fbpx

מחירון אופנועים מוטו - גרסה דיגטלית

voge מוטו24 רביעי מתחת לתפריט
פאנטיק קוביה 3 מתחת לתפריט
דוקאטי מתחת לתפריט – אמצע 2
זונטס מתחת לשורת לוגו – אמצע 1
מטרו באנר שמאל הכי עליון
cristalino קובית צד xi
מידלנד שחורי 140 על 70
עופר אבניר קוביה שמאל
מוטוטאץ דקר
תמוז
אישימוטו באנר קוביה שמאל
voge מוטו24 באנר
סטפן
אודי דגן 140 על 70
מחירון אופנועים – קוביה שמאל תחתון
HJC

רכיבה ראשונה: זונטס 350T אדוונצ'ר

רכיבה ראשונה: זונטס 350T אדוונצ'ר

כתב: אריק רוזנבלום | בחנו: מיקי כהן, אריק רוזנבלום | צילום: אריק רוזנבלום

שורה תחתונה: את הבא שיגיד "אופנוע סיני" כמילת גנאי נשלח לרכוב על האופנוע הזה ולהתנצל אחר כך.

את מותג האופנועים זונטס רובכם כנראה לא מכירים, ואחרי שרכבנו על דגם האדוונצ'ר החדש של זונטס, אנחנו יכולים לומר שזה מצב זמני בלבד. המותג הסיני שהגיע לישראל לראשונה ב־2021 קיבל השנה חיזוק לליין המוצרים עם דגמי ה־350 החדשים שמחליפים את דגמי ה־310, ולמבחן הראשון בחרנו את דגם האדוונצ'ר, המשתייך לקטגוריה חמה למדי בעולם וגם בישראל, בגרסה בעלת הגלגל הקדמי הגדול, הוא נקרא זונטס 350T19 – אם יש דבר אחד בו הסינים עוד לא עומדים בקנה אחד עם היצרנים האירופאים והיפנים הוא מתן שמות, אבל כפי שהוכיח לנו הזונטס – זה מבין הפערים היחידים שנותרו גדולים.

נתחיל דווקא מהנושא עימו נהוג לסכם את המבחן – עלות תועלת. הזונטס 350T עולה 33,350 ₪ ומספק בעד אותם השקלים רמת אבזור ואיכות גימור מהטובות שנראו באופנוע בנפחו. משקף מתכוונן חשמלית, התנעה ללא מפתח, צג TFT עם קישוריות בלוטוס, חיישני לחץ אוויר בגלגלים, שני מצבי רכיבה, תאורת LED מלאה, גלגלי שפיצים טיובלס, מגני מנוע, סבל מקורי ואפילו המתגים המוארים המגניבים האלו שרואים רק באופנועים מהמזרח, כאן בגרסה איכותית למדי.

ה־350 החדש עודכן ושופר בכל מחלקה לעומת קודמו ה־310, עליו לא הספקנו לרכוב בטרם הוחלף, מנוע הסינגל עלה בנפחו ל־348 סמ"ק ואחרי שינויים נוספים מייצר כעת הספק של 39.5 כ"ס ב־9,500 סל"ד ומומנט של 3.4 קג"מ ב־7,500 סל"ד, הוא מקורר ע"י נוזל, בעל גל-זיזים עליון כפול, 4 שסתומים ו־6 הילוכים עם מנגנון סליפר קלאץ'. הציפיה מסינגל כזה היא למנוע שחי רק בסל"ד גבוה ודורש הרבה העברות הילוכים וגז כדי לפתח קצב, אך הוא מפתיע בבשרניותו (היחסית לנפח), עם זמינות כוח לאורך כל קשת הסל"ד, מפתיחת הגז הראשונה ועד לכמעט-מנתק. הוא לא חזק ברמה יוצאת דופן, גם לא חלש בצורה מורגשת ממתחריו, ולמעשה ניתן לתאר אותו כ־"קיים", הוא שם כשצריך אותו, מספיק לשיוט נעים במהירות סבירה וגם לעקיפה כשצריך.

