fbpx

מחירון אופנועים מוטו - גרסה דיגטלית

מטרו ימין 4
פאנטיק קוביה 3 מתחת לתפריט
אודי דגן מתחת לתפריט
זונטס מתחת לשורת לוגו – אמצע 1
cristalino קובית צד xi
מטרו באנר שמאל הכי עליון
לרט
תמוז
אישימוטו באנר קוביה שמאל
מוטוטאץ דקר
עופר אבניר קוביה שמאל
מידלנד שחורי 140 על 70
לרט
HJC
voge מוטו24 באנר
סטפן
מחירון אופנועים – קוביה שמאל תחתון
אודי דגן 140 על 70

מבחן דרכים: CF מוטו 250NK – שיק במחיר שוק

מבחן דרכים: CF מוטו 250NK – שיק במחיר שוק

כתב: אביעד רייס | בחנו: סטפן אבנדיצ'י, דניאל וקנין, אביעד רייס | צילום: אריק רוזנבלום

מתוך מגזין מוטו, גיליון 385, מרץ 2020, לקריאה דיגיטלית כאן.

שורה תחתונה: כל מה שרוכב צעיר צריך: עיצוב, מנוע טוב ותג מחיר נמוך

חברת CF מוטו משווקת כבר כמה שנים את כליה הארבע-גלגליים בישראל, לפני מספר חודשים החלו גם אופנועי החברה להגיע לישראל, כשהיא תוחמת את מחירי האופנועים בין כ-20 ל-40 אלף ₪ ובנפחי מנוע שבין 250 ל-650 סמ"ק; על הדגם הגדול ביותר כבר עלינו וכעת מגיע תורו של מי שאפשר להגדיר – מבלי טיפה של קלישאתיות – כאח הצעיר, ה-250NK, לא רק שהוא הקטן והזול ביותר בליין המוצרים הוא גם זה הפונה לפלח השוק הצעיר ביותר, זה מתחיל במראה: חד, צבעוני, מזכיר סופר-דיוק מוקטן ולא בטעות – כמו שסיפרנו כבר במבחן של דגם ה-650MT – אותו סטודיו עיצב את שני האופנועים, זה ממשיך באופנוע עצמו: קליל, קטן מימדים ומתאים לדרגת הרישיון הפופולרית בישראל – A1, ונגמר, כמו כל מוצר בישראל, בתג המחיר: 22,000 ₪, כ-5,000 ₪ פחות מהמתחרה הקרוב, הדיוק 250 של KTM ועד לכ-15,000 ₪ פחות מהב.מ.וו G310R וההונדה CB300R שעולים 36,000 ₪.

הוא אמנם מצויד במנוע סינגל בנפח 250 סמ"ק, שמייצר 26 כ"ס, אבל הוא חי ודוחף חזק – ביחס לנפחו כמובן. תיבת ההילוכים מדוייקת, קצרה בהילוכים הראשונים ותורמת לכל האווירה הביצועיסטית, קח אותו לכביש מפותל, תן לו לצרוח בין סוף השני לפאתי הרביעי ומצפה לך הפתעה, באופן מפתיע הוא מספיק גמיש כדי לעבוד גם בהילוך גבוה מדי ועדיין להתאושש ולהגיב בזריזות.

נחזור רגע למפרט הטכני: מבחינת מערכות הבטיחות תמצאו ABS ושני מצבי רכיבה – ספורט וגשם, שאר האבזור הטכנולוגי כבר כמעט הפך לסטנדרט – תאורת LED, מסך TFT עם שני מצבי תצוגה, מד מהירות, מד סל"ד, מחוון הילוכים, ועוד הרבה מידע, שני מצבי רכיבה – ספורט וגשם – שמשנים את אופי פעולת המנוע, שלדת מסבך צינורות בצבע תכלת, מזלג קדמי הפוך, ואיכות חומרים כללית מרשימה מאוד.

