fbpx

מחירון אופנועים מוטו - גרסה דיגטלית

מטרו ימין 4
קאברג שחורי 205 על 35
דוקאטי מתחת לתפריט – אמצע 2
זונטס מתחת לשורת לוגו – אמצע 1
cristalino קובית צד xi
מטרו באנר שמאל הכי עליון
לרט
אישימוטו באנר קוביה שמאל
עופר אבניר קוביה שמאל
מידלנד שחורי 140 על 70
תמוז
מוטוטאץ דקר
לרט
voge מוטו24 באנר
אודי דגן 140 על 70
סטפן
HJC
מחירון אופנועים – קוביה שמאל תחתון

רכיבה ראשונה: טארו T-11 Explorer 300

רכיבה ראשונה: טארו T-11 Explorer 300

עמית משיח

צילום: אריק רוזנבלום

מתוך מגזין מוטו, גיליון 401, יולי 2021, לקריאה דיגיטלית כאן.

שורה תחתונה: קטנוע מנהלים דינמי, חזק ויפה, איכותי באופן מפתיע – אבל תג המחיר גבוה ולא יעשה למוצר חיים קלים בשוק הישראלי.

את חברת TARO ואת היבואן שלה לישראל AGM motors פגשנו כבר בעבר עם צמד דגמי 125 שהותירו אצלנו רושם של כלים רציניים, על אף הביקורת שהייתה לנו ודווקא בגלל שמדובר ביצרן חדש בשוק המקומי.
הפעם אנחנו עולים מדרגה ומנסים את אחד מכלי ה-A1 שיש למותג הצעיר להציע: האקספלורר 300, אחיו הקצר והמעוצב של ה-T9 אותו בחנו בגרסת 125 הסמ"ק.

את הקטנוע הכחול שבתמונות אנחנו אוספים מהסוכנות ברח' שוקן העמוס בתל-אביב, האמצע של השלולית המקומית – מה שנקרא, הייתה לנו רשימה ארוכה של סידורים ופגישות למספר הימים הקרובים, חלקם בעיר וחלקם בפריפריה הקרובה… המחשבה הייתה שלמשימות כאלו יתאים מנוע קצת יותר גדול, אבל שמחנו מאוד שהמימדים הפיזיים שלו לא מנופחים ומשרתים את הרוכב נאמנה, גם בתנועה העירונית הצפופה ביותר, השתחלות עם האקספלורר נעשית בקלות ויעילות כשהוא נהנה מצידוד כידון גדול וכמובן שהמימדים הקטנים יחסית עוזרים פה מאוד. הכיסא נוח לאורך היום והמראות בגובה טוב למעבר בין כלי רכב בפקק וכאן המקום לציין את היתרון הראשון של האקספלורר – תנוחת הרכיבה, שכמוה לא ראינו זמן רב בקטנוע מנהלים, טבעית לחלוטין, מרווחת ונוחה, כבר בשניות הראשונות של התנועה על האקספלורר הרגשנו תחושת ביטחון ושליטה, רק יחס המיקום הגרוע בין הכידון ללוח המחוונים הצליח להזכיר לנו שאנחנו לא על קטנוע יוקרתי שנבנה ע"י מיטב המהנדסים, כי תנוחת הרכיבה המעולה השכיחה מאיתנו את העובדה הזו בקלות.

אבל מעבר לתפקוד שלו בעיר, בסופו של יום, המשימות הרחוקות יותר כמו נסיעות ארוכות לצפון או לדרום, או ביקורים קרובים יותר אצל חברים בפזורה ה'לא גוש-דנית' אפשרו לנו להעריך את השובב הכחול הזה עוד יותר, פשוט כי לא ציפינו ממנו ליכולת אמיתית בכביש בין עירוני ארוך, פתוח וסחוף רוחות – והוא הפתיע לטובה; יציבות כיוונית מרשימה, על אף בסיס הגלגלים הקצר, תאוצות ביניים חזקות מספיק לעקיפה והתנהגות כביש הדוקה ורגועה, ביחד עם קוטר הגלגלים והכידון המרווח מספקות חווית רכיבה מהנה, וגם זויות הטייה – למי שמתעניין.