צמד המפלטים המגניבים למראה גרמו ללא-מעט אנשים להתבלבל ולחשוב שמדובר במנוע טווין, אך הצליל הבוקע מהם כשהוא מונע מאשר שמדובר בסינגל, בלי להיות בוטה, רועש או מחוספס, סה"כ מנומס למדי. מצד שני, במראה של האופנוע אין שום דבר שניתן לתאר בתור שקט או סולידי. קווים חדים, ריבוי משטחים וחיבורים, מקור גדול מקדימה, משקף מתכוונן מעל ופס פנס באמצע, יחד עם שילוב צבעים וגרפיקה, הזונטס 350T הוא אופנוע מעוצב, אתם תבחרו אם לטעמכם או לא, אבל "מעוצב" הוא חד משמעית.

אופנוע שכזה המיועד להרפתקנים בעלי רישיון A1 יחיה את רוב קילומטריו בשטח בין עיר לעיר וגם ובעיקר בעיר ולעיתים ביום בהיר או פחות סגריר אולי גם יצא לשאוף קצת אוויר באיזה שביל יחסית עביר. אז אחרי טקס קבלת המפתח, או השלט, הנענו והתחלנו לפלס דרכנו בעיר. משנה לשנה אנחנו נאלצים לעדכן את המינוח לפעולת התנועה בעיר, ביחס לעומס הגדל, כשאנחנו מקווים שבשנה הבאה נוכל לחזור ל־"לצלוח" ולא להחמיר לרמת "לצנוח" או "לצרוח". אנחנו טובים בחרוזים כמו שהסינים גרועים במתן שמות לדגמים.

אין תלונות על יכולות התנועה בעיר, הוא נשלט ונוח. מימדיו, משקלו, מיקום המראות וההיגוי מאפשרים לעבור בין המכוניות ולצלוח כל מכשול בתנועה העירונית, כולל טיפוס מדרכות מאתגרות. אך המתלים, שמרגישים איכותיים מאוד, ואפילו נעימים ומדויקים כשהמהירות עולה, קשים מדי בעיר ובעיקר כשהכביש משובש. החומרים מהם עשוי המושב טובים מאוד, לא אותו דמוי עור אליו הורגלנו אלא חומר שונה עם גימור מוקפד למדי. מבנה המושב מכיל ותומך, הוא צר בחלקו הקדמי ודי רחב באחוריו. תנוחת הרכיבה ניטרלית וטבעית, הכידון רחב ומספק מנוף טוב להיגוי. הוא די מרווח, אפשר לנוע על האופנוע ולשנות מעט את תנוחת הרכיבה.

ההיגוי די קליל ואינטואיטיבי, בזכות אותו כידון רחב, גם אם זה מגיע מעט על חשבון זריזות ופידבק. כאמור, ככל שהמהירות עולה כך גם משתפרת עבודת המתלים, שמחוץ לעיר – בעיקר כשהכביש לא ישר – הופכים לסופגים ומרוסנים, והופכים את ההיגוי למדויק ויציב, עם הרבה משקל על הפרונט, שמעלה את תחושת הביטחון. באזור ה־5,000 סל"ד ישנו רעד לא נעים שעולה מהרגליות והידיות, אך נעלם כשהסל"ד עולה, כשהסינגל הדי-גמיש הזה מאפשר לשייט במהירות של כ־120 קמ"ש בנינוחות וביטחון עם רזרבות כוח מספיקות לעקיפה. מערכת הבלימה בעלת תחושה ופידבק טובים ועוצמת בלימה סבירה, אופנוע המבחן היה טרי ועוד לא סיים אפילו הרצה, כך שלא כל מכלול וחלק עבדו בשיאם, וגם כאן כנראה שהמצב ישתפר עם הקילומטרים שיצבור בהמשך חיו.

צג ה־TFT בגודל 5 אינץ' מציע מספר אפשרויות תצוגה ושפע של מידע, הוא קריא ונוח לשימוש, כך גם הכפתורים המוארים על הכידון, שממוקמים ומרגישים טוב מאוד, "מוחשיים" היה התיאור בו השתמשנו, וכמו כל האופנוע – מרגישים איכותיים בצורה יוצאת דופן, גם בהתחשב במחיר, אך גם באופן כללי. המשקף מתכוונן בהינף כפתור ומאפשר מעבר בין מצב בריזה נעימה למצב הסטת רוח אפקטיבית, זאת כמובן לרוכבים בגובה ממוצע, אולי גם ממוצע פלוס. המראות מציגות ראות טובה והתאורה הראשית מתפקדת מצוין גם בתנאי חושך מלא.

