fbpx

מחירון אופנועים מוטו - גרסה דיגטלית

voge מוטו24 רביעי מתחת לתפריט
קאברג שחורי 205 על 35
אודי דגן מתחת לתפריט
זונטס מתחת לשורת לוגו – אמצע 1
מטרו באנר שמאל הכי עליון
cristalino קובית צד xi
לרט
מידלנד שחורי 140 על 70
אישימוטו באנר קוביה שמאל
מוטוטאץ דקר
לרט
תמוז
עופר אבניר קוביה שמאל
MV קוביה
voge מוטו24 באנר
מחירון אופנועים – קוביה שמאל תחתון
HJC
אודי דגן 140 על 70
סטפן

רכיבה ראשונה: קימקו אקס-טאון CT125

רכיבה ראשונה: קימקו אקס-טאון CT125

כתב: אריק רוזנבלום | בחנו: עמית משיח, סטפן אבנדיצ'י, אריק רוזנבלום | צילום: אדם בלנגה, אריק רוזנבלום

שורה תחתונה: אנחנו מתאפקים לא לכתוב כאן 'אחלה קטנוע' וזהו, אז בקצרה – קפיצת מדרגה מהג'י-דינק אותו הוא מחליף, רענן, מודרני ופרטנר נהדר לעיר העמוסה.

מזה כשני עשורים שאחת מהתכונות החשובות ביותר לרוב רוכשי הקטנועים בישראל היא רצפה שטוחה, לכאורה דבר זניח, אך המקומות הראשונים בטבלת המכירות יעידו אחרת, נתון שמתחדד עוד יותר כשמתייחסים לכלים הנמכרים ביותר בנפח 125 סמ"ק. והסיבה לכך די פשוטה – רצפה שטוחה מאפשרת מגוון שימושים, לגאליים וכאלו שפחות, ולרוב נוחה יותר לשימוש בכרך העירוני המצטופף משנה לשנה, גם אם במקרים מסוימים הנוחות הזו מגיעה על חשבון משהו אחר, כמו התנהגות פחות טובה או פשרה בנושא רמת האבזור.

קטנועי המנהלים הפופולריים בקטגוריה הם הג'וירייד של סאן יאנג והג'י-דינק של קימקו, ששורשיו נטועים עוד אי שם בשנות ה־90 עם הדינק 50 הדו-פעימתי והגרנד-דינק של שנות ה־2000. לאחרונה עבר הג'י-דינק 125 מתיחת פנים מבורכת, אך למרות זאת מכירותיו בשנים האחרונות דעכו לאט, וכך נולד ה־X-Town CT125, יענו סיטי, או City, כרמז לייעודו העירוני, שנועד להחליף את הג'י-דינק הוותיק בדגם רענן ומודרני יותר, שיסייע לקימקו במלחמה על ליבם של הלקוחות.

האקס-טאון סיטי 125 חמוש במספר שדרוגים, כשהבסיס דומה אך מחודש, כולל מנוע טרי מקורר נוזל בנפח 124 סמ"ק שכעת עומד בתקן אירו5 המחמיר ומייצר הספק של 14.7 כ"ס ב־9,000 סל"ד ומומנט של 1.2 קג"מ ב־7,000 סל"ד. השלדה גם היא שודרגה קלות והוקשחה, כשמידותיו הכלליות די דומות לדגם אותו הוא מחליף אך עם שיפורים קלים בכל המחלקות, כמו לדוגמה שני גלגלים בקוטר 13″ וצמיג ברוחב 150 מ"מ מאחור, זאת לעומת גלגל 12″ וצמיג ברוחב 140 מ"מ בדגם היוצא. מערכת הבלימה המשולבת כוללת בלמי דיסק פרפרי בקוטר 260 מ"מ מקדימה ו־240 מ"מ מאחור, זאת לעומת 240 ו־200 מ"מ, בהתאמה, בג'י-דינק.

האקס-טאון סיטי ארוך, רחב וגבוה מהדגם היוצא, בסיס הגלגלים גם הוא ארוך יותר, כשהמושב רחב יותר וגבוה ב־5 מ"מ, מרווח הגחון נשאר כשהיה והמשקל היבש עולה בכ־3 ק"ג, כשמיכל הדלק מכיל ליטר וחצי נוספים. בנוסף, לישראל מגיע האקס-טאון סיטי עם משקף גבוה. לכל זה תצרפו גם עיצוב חדש ונאה למדי, תאורת LED היקפית ושקע טעינה שימושי על הכידון ותמצאו שהשדרוגים הקלים לעומת הדגם הקודם התאספו לכדי קפיצת מדרגה מכובדת.

