סמ"ק

 

הספק: 212 כ"ס ב-13,600 סל"ד

 

מומנט: 11.9 קג"מ ב-11,000 סל"ד

 

מתלים: מזלג אוהלינס NIX הפוך, חצי-אקטיבי, בקוטר 43 מ"מ, מהלך של 120 מ"מ. מאחור בולם אוהלינס TTX, חצי-אקטיבי, מהלך של 120 מ"מ.

 

בלמים: זוג דיסקים בקוטר 320 מ"מ, קליפר ברמבו Stylema מונובלוק רדיאלי עם 4 בוכנות. דיסק בקוטר 220 מ"מ מאחור, קליפר עם 2 בוכנות. מערכת ABS בוש 9+ עם 'מצב מרוץ' ומערכת RLM.

 

מידות צמיגים: ק' 120/70-17, א' 200/55-17.

 

מידות כלליות: אורך 2,080 מ"מ, רוחב 805 מ"מ, גובה 1,045 מ"מ

 

בסיס גלגלים: 1,415 מ"מ

 

גובה מושב: 845 מ"מ

 

מרווח גחון: 141 מ"מ

 

משקל רטוב: 184 ק"ג

 

נפח מיכל דלק: 16 ליטר

 

תגובה אחת ל מבחן בכורה: MV אגוסטה Rush 1000

  1. מעניין אם את המסכה ולוח השעונים ניתן לשים במשפחת ה MT. 🙂

תגובות

עופר אבניר מגדל ימין
הונדה מגדל שמאל