אז כמה נתונים טכניים שיעזרו להסביר את ההתנהגות הטובה הזו של האקספלורר 300; 25 כ"ס על 176 ק"ג, בסיס גלגלים של 1,617 מ"מ וגובה מושב של 780 מ"מ, גלגלי 14 ו-15 אינץ', בלם דיסק כפול מלפנים ומערכת ABS. כל אלו, עוד לפני שנעיף מבט על העיצוב ה"ספורטיבי" של האקספלורר, יכולים לתת תמונה נאמנה ליכולת של קטנוע ה-300 הזה להשתחל בקלות, להאיץ בנחישות ולהתנייד היטב – בין אם בשכונה, לצורך קניות וסידורים, ובין אם בכביש פתוח ו/או מפותל, יכולת שאפילו עולה במעט על זו של המתחרים הטבעיים מטאיוון.

המנוע חי ומושך כבר מלמטה, ברציפות ובלי שיהוקים, עד לקצה קשת הסל"ד ומניב תאוצות נאות ביותר לסגמנט, מה שמגובה בהתנהגות כללית טובה מאוד – בכניסה לפניה, ביציאה ממנה ובתוכה; כלומר האקספלורר הזה פונה טוב ואפילו מאוד, שומר על יציבות כיוונית ומגיב לכל שבריר פקודת היגוי. המתלים הקשיחים והבלמים הגדולים מאזנים את החבילה הזו לכדי קטנוע שיותר משתייך לז'אנר הספורטיבי ואילו הכיסא הרך והנעים משלים עבור הרוכב והמורכב את החוויה הנעימה של קטנוע מנהלים מפנק.
מערכת ה-ABS עובדת טוב, אם כי התחושה המתקבלת היא של החלקה או ציפה של הגלגל – לא נעים ואפילו מלחיץ עד שלומדים להכיר, אבל עומד במבחן התוצאה, גם עם הצמיגים המקוריים שהם באיכות סבירה – לא הטופ אבל מספק.
ונקודה אחת בכל זאת נרשמת גם לחובת הווריאטור של האקספלורר, שמעבר לזה עובד מצוין, מכיוון שניתוק וחידוש הקשר שלו מורגשים ולא משוככים מספיק.
לסיום פסקת ההמרה בין תחושות לנתונים נציין שהקטנוע הניב במבחן הדרכים תצרוכת דלק, סבירה ביותר לתנאים שהוצגו בפניו, של 1:24 קמ"ל, המהירות המרבית עמדה על 135 קמ"ש, והוא הרגיש ממש בנוח בין 100-120 קמ"ש וההרגשה היא שהוא יכול לחיות שם בכיף יום שלם.

ובעניין אחר, מדובר בקטנוע נאה למדי; עיצוב ספורטיבי עם קווים חדים ותאורת LED, כיסא שנפתח הפוך מהשגרתי, סוויץ' וכפתורים בעיצוב 'מושאל' מהונדה, ידיות אחיזה נוחות למורכב – יפות וארוכות, על מושב המורכב יש שפע של מקום להכיל פרסונות בכל המידות, ואלו באופן מפתיע לא ישפיעו רבות על ההתנהגות. יש שפע של מקום מתחת למושב המדורג – מספיק לקסדה שלמה ותיק גדול. פתח התדלוק נמצא מלפנים – בקמרון השלדה והוא נשלט, כמו גם הכיסא, על ידי המתגים בסגנון הונדה שהוזכרו קודם. המשקף הקצר עושה עבודה טובה גם בבינעירוני והפלסטיקה כולה מרגישה איכותית יותר – הן מבחינת חומרי הגלם והן באיכות ההרכבה – משציפינו למצוא כאן.

יש גם שקע USB ליד הכידון, לוח מחוונים דיגיטלי וצבעוני – עם אפשרות לבחירת צבע הרקע ומעבר ל'מסך טכנאים' הכולל הרבה מאוד מידע ופרמטרים שונים. מה חסר והיינו רוצים בכל זאת? – מראות קצת יותר יעילות, תאורה בתא האחסון, וגם תא כפפות קטן מלפנים – אם כבר.