אין הצדקה לתואר "אדוונצ'ר" – ובטח שלא לגלגל שפיצים בקוטר 19 אינץ' – בלי יכולות שטח, גם אם מוגבלות. והזונטס 350T מאפשר לנוע בשטח קל ושבילים מהודקים בתחושת ביטחון גבוהה במיוחד, הוא משדר סוג של נינוחות, מגהץ כמעט, וכשהתנאים מצריכים ניתן גם לעבור לעמידה, לא לפרקי זמן ממושכים, בקלות ונוחות עם חיבור טוב לאופנוע באזור הברכיים. הצמיגים המקוריים לא מתאימים לשטח מורכב יותר ובטח שלא למזג האוויר ששרר בזמן המבחן, ובשטח די בוצי הוא התקשה להתקדם, עם צמיגים מתאימים יתכן שהוא אפילו מסוגל לעמוד בקצב של כלים דו-שימושיים יותר בקטגוריה בזכות תחושת ביטחון ושליטה עדיפה.

הזונטס 350T מרגיש גדול וגם יקר יותר ממה שהוא באמת, הוא מספק רמה מכובדת של אבזור ונוחות ומרגיש מהודק ואיכותי, מהונדס אפילו, עם גימור מצוין. זאת נקודה חשובה מאוד, מכיוון שהזונטס – לעומת חלק גדול ממתחריו – צריך להתמודד מול סטיגמות הנוגעות ליכולות הייצור בסין ולעשות זאת עם שם לא מוכר בכלל, בעוד חלק ממתחריו – גם כאלו שמיוצרים באותה מדינה – נושאים לא מעט פעמים שמות בעלי שורשים אירופאים. לטובתו של הזונטס ניצבת אותה האיכות המפתיעה, התפעול הנעים והידידותי ותג מחיר אטרקטיבי של פחות מ־35,000 ₪, ועם כל אלו הוא יכול לעמוד בגאון ולהכריז על עצמו כמתחרה רציני על כספו של הרוכב הישראלי, אם רק יתן לו צ'אנס, אולי בקרוב השם 'זונטס' לא יהיה כל כך זר.

לחדשות מגזין מוטו ישירות ל־Whatsapp לחצו כאן
לחדשות מגזין מוטו ישירות ל־Telegram לחצו כאן

תעודת זהות

 

2023 Zontes 350T19

 

מחיר: 33,350 ₪

 

דרגת רישיון: A1

 

נתונים טכניים

 

מנוע: צילינדר יחיד, מקורר נוזל, 4 שסתומים, גל-זיזים עליון כפול

 

נפח: 348 סמ"ק

 

הספק: 39.5 כ"ס ב־9,500 סל"ד

 

מומנט: 3.4 קג"מ ב־7,500 סל"ד

 

מתלים: מזלג הפוך בקוטר 43 מ"מ מקדימה, בולם יחיד מאחור

 

בלמים: דיסק יחיד בקוטר 320 מ"מ וקליפר רדיאלי מקדימה, דיסק בקוטר 265 מ"מ מאחור, מערכת ABS

 

מידות צמיגים: ק' 110/80-10, א' 160/60-17

 

מידות כלליות: אורך 2,135 מ"מ, רוחב 850 מ"מ, גובה 1,420 מ"מ

 

גובה מושב: 830 מ"מ

 

מרווח גחון: 173 מ"מ

 

בסיס גלגלים: 1,420 מ"מ

 

משקל רטוב: 196 ק"ג

 

נפח מיכל דלק: 19 ליטר

 

3 תגובות ל רכיבה ראשונה: זונטס 350T אדוונצ'ר

  1. האם הוא שווה יותר מ390 אדוונצ׳ר מיד ראשונה עם 2000 קמ?

  2. שאפו על האומץ להיכנס איתו ככה לבוץ!
    סכנת נפשות ממש.

    • נראה כמו סיני מצועצע מהבזול. עם 200 ק"ג וסינגל 350 לא הייתי שם שקל על גוש הפלסטיק והאלקטרוניקה הזה. עושה רושם שעדיף crf, klx , drz משומש ועוד מאשר המוטציה הזו

תגובות

עופר אבניר מגדל ימין
הונדה מגדל שמאל