fbpx

מחירון אופנועים מוטו - גרסה דיגטלית

מטרו ימין 4
פאנטיק קוביה 3 מתחת לתפריט
דוקאטי מתחת לתפריט – אמצע 2
זונטס מתחת לשורת לוגו – אמצע 1
cristalino קובית צד xi
מטרו באנר שמאל הכי עליון
מוטוטאץ דקר
תמוז
מידלנד שחורי 140 על 70
עופר אבניר קוביה שמאל
אישימוטו באנר קוביה שמאל
לרט
לרט
אודי דגן 140 על 70
MV קוביה
voge מוטו24 באנר
סטפן
HJC
מחירון אופנועים – קוביה שמאל תחתון

רכיבה ראשונה: דגמי האנדורו 2022 של הוסקוורנה

רכיבה ראשונה: דגמי האנדורו 2022 של הוסקוורנה

כתב: טדי הרוש | צילום: אסף רחמים וערן שלמה

סוף יולי, הלחות במיטבה והחום מחבק אתכם כאילו זה הרגע הגעתם לקבלת הפנים בחתונה של הדודה, במקרה הזה – הדודה מאוסטריה. מכיוון שלרכב ב-23 מעלות זה לחלשים, אז 'עליתי' על החליפה האדומה והחגיגית שמתכתבת היטב עם טמפרטורת הסביבה ויצאתי לבחון את דגמי 2022 של מותג הוסקוורנה בהשקה לעיתונות של היבואנית עופר אבניר. תחת גזיבו מפנק, נפרסו שטיחים כחולים עליהם עמדו כל דגמי האנדורו למבחן – החל מה-TE150i דו"פ הקליל דרך ה-TE250i וה-TE300i הדו-פעימתיים וכלה ב-FE250, ה-FE350 וה-FE450 מרובעי הפעימות המסוקסים.

אני רוכב על דגמי האנדורו הלבנים של הוסקוורנה מאז הגיעו ארצה ב-2015, שבשנה שקדמה להגעתם עברו לידיים האוסטריות של KTM ויוצרו באותו המפעל, כשהם למעשה מחליפים את מותג הוסאברג עליו השלום ומיובאים לארץ ע"י עופר אבניר. השנה קיבלו חיזוק מבית כשקבוצת האם פיירר מובילטי רכשה את מותג גאסגאס הספרדי, הציגה דגמים חדשים שגם הם מבוססים על דגמי KTM האוסטרים וגם הם – שוב – מיובאים לישראל ע"י עופר אבניר.

אז בואו נתחיל מהסוף, מהשורה התחתונה, כנהוג אצלנו במגזין: אילו מכונות משובחות הם בנו כאן!

על הנייר לא הרבה השתנה בדגמי 2022, גרפיקה חדשה שמבדילה בין הדורות, מחליפה את הכחול באפור ולדעתנו מעודנת ויפה יותר, מערכת בלימה חדשה של Braktec המחליפה את זו של ברמבו ומשאבת מצמד מאותה התוצרת המיישרת קו, דיסקים פרפריים חדשים של GSK, כיוונון לבולמי ה-WP ושינוי יחס ההעברה הסופי.

אחד הגורמים החשובים ביותר באופנוע בכלל ובפרט באופנועי אנדורו נמצא באיכות הבולמים, דגמי הוסקוורנה מצויידים מקדימה במזלג WP XPLOR הפוך בקוטר 48 מ"מ עם מהלך של 300 מ"מ ובולם WP XACT אחורי עם מהלך של 330 מ"מ ומנגנון לינקים פרוגרסיבי, אלו השנה כוונו מחדש, עם שליטה נפרדת על שיכוך הכיווץ ושיכוך ההחזרה ושינוי במחזירי השמן. הם כעת רכים יותר ומייצרים פחות חיכוך והתנגדות לתנועה, יחד עם שסתום שונה בבולם האחורי, מאפשרים ספיגת אנרגיה טובה יותר, שמירת מגע רצופה עם הקרקע ובכך – היכולת לשמור על קו נעשתה טובה באופן משמעותי, היכולת להגביר קצב מבלי לחשוש ממכשול זה או אחר שיפתיע פתאום השתפרה, רמת הביטחון של הרוכב עלתה מאפשרת לקחת החלטות טכניות בצורה מצויינת. ממש התחשק לנו לפתוח את הבולמים ולראות בדיוק מה שינו שם בפנים. כי מה שלא עשו שם – זו למעשה קפיצת המדרגה המשמעותית ביותר השנה והיא מורגשת מיד. הבולם האחורי מצריך כיוון סאג מתאים לרוכב אבל גם במצבו הסטנדרטי הוא מעביר תחושה ברורה של 'שותף טוב לדרך'. להערכתנו כמה קליקים ימינה או שמאלה יביאו אותו לנקודת עבודה מתאימה.

המנועים נותרו זהים לדגם היוצא, אך ברכיבה עם דוד ה-FMF המשופר שהותקן על דגמי המבחן הדו והארבע פעימתיים הורגשה תחושה קלילה מאוד של המנוע – לא יצא לנו לבחון גם את מערכת הפליטה המקורית ובחלק מהמקרים הרגשנו שמערכת הפליטה המקורית שאנחנו מכירים מדגם 2020 היתה עדיפה, אבל ברכיבה הזו בהחלט נהננו מהדוד הכחול.