אז מה היה לנו שם – קטנוע בקטגוריית הביניים שנותן הרבה אבל בתמורה למחיר גבוה מדי. בעיר הוא קוצר את רוב הקטנועים הבינונים ללא בושה, ולמרות מרכב קצר ומימדים צנועים – גם מחוץ לעיר הוא מספק נוחות ובטיחות טובות. אמנם מדובר על יצרן חדש לשוק המקומי החשדן והמפקפק מטבעו, ובכל זאת, מדובר באופציה מעניינת וראויה לקטגוריה – אם כי במחיר של 25,900 ש"ח 'על הכביש', הוא קרוב מדי למתחריו הישירים – על אף שהוא מציע עיצוב נאה וביצועים טובים.

לחדשות מגזין מוטו ישירות ל־Whatsapp לחצו כאן
לחדשות מגזין מוטו ישירות ל־Telegram לחצו כאן

תעודת זהות

 

Taro T-11 Explorer 300

 

דרגת רישוי: A1

 

מחיר: 25,900 ₪

 

נתונים טכניים

 

מנוע: צילינדר יחיד, גל-זיזים עילי יחיד, 4 שסתומים, קירור נוזל

 

נפח: 276 סמ"ק

 

הספק: 25 כ"ס ב-8,000 סל"ד

 

מומנט: 2.4 קג"מ ב-7,000 סל"ד

 

בלמים: מקדימה צמד דיסקים בקוטר 260 מ"מ, קליפר רדיאלי עם 4 בוכנות. מאחור דיסק בקוטר 230 מ"מ, קליפר עם שתי בוכנות. מערכת ABS

 

מידות צמיגים: ק' 120/70-15, א' 140/70-14

 

מידות כלליות: אורך 2,227 מ"מ, רוחב 786 מ"מ, 1,291 מ"מ

 

גובה מושב: 780 מ"מ

 

בסיס גלגלים: 1,617 מ"מ

 

משקל רטוב: 176 ק"ג

 

נפח מיכל דלק: 15 ליטר

 

3 תגובות ל רכיבה ראשונה: טארו T-11 Explorer 300

  1. למה לא 249 סמק? כל כך הרבה פרמיה בביטוח

  2. העיקר שמצמידים את צמד המילים "קטנוע מנהלים", כדי להצדיק תג מחיר מנופח! פחחח…
    הקטנועים האלה אף אחד מהם לא נוח לרכיבה ארוכה, שוברים את הגב. תנוחת הישיבה דומה לתנוחה של ההארלי! יחס מרחקים בין כפות הרגליים, האגן, והכפות הידיים הוא יחס בלתי ארגונומי בעליל!
    מה שנוח בקטנוע לעומת אופנוע זה הגיר האוטומטי.
    לכן מנהל אמיתי קונה לעצמו אופנוע אופנוע של הונדה עם גיר DCT(לא זה בתצורת ה TMX, רק לא זה, האחר, אופנוע אופנוע), שאופנוע אופנוע גם מוצר הרבה יוצר יציב ובטיחותי מהקטנועים עם הגלגלים הקטנים. ואם לא זה לפחות אחד עם מנוע רציני כגון TMX, ולא אחד מהצעצועים העלובים האלה שבמנוע שלהם אין אפילו גל איזון והוא מווברץ כמו משוגע שזה כואב בכל הגוף.
    נ.ב. גם האגזוז בכלים האלה נשמע כמו קטנוע, פוק פוק קטן קטן קטן.
    276 סמ"ק יבטיחו לכם את תג תעריף הביטוח הגבוהה, כזה שרק מנהלים אמיתיים יכולים להרשות לעצמם לשלם, מצד שני, מנהל אמיתי לא יכול להיחשב כזה שקונה לעצמו צעצוע פוק פוק בעיצוב של כאילו אופנוע, ועוד משלם על הצעצוע תעריף ביטוח גבוה, זה לא מנהל זה, זה חרטבונה של מנהל. יש מבין?

תגובות

עופר אבניר מגדל ימין
הונדה מגדל שמאל