קימקו איקסטאון CT 125 | Kymco XTown 125

כפי שמבקש שמו, לקחנו את האקס-טאון סיטי לסיבוב בסיטי, בטאון, העיר העמוסה והצפופה בה הוא כנראה יבלה את רוב חייו, במלחמה בפקקי תנועה ואספלט משובש. על קו הזינוק, שהוא קו העצירה ברמזור, האקס-טאון סיטי מושך מבטים חטופים ובכמה הזדמנויות גם שאלות, בעיקר מכאלו הרכובים על מתחריו לקטגוריה שלא ראו את הדגם לפני כן, וכשהרמזור מתחלף לירוק ועדר הקטנועים נורה ממנו בסיבובי מצערת עד העצר, הסיטי לא מרגיש זר. המנוע זריז וחזק, ממש מנקודת החיבור של הווריאטור המצוין ובאופן ליניארי עד למהירות המרבית המרשימה שעומדת על 120 קמ"ש, כשהשיוט נעים עד אזור ה־110 קמ"ש וצפונה משם, כצפוי, פחות. גם במהירויות נמוכות יותר שמתאימות לתנועה בעיר השילוב של וריאטור מכויל נכונה ומצערת מדויקת מקל על עבודת ההשתחלות ולא מעייף גם כששעות הרכיבה מצטברות. מבחינת תצרוכת הדלק לא מדובר בקטנוע דיאטטי אך גם לא בכזה עם התמכרות לאוקטן ו־24 קמ"ל בתנאי מבחן הם סבירים, סבתא הייתה אומרת 'לא לכאן ולא לכאן', רק ביידיש.

אם לג'י-דינק 125 החמאנו על עבודת הבלמים והמתלים עוד בדורו הראשון, כאן עם השדרוג בשני התחומים יצאו מאיתנו תשבחות שמתאימות יותר לאופנועים עם זיקה לספורטיביות ולא לקטנועים עם זיקה לפקקים. הבלמים עוצמתיים מאוד ואפילו מאתגרים את יכולת האחיזה של הצמיגים – שהיא בפני עצמה נהדרת – ובשילוב מתלים מעט נוקשים מצאנו את עצמנו שוכחים את מהותו של האקס-טאון סיטי ונסחפים. אז נאסוף את עצמנו חזרה ונדבר על שני התפקידים העיקריים שלו – נוחות ושימושיות – ונתחיל בנוחות.

ניסינו להימנע מההשוואה הברורה, אבל אין מנוס, והרכיבה על האקס-טאון סיטי מזכירה מאוד את החוויה על אוכפו של הג'וירייד, בממדים, בתחושה ואפילו בחלק מהצלילים. המושב רחב ובאופן מפתיע די קשיח ותומך, בעיקר בהשוואה לדגם היוצא שהיה מעט רך מדי ופחות נוח ברכיבות ארוכות. וכמו שאתם מבינים הוצאנו את האקס-טאון מהסיטי ורכבנו איתו עד לערים המרוחקות של גוש דן בואכה דרום השרון, דרך כבישים מהירים ודרך דרכים צדדיות, תנוחת הרכיבה נוחה למדי והכידון נופל בול לידיים, לרגליים יש שפע של מקום למציאת התנוחה הנוחה ולשינויים כשהדרך מתארכת. למזלנו – או בעצם לרוע מזלנו, אבל לטובתו של המבחן – בחנו את האקס-טאון בימים גשומים וגילינו כמה מיגון הרוח מצוין, כשחזית הקטנוע מגינה על הרגליים והמשקף על פלג הגוף העליון, וגם כשפסק הגשם ושבה הרוח כל זה תפקד מצוין – ולמגוון רחב של רוכבים יש לציין.

קימקו איקסטאון CT 125 | Kymco XTown 125

ועכשיו כשסיימנו עם סעיפי הנוחות נגיע לשימושיות, אולי העיקר כשמדברים על קטנועים. וכצפוי מתחת למושב יש שפע של מקום, נכנסת שם קסדה מלאה ועוד הרבה דברים, אך בגלל מחיצות פנימיות השימוש בו מעט פחות נוח ומצריך תקופת הסתגלות. לוח השעונים קריא ומספק את המידע הרצוי, מכיוון שהתרגלנו למסכי TFT וחיבורים בין הסלולרי לצג כמעט ורשמנו את היעדרו כחיסרון, אך מערכת כזו, עם כל היתרונות שלה, הייתה מקפיצה את מחירו של האקס-טאון סיטי למחוזות שהיו הופכים את כל ההתרשמות החיובית לאכזבה אחת גדולה. מחירו אכן צמח לעומת הדגם היוצא, אבל בסכום קטן יחסית, וכזה שלטעמנו משקף את העלייה ברמה.

