fbpx

מחירון אופנועים מוטו - גרסה דיגטלית

מטרו ימין 4
פאנטיק קוביה 3 מתחת לתפריט
אודי דגן מתחת לתפריט
זונטס מתחת לשורת לוגו – אמצע 1
מטרו באנר שמאל הכי עליון
cristalino קובית צד xi
מוטוטאץ דקר
עופר אבניר קוביה שמאל
מידלנד שחורי 140 על 70
לרט
אישימוטו באנר קוביה שמאל
תמוז
לרט
voge מוטו24 באנר
MV קוביה
סטפן
HJC
אודי דגן 140 על 70
מחירון אופנועים – קוביה שמאל תחתון

הונדה פורצה 125 במבחן דרכים

הונדה פורצה 125 במבחן דרכים

כתב: אסף לביא | בחנו: עמית משיח, רון לב, דניאל וקנין, אסף לביא | צילום: אדם בלנגה

שורה תחתונה: קטנוע ה-125 הטוב ביותר. חזק, נוח, איכותי, יוקרתי ומאובזר יותר מכל אלטרנטיבה.

השם פורצה פירושו 'כוח' באיטלקית, מכיוון שהשם נכתב באות 'Z' הרבה רוכבים מתבלבלים וקוראים לו פורזה, אפילו כשלקחנו את הקטנוע מהסניף הראשי של הונדה שני עובדי חברה קראו לו כך מבלי לשים לב. הפורצה הגיע לישראל בפעם הראשונה ב-2005, אז היה זה קטנוע מנהלים נמוך ורחב, עצל מעט, שהגיע ישירות ממפעלי הונדה ביפן והיה מצוייד במנוע 250 סמ"ק; למרות מחירו, זכה הקטנוע להצלחה בזכות איכותו הגבוהה, האבזור והנוחות שהייתה בפער אדיר מהאלטרנטיבות. ב-2008 מגיע לארץ הדור החדש, באותו הנפח, אך משודרג ומיוצר במפעל הונדה איטליה, הקטנוע הזה נמכר במחיר גבוה מאוד – 50,000 ₪ – וכל הביקורות מתרכזות במחירו. אחרי 3 שנים ללא נציגות בקטגוריה בישראל, ב-2013 מגיע הדור השלישי של הפורצה, בדמות קטנוע 300 סמ"ק, שמיוצר בתאילנד ומקבל תג מחיר נמוך משמעותית, זאת בזכות ויתור על מספר מאפיינים שהגדירו את הפורצה מההתחלה, כמו לדוגמה שלט קרבה, זה הפורצה שזוכה להצלחה המרובה ביותר בישראל מבין הדורות ונמכר הכי הרבה שנים. ב-2015 הונדה איטליה מציגים את הפורצה 125, קטנוע מנהלים מעוצב ומאובזר, אולי יותר מכל קטנוע של הונדה עד היום, אחריו הם חושפים גרסאות 250 ו-300 על בסיסו, אלו מגיעות לארץ ושומרות על תג המחיר הנמוך של הפורצה 300 מהדור הקודם למרות שמהווים שדרוג משמעותי מבחינת אבזור, מראה ויכולות דינמיות. ואז, באופן די מפתיע, הונדה מתחילים לייבא לישראל את גרסת ה-125 סמ"ק, זאת שעברה שדרוג מקיף ב-2018 וכעת כאן במבחן.

לכל מבחן של קטנוע ניגשים מעט שונה, אבל כמעט בכולם נקודת ההתחלה היא פתיחת המושב ובחינת שטח האחסון מתחתיו. למרות שקטנועים היום הם הרבה יותר מכלי תחבורה שימושי ותקציבי נוח וחלקם אפילו – לא תאמינו – מהנים ומרגשים, כלים גדולי נפח וקטנועים שפעם היו הכי קרובים לברלינגו דו-גלגלית גם הם הקריבו את שטח האחסון על מזבח הביצועים, כך איבד הבורגמן 20 ליטר בנפח האחסון, קטנועים עם תא ענק כמו הסילברווינג של הונדה כבר אינם והקטנועים הפופולריים ממשיכים לצמצם את נפח האחסון – אבל לא הפורצה.