האופנוע ממש קטן, המושב בגובה 795 מ"מ קרובים לקרקע, הוא צר מאוד ונוח לחביקה, הכידון הרחב בא ממש לידיים וממקם את הרוכב מעל הגלגל הקדמי, המושב שקוע בין מיכל דלק גבוה למושב מורכב מדורג, אם לא צליל חרישי של מנוע סינגל ורטט קל היינו נשבעים שאנחנו על מכונת קצה חדה שהולכת להניף את הגלגל הקדמי בכל שחרור קלאץ'.

גם בשילוב לראשון אנחנו נזכרים על איזה אופנוע אנחנו כשההילוך נכנס בלי קנאק ובלי קלאק, כך גם בהעברה לשני וכל מה שאחריו, מינימום מאמץ, גם כשמאתגרים אותו למשחקי בלי קלאץ' ועל-הגז הוא לא מצייץ, מזכיר לנו בזה עוד KTM שאנחנו מאוד אוהבים – הדיוק 200.

אנחנו נשתף אתכם ברגע מחיי בוחני אופנועים: חודשי החורף הם סיוט בשבילנו, לא רק בגלל שקשה יותר לרכב, קשה יותר… הכל; צילומים, איסוף אופנוע, רכיבה למרחק, מזג האוויר לא חד משמעי – בבוקר שרב וחצי שעה לאחר מכן יש הצפות, וזה בדיוק מה שקרה לנו כשאספנו את ה-250NK, הגענו לסוכנות עם שמש חמימה ובעודנו עוטים את הכפפות טיפה ראשונה נוחתת על משקף הקסדה, כשאנחנו יוצאים לדרך הטיפה כבר הפכה לגשם אמיתי.

התנועה איתו בעיר ומחוץ לה – בגשם הסוחף – הייתה נעימה וחוויה ממש לא מאיימת, כדי לברוח מהענן פתחנו גז והרחקנו, זה אמנם כלי שמיועד בראש ובראשונה לשימוש עירוני ולפרברים הקרובים אבל בהחלט אפשר לצלוח איתו מרחקים, רק לא על בסיס יום יומי. בכבישים המפותלים גילינו פנינה של ממש, זריז בטירוף עם מנוע חובב סל"ד ומתלים – למרות שהם בסיסיים ביותר וללא אפשרות כיוון – תומכים בכל השגעונות שלנו; למרות שהם מכוונים על הצד הקשיח לא הרגשנו חוסר נוחות מיוחד כשנכנסנו לעיר, שם בזכות תנוחת הרכיבה הרוכנת קדימה, המשקל הקל, המבנה הצר והכידון הרחב עם צידוד מצוין הוא הופך לחולץ פקקים שקל לרכב עליו גם במהירות איטית ופלייבייק מהנה מאוד.

בטח עולות לכם תהיות לגבי איכות החומרים – בכל זאת מדובר במותג שעשה רק לא מזמן עלייה לישראל, אך חברת CF מוטו היא חברה ותיקה מאד שמייצרת בנוסף לאופנועים גם רכבי שטח קלים כמו טרקטורונים ו-SBS, מנועים ועוד רכיבים מכניים – והיא מוכרת גם ליצרניות הגדולות והמוכרות ביותר. רק לא מזמן פרסמנו שהיא תחלוק בקרוב מאד פס ייצור עם KTM במפעלי ענק שקמים בסין.