מקדימה ישנו וו נשלף ותא שימושי למדי, ותרשו לנו להפנות מחמאה נוספת והפעם לאיכותה של דלת התא הקדמי, נושא שידענו לבקר בעבר וראוי לשבח במקרה כזה. בכלל, איכות הבניה והגימור של האקס-טאון יותר ממניחה את הדעת ומרגישה טוב, איכות החומרים מכובדת והתחושה הכללית היא של קטנוע טיפה יותר רענן, טיפה יותר מודרני, אפילו קצת יותר אקסקלוסיבי. זו קטגוריה שלא יודעת עדכונים רבים והשקעה גדולה מצד היצרנים השונים שמייצרים לרוב כלים בסיסיים וטובים שממשיכים לקדנציות ארוכות מאוד, כאלו שנועדו להיות – שוב המילה הזו – שימושיים, וככזה לקבל כלי חדש שסך השדרוגים הקלים שלו הופכים לשדרוג אחד גדול הוא לא דבר של מה בכך. לבסוף, קימקו מפנקת אותנו בגימיק אחרון – שקע טעינה USB שמוסתר במרכז הכידון מתחת לכיסוי, מיקום טוב שהופך את כל העניין של מתקן לסלולרי על הכידון – למי שחוטא באחד כזה – לקל לשימוש ומעלים הרבה כבליאדה, כמו זו שרואים בקווי הקטנועים שמתחת לרמזור.

האקס-טאון CT125 מסמן וי על רוב הסעיפים, יש לו רצפה שטוחה, הוא מתנהג למופת בעיר, נוח ושימושי ובאופן מפתיע משמש משב רוח רענן בקטגוריה האפרורית, את זה הוא עושה בלי לחדש יותר מדי ובלי לשנות את הנוסחה המוצלחת, בעזרת שדרוגים קלים, עיצוב מודרני ותחושה איכותית – ומבלי לשלם על כך תוספת מחיר גדולה. אלו הפרטים הקטנים שהופכים קטנוע לטוב, ובמקרה הזה לא נגזים אם נאמר שרכבנו על מה שעתיד להיות הלהיט הבא מבית קימקו.

לחדשות מגזין מוטו ישירות ל־Whatsapp לחצו כאן
לחדשות מגזין מוטו ישירות ל־Telegram לחצו כאן

תעודת זהות

 

Kymco X-Town CT125

 

מחיר: 21,500 ₪

 

דרגת רישיון: A2

 

נתונים טכניים

 

מנוע: צילינדר יחיד, מקורר נוזל, מוזרק דלק

 

נפח: 124 סמ"ק

 

הספק: 14.7 כ"ס ב־9,000 סל"ד

 

מומנט: 1.2 קג"מ ב־7,000 סל"ד

 

מתלים: מזלג בקוטר 35 מ"מ עם מהלך של 110 מ"מ מקדימה, מאחור זוג בולמים עם מהלך של 100 מ"מ

 

בלמים: דיסק בקוטר 260 מ"מ וקליפר דו-בוכנתי מקדימה, דיסק בקוטר 240 מ"מ וקליפר חד-בוכנתי מאחור, מערכת בלימה משולבת CBS

 

מידות צמיגים: ק' 120/70-13, א' 150/70-13

 

מידות כלליות: אורך 2,195 מ"מ, רוחב 800 מ"מ, גובה 1,130 מ"מ

 

בסיס גלגלים: 1,515 מ"מ

 

גובה מושב: 765 מ"מ

 

נפח מיכל הדלק: 10.5 ליטר

 

משקל יבש: 167 ק"ג

 

7 תגובות ל רכיבה ראשונה: קימקו אקס-טאון CT125

  1. ישבתי עליו, המושב מעט משופע , ולכן הנהג נידחף קדימה, בכללי הישיבה לא היתה לי נוחה עליו

  2. חשבתי שמישהו שיכור כתב את המבחן, עד שקלטתי שכתוב "מנוע טרי" ולא "מנוע טורי"…

  3. שלום לעורך המבחן/הנהלת המערכת!
    האם המהירות שצוינה כמקסימלית 120 קמ"ש ההיא על פי השעון מהירות או מדודה עלפי GPS ?? תודה מראש.

    • מה נראה לך?

      ברור שלפי השעון אחרת היו מציינים שזה מדוד על פי GPS והרבה יותר גבוה על פי השעון… בפועל, אני משער שהמהירות האמתית תהיה כ 10 קמ"ש פחות, שזה לא מעט אבל הגיוני להספק הקטנוע .

  4. רוכב על 250 Z ולא מבין למה להישאר עליו.. מהירות השיוט שלי 110 כמו ה125 הזה ודומים לו..[הקוריאנים] ובמחיק הקניה הפרש של 6000-7000 שח מה:250 [חוץ מההונדה וימאהה 125 היקרים]

תגובות

עופר אבניר מגדל ימין
הונדה מגדל שמאל