תכלס, בילינו את היום בכוורת: ה-TE300i הרגיש כמו דבורה, ה-FE450 וה-FE350 הרגישו כמו דבור וה-TE250i הרגיש כמו צרעה. הזריזות והגמישות של המנועים האוסטרים מאפשרים לרוכב לשנות כיוון בקלות וזרימה מהירה בכל תוואי. בקטעי ספיישל טסט הטיית האופנוע לתוך הפניה, היציאה ליישורת קדימה, התמרון המתפתל – כל אלו מתבצעים בקלילות מפתיעה גם בדו"פ וגם במרובע. גם בתוואי טכני צפוף יותר האופנוע נותר יציב, מאוד קל לשליטה ומאפשר לרוכב להחליט אם ירצה לעבוד מאוד לאט בהילוך ראשון או יותר מהר בהילוך גבוה, מבלי להתפשר על שום דבר. ואיך אני נוהג לומר – זו חגיגה שכולה אש ותמרות קרמל ואם בכוורת עסקינן – אז אש ותמרות של דבש!

לא משנה, דו"פ או מרובע, כל אחד ומה שהוא אוהב (ואנחנו לא שופטים, תקופה מאתגרת) – אתם תמצאו כאן אופנוע עם יתרונות אדירים: גובה מושב נמוך שעומד על 950 מ"מ, בולמים קדמיים שעובדים נפלא ומגהצים את הקרקע בצורה משובחת (במקרה שלנו – קומפרשן פתוח 17 קליקים, ריבאונד 14), מנוע גמיש וזורם שאינו נוטה לדומם בקלות – שוב, גם בדו"פ, גם ובעיקר במרובע.

עוד שינוי מורגש הוא החלפת מערכות המצמד והבלם למערכות מתוצרת Braktec, כמו אלו הקיימות באופנועי גאסגאס. הקלאץ׳ רך ונעים לתפעול, משדר חיבור מצוין למנוע ומבחנו האמיתי יהיה העמידות לאורך זמן, אבל אנחנו בטוחים שאת הנושא הזה האוסטרים בחנו לפני שילוב המערכות האלו בדגמי האנדורו של שני המותגים בבעלותם. כצפוי, הבלמים עובדים מצוין – גם קדימה וגם אחורה – עם נשיכה מדויקת ונשלטת ועוצמת בלימה מספקת, ולמעט ידיות קצת 'רזות' – נראה שזו בחירה טובה וללא ירידה מורגשת ברמה מהמערכת היוצאת של ברמבו.

באופן אישי – אני שמח מאוד לגלות שמהנדסי המפעל כנראה קוראים את הפוסטים שלי ברחבי הרשת והחליטו לשנות את גלגל השיניים האחורי של ה-TE250i ל-52 שיניים במקום 50, זה בהחלט מייצר אנרגיה אחרת לאופנוע הזה והופך אותו לגמיש ומתאים יותר לרכיבת אנדורו צפופה.

ואם חייבים להתלונן על משהו, אז אני חייב לקבוע שיחה עם מעצב הפנס של הוסקוורנה. בדחיפות. מי שעיצב את הפלסטיקה הזו כנראה מעולם לא קשר אופנוע עם רצועות על נגרר וגם לא מאחסן את הטלפון בין השעון למסיכה, אם כך, לא ברור לי איך הוא שולף את הנייד לסלפי בהרי מטיגהופן?! כאן אמליץ לו לחזור שנתיים אחורה ולשלוף את הפנס ההוא מהבוידעם, ואז המכונה הזו תהיה ראויה לתואר 'מושלמת'. בנוסף אני אישית מעדיף מושב מחוספס יותר. בטיפוסים בעלי שיפוע משמעותי, היכולת של הרוכב להישאר "דבוק" למושב בלי להחליק מטה היא לא פחות מדרמטית. ב-2015 המושב היה ממש חלק ומאז בכל שנה המצב משתפר – אבל עדיין, תנו עוד קצת חספוס! זה אגב, ניתן לפיתרון קל בהחלפת המושב במונמך המקורי – ואז זו בכלל חבילה מנצחת של ירידה בעוד סנטימטר וחצי בגובה המושב – במיוחד עבור רוכבים שאינם מאוד גבוהים.

האופנועים מגיעים עם חבילת אבזור רחבה הכוללת דוד פליטה משופר מתוצרת FMF, מגיני זרוע אחורית, מגן לינק, מגן דיסק אחורי, מתאמים למגני ידיים, מגן גחון, מגן סעפת וקיט מאוורר (בדגמי ה-TE), מתג מפות הצתה ובקרת אחיזה.

לסיכום, דגמי האנדורו של הוסקוורנה מקבלים השנה תלבושת חדשה וכיוונון בולמים משודרג שהופך את המכונה המשגעת הזו – למשובחת יותר. אפשר לומר שדגמי 2022 לגמרי גרמו לי להתאהב שוב במכונה האוסטרית. למרות החום – פשוט לא רציתי רוצה לרדת מהאופנוע הזה. שטח הרכיבה שנבחר להשקה בכרמי יוסף אפשר לעשות הכל: ספיישל טסט, סלעים, סינגלים. ממש הכל מהכל וזו לגמרי זירת מבחן מושלמת. בסיכומו של יום, יש מצב שאני מאוהב ואני לגמרי לא מסתיר את זה.

מחירון אופנועי אנדורו הוסקוורנה 2022

דגם מחיר
Husqvarna TE150i ₪ 62,900
Husqvarna TE250i ₪ 69,900
Husqvarna TE300i ₪ 76,900
Husqvarna FE250 ₪ 76,900
Husqvarna FE350 ₪ 79,900
Husqvarna FE450 ₪ 80,900
Husqvarna FE501 ₪ 83,900

כל חדשות מגזין מוטו ישירות לסלולרי

תגובה אחת ל רכיבה ראשונה: דגמי האנדורו 2022 של הוסקוורנה

  1. פרט קטן…שכחת לציין את המחיר. כי אחרי אביזרים וביטוח לא תקבל עודף מ 100,000 שקל!

תגובות

עופר אבניר מגדל ימין
הונדה מגדל שמאל