ולמי שהמילה סין גורמת פריחה – אז נגענו, משכנו, הזזנו, הטנו אוזן וניסינו לחפש איזשהם ריג'קטים שאולי נובעים מכך שמדובר בחברה סינית – ו-וואלק, לא ממש הצלחנו למצוא משהו. אבל זו לא חוכמה כי אנחנו כבר זנחנו מזמן את הדעות הקדומות. כן, כשמביטים פנימה אל נבכי האופנוע מגלים פה ושם ברגים שנראים לא הכי יוקרתיים וחיווטים שהיו יכולים להיות יותר מוצנעים, אבל חשוב לזכור שעדיין מדובר באופנוע זול. ה-250NK בנוי טוב ללא שום פגם ולא מייצר שום קרקוש ברכיבה, כמו שאר הדגמים עליהם רכבנו יש לציין – עוד הוכחה לכך שסיני זו מזמן כבר לא מילה גסה. הזירה אליה נכנס ה-250NK לא הולכת לעשות לו חיים קלים, וגם אנחנו לא עשינו לא חיים קלים, אבל עם כמה שניסינו לשחק אותה קשוחים ולחפש בו משהו לא טוב – פשוט לא מצאנו, בטח אל מול תג המחיר.

הוא לא אופנוע ספורט, לא אדוונצ'ר וגם לא קטנוע מנהלים, הוא גם בנחיתות נפחית אל מול שאר הקטגוריה שמתרחקת מה-250 סמ"ק ומתקרבת ל-500, מה שמשאיר אותו כאופנוע לא נחשק במיוחד, אבל בדיוק בגלל זה אהבנו אותו, ה-250NK צריך להופיע בויקיפדיה תחת הערך "אנדרדוג", ואפילו מבלי להתייחס למחיר אנחנו רוצים אחד כזה – זריז, יפה וטוב.

רוצה לראות מה מחיר האופנוע שלך עכשיו? כנס למחירון מוטו

כל חדשות מגזין מוטו ישירות לסלולרי

תעודת זהות

 

CFMoto 250NK

 

דרגת רישיון: A1

 

מחיר: 22,000 ₪

 

אחריות: שנתיים ללא הגבלת ק"מ

 

נתונים טכניים

 

מנוע: צילינדר יחיד, מקורר נוזל, מוזרק דלק

 

נפח: 249.2 סמ"ק

 

הספק: 26 כ"ס ב-9,000 סל"ד

 

מומנט: 2.2 קג"מ ב-7,500 סל"ד

 

בלמים: מקדימה דיסק בקוטר 300 מ"מ, מאחור דיסק בקוטר 245 מ"מ. מערכת ABS לא ניתנת לניתוק.

 

מידות צמיגים: ק' 110/70-17, א' 140/60-17

 

מידות כלליות: אורך 1,990 מ"מ, גובה 1,070 מ"מ, רוחב 780 מ"מ

 

בסיס גלגלים: 1,360 מ"מ

 

גובה מושב: 795 מ"מ

 

נפח מיכל דלק: 12.5 ליטר

 

משקל רטוב: 151 ק"ג

 

 

טיפולים (מחיר כולל מע"מ):

 

1,000 ק"מ 427.73 ₪
5,000 ק"מ 427.73 ₪
10,000 ק"מ 723.38 ₪
15,000 ק"מ 427.73 ₪
20,000 ק"מ 838.38 ₪

 

2 תגובות ל מבחן דרכים: CF מוטו 250NK – שיק במחיר שוק

  1. עשיתי עליו רכיבת מבחן, אכן כלי מצויין, מאוד טכנולוגי, בלמים נושכים טוב בקדמי קצת רך לטעמי, האופנוע מאוד קליל לרכיבה, מגיב יפה מאוד, ניתן לגלות בשיטוט מהיר ברשת שיש לו אפטר מרקט מטורף, לוקחים אותו מורי נהיגה גם, הוא שורד יפה מאוד גם בחיים לא קלים, אני ארכוש אותו בעצמי בתחילת הקיץ הקרוב

  2. מחזיק אחד משומש. התיאור בכתבה מדוייק. תל לו לצרוח בין שני לרביעי. תענוג בכלום כסף. משתחל בפקקים יותר טוב מקטנועים. לא להגזים איתו במהירות 100-110. אפשר יותר, אבל מיותר. את הכיף אפשר לעשות בתוך העיר בין ההילוך השני לרביעי.

תגובות

עופר אבניר מגדל ימין
הונדה מגדל שמאל