הפורצה מצויד במפתח קרבה, KeyLess, שלט, כזה ששמים בכיס וברגע שמתקרבים מספיק לקטנוע אפשר לפתוח את הסוויץ' שלו, שם מסובבים למצב הראשון, לא פתיחה מלאה, ואפשר ללחוץ על הכפתור שפותח את המושב. זה אולי ישמע הזוי – כמו הרבה דברים שנאמר בזכות הקטנוע – אפילו הצליל שנלווה לפתיחת המושב משדר איכות "פינג" חזק והחלטי שמקפיץ את המושב ממקומו וחושף שטח אחסון ענק, והונדה כמו הונדה, יודעים להפוך משהו בנאלי כמו תא אחסון לפנינה הנדסית ע"י צירוף של אביזר מפלסטיק מהאפשר להפריד את שטח האחסון לכמה חלקים, בהתאם להוראות, וליצור הפרדה בין קסדות או תא קדמי למנעול שרשרת מלוכלך או תא אחורי גבוה וקטן לעודף ומפתחות, אפשר גם להניח את הפלסטיק בצד ולהתפנק ביותר שטח משאנחנו יכולים למלא.

עכשיו נפסיק לדבר על תא האחסון כי הגזמנו, כמעט 200 מילים רק עליו.

הפורצה 125 מבוסס בדיוק על אותה הפלטפורמה של ה-250 וה-300 עד לרמה המק"טית, הווה אומר – גוף גדול, יותר גדול משל קטנוע 125 ממוצע, נוחות של קטנוע גדול ובעיקר הרבה תהיות האם זה בכלל 125 סמ"ק או שמישהו עבד עלינו, תהייה שרק מתגברת ברגע שהנענו את הקטנוע והתחלנו לנסוע, זה ממש לא מרגיש כמו 125, היינו קונים את זה אם היו אומרים לנו 150 או 200 סמ"ק, הוא מרגיש בשרני ועם הרבה מומנט, לא חסר לו כוח – למעט יציאה מהמקום טיפה עצלה – והוא משייט בנינוחות ב-110 קמ"ש והמהירות הסופית מסתכמת בעוד כ-20 קמ"ש מעל.

הישיבה על הקטנוע גבוהה, ההרגשה היא מעט כמו ריחוף מעל התנועה ולא בתוכה, הכידון קרוב ורחב, מספק מנוף מצוין להשתחלות בין מכוניות ושליטה בקטנוע במהירות נמוכה, מדרס הרגליים מספק שפע של מקום לבחור איפה להניח את הרגליים, ממש מתחת למושב בתנוחת רכיבה 'א-לה ספורטיפ', קצת יותר קדימה בצורת מחלקת עסקים, או שליחתן קדימה בצורה שמזכירה לנו כיסא בים, ללא רעש המטקות.
המושב רחב, קשיח ותומך, נוח מאוד גם ברכיבה ארוכה אם כי לבוחנים הכבדים יותר היה צורך לזוז עליו טיפה בשביל להימנע מהירדמות הישבן.

ללוח השעונים והאבזור הרב שניצב מול עיניי הרוכב מגיע מבחן נפרד, לכן נסכם שיש שם הרבה, הרבה מידע, הרבה פונקציות והרבה כפתורים, בצד שמאל של הכידון ניתן אף לומר יותר מדי כפתורים, מחליף אורות, צופר ומאותתים (הפוכים, כמו בכל ההונדות החדשות), שליטה במשקף החשמלי, כיבוי בקרת האחיזה ושני כפתורים שנועדו לשלוט על המידע שמוצג על לוח השעונים אבל הופכים את כל זה ל-Too Much, טבענו בכפתורים ולקחנלנו כמה דקות רכיבה טובות להתאפס על מה עושה כל אחד, צפרנו במקום לאותת, הורדנו את המשקף במקום את האורות וכיבינו את בקרת האחיזה במקום להבהב באורות. מתחת ללוח שעונים נמצא עוד תא אחסון לו נקדיש עוד 21 מילים: מצד שמאל ניצב תא שנפתח בלחיצה ועמוק כמו התיק של מרי פופינס, יש בו שקע טעינה ומקום להניח את המכשיר הסלולרי, ואם כל חגיגת האחסנה הזאת לא מספיקה למישהו – בהונדה מציעים ארגז מקורי שמתחבר לקטנוע ונפתח או ננעל בעזרת מפתח הקרבה, כמו הסוויץ'.
הבולמים קשיחים ומכוונים על הצד הספורטיבי וסופגים את כל הדברים הגדולים שעומדים בדרכם, החיסרון היחיד שלהם נמצא דווקא במכשולים קטנים ובמהירות נמוכה, מכסה ביוב, פס הרעדה, בורות נמוכים, אלו לא נחסכים מהרוכב ומורגשים.

אין סיבה לקנות קטנוע מנהלים בנפח קטן אם הוא יבלה את כל חיו בעיר בלבד, רכיבה בין עירונית קצרה היא היתרון המשמעותי של הפורצה על קטנועים עירוניים קטנים, אז יצאנו בירידה הבאה לנתיבי איילון ומשכנו את המצערת. הקטנוע נעים מאוד בשיוט של 110, המנוע שקט, אין ויברציות והקטנוע מרגיש מאוד נינוח. הבלמים נהדרים, מלאי רגש ועוצמתיים מספיק, אלו ביחד עם ה-ABS יספקו הרבה ביטחון לרוכב צעיר או מתחיל.

כשהמהירות עולה, אפקטיביות בולמי הזעזועים עולה גם כן, הם מתחילים לספוג גם את תחלואי הכביש הקטנים ונוחים יותר משהיו במהירות נמוכה, ניכר שהקטנוע הזה תוכנן לרכיבה בין-עירונית, המנוע שקט ורגוע, המתלים עובדים טוב ואנחנו מטפסים צפונה רק כדי לראות באיזה שלב זה הופך להיות קשה. וזה לא, אין לקטנוע 250 סמ"ק יתרון גדול במיוחד בבין-עירוני לעומת הפורצה 125, מדובר בתוספת של כ-15 קמ"ש למהירות השיוט, תוספת זהה למהירות הסופית ועוד כוח לעקיפות, אבל לא מדובר בחוויה שונה לחלוטין.
הפורצה 125 מאובזר לעוד פיצ'ר נחמד שאין לאחיו הגדולים – מערכת לדימום המנוע בעצירה, מסייעת לשיפור תצרוכת הדלק ומעלה מעט את תחושת היוקרה, בזכות המערכת הזאת (שבעצם מוותרת על סטרטר קונבנציונלי ומשתמשת באלטרנטור) ההתנעה שקטה ולאחר שהמנוע מדומם בעצירה, סיבוב המצערת מחזיר אותו לחיים.

הפרוצה 125 ממש לא קטנוע זול, למען האמת הוא קטנוע ה-125 היקר בישראל, בפער של כמה שקלים מהמקום השני ואלפים מהמקום השלישי. אנחנו לא נפתיע את מי שקרא עד כאן אם נאמר שהוא שווה כל שקל מ-26,994 ₪ שהוא עולה, על איכות ונוחות משלמים. אחיו הגדולים עולים כ-10,000 ₪ יותר ממנו ומי שירצה להנות מהיוקרה של משפחת הפורצה אבל לשלם כמה שפחות, יכול בלב שלם "להסתפק" בדגם ה-125 מבלי לוותר על גרם של נוחות.

כל החדשות המוטוריות ישירות ל-WhatsApp

תעודת זהות

 

Honda Froza 125

(NSS125)

 

מחיר: 26,944 ₪

 

דרגת רישיון: A2

 

אחריות: שנתיים ללא הגבלת ק"מ

 

נתונים טכניים

 

מנוע: צילינדר יחיד, מקורר נוזל, מוזרק דלק, גל זיזים עילי יחיד, 4 שסתומים, מערכת דימום מנוע בעצירה

 

נפח: 124.9 סמ"ק

 

הספק: 14.6 כ"ס ב-8,750 סל"ד

 

מומנט: 1.3 קג"מ ב-8,250 סל"ד

 

בלמים: מקדימה דיסק יחיד בקוטר 256 מ"מ. מאחור דיסק בקוטר 240 מ"מ, מערכת ABS

 

מידות צמיגים: ק' 120/70-15, א' 140/70-14

 

מידות כלליות: אורך 2,1335 מ"מ, רוחב 750 מ"מ, גובה 1,455 מ"מ

 

גובה מושב: 780 מ"מ

 

בסיס גלגלים: 1,490 מ"מ

 

מרווח גחון: 150 מ"מ

 

משקל רטוב: 159 ק"ג

 

נפח מיכל דלק: 11.5 ליטר

 

תגובה אחת ל הונדה פורצה 125 במבחן דרכים

  1. אין בקרת אחיזה בדגם 125 אז איך כיביתם אותה בטעות

תגובות

עופר אבניר מגדל ימין
הונדה מגדל שמאל