fbpx

מחירון אופנועים מוטו - גרסה דיגטלית

מטרו ימין 4
קאברג שחורי 205 על 35
אודי דגן מתחת לתפריט
זונטס מתחת לשורת לוגו – אמצע 1
cristalino קובית צד xi
מטרו באנר שמאל הכי עליון
לרט
עופר אבניר קוביה שמאל
תמוז
מוטוטאץ דקר
לרט
אישימוטו באנר קוביה שמאל
מידלנד שחורי 140 על 70
אודי דגן 140 על 70
voge מוטו24 באנר
סטפן
HJC
מחירון אופנועים – קוביה שמאל תחתון

רכיבה ראשונה: QJ Motor SRT550X אדוונצ'ר

רכיבה ראשונה: QJ Motor SRT550X אדוונצ'ר

כתב: אריק רוזנבלום | בוחנים: מיקי כהן, אריק רוזנבלום | צילום: אריק רוזנבלום

שורה תחתונה: עושה כל מה שמצופה מאדוונצ'ר בנפחו ואף יותר, יחסית כבד וגדול אך בעל תמורה גבוהה למחיר.

כבר סיפרנו כאן בעבר על מותג QJ Motor הסיני, שנחת לא מזמן בישראל, ומכיוון שאין צורך להציג אותו בכל פעם מחדש, נזכיר כי זה מותג הבית של קונצרן Qianjiang, שנמצאת בבעלות קונצרן ג'ילי ומייצרת בין היתר את אופנועי מותג בנלי, כשה־SRT550X אותו אנחנו בוחנים כאן הוא למעשה גרסה משודרגת לבנלי TRK502X המוכר כבר בישראל. ההבדלים בין הדגמים מסתכמים במנוע בעל נפח מעט יותר גבוה, צג TFT בגודל 5 אינץ', זרוע אחורית שונה, כך גם בולמים ומערכת הבלימה, וכמובן – בעיצוב.

בדיוק בזמן שהאופנוע עושה דרכו אל המערכת, מתקבלת באחת מקבוצות הוואטסאפ הודעה על התארגנותו של טיול שטח המיועד לרוכבים מתחילים, אנחנו רואים זאת כהזדמנות קוסמית, ולאחר מספר תיאומים, בקשות ותחנונים, ה־SRT500X משנה כיוון ומצטרף יחד איתנו לטיול. ההזדמנות לבחון את ה־QJ Motor SRT550X בטיול שטח למתחילים מאפשרת לנו להסתכל עליו בעיניים של רוכב העושה את צעדיו הראשונים בעולם האדוונצ'ר – שזה כמובן, קהל היעד העיקרי של ה־550X – או רוכב חוזר שמחפש אופנוע לטיולים ביחיד או בזוג.

מנוע הטווין המקבילי שמשמש מאז 2017 את דגמי בנלי עבר שדרוג ועליה בנפח, מ־499 סמ"ק ל־554 סמ"ק, וזאת במטרה להיות מותקן באופנוע חדש של אמ.וי אגוסטה, הלאקי אקספלורר 5.5, שמאז נגנז, וכעת משמש את QJ למספר דגמים משלה, וכנראה בעתיד דגמים נוספים של מותגי הקבוצה. למרות העליה בנפח, ההספק נותר על 47 כ"ס ב־6,500 סל"ד, כנדרש לעמידה בתנאי רישיון A1, כשהמומנט זוכה לחיזוק של כ־10% לשיא עם 5.2 קג"מ ב־5,500 סל"ד.

לא רק את המנוע יורש ה־550X מהדגם הגנוז של אמ.וי אגוסטה, גם הבולמים של KYB – עם מזלג בקוטר 47 מ"מ ומהלך של 145 מ"מ מקדימה ובולם יחיד שמחובר לזרוע אחורית חדשה ומספק מהלך גלגל של 145 מ"מ, מערכת הבלימה של ברמבו – עם זוג דיסקים בקוטר 320 מ"מ וקליפר רדיאלי בעל 4 בוכנות מקדימה ודיסק 265 מ"מ וקליפר חד-בוכנתי מאחור, כולם מושאלים מה־5.5 עליו השלום. יש לו תאורת LED מלאה, מיגון מנוע ומגני ידיים סגורים, שקע טעינה USB, מערכת ABS של בוש שלא ניתנת לביטול וגם חימום למושב ולידיות.

ל־SRT גם גרסת כביש בעלת גלגלים יצוקים בקוטר 17 אינץ' וגובה מושב נמוך יותר, כשגרסת ה־550X בעלת גלגלי שפיצים עם צמיגי טיובלס דו-שימושיים במידות 110/80-19 מקדימה ו־150/70-17 מאחור. גובה המושב עומד על 825 מ"מ כסטנדרט, אך ניתן לכיוונון. מרווח הגחון עומד על 220 מ"מ מספקים בהתחשבת במהלך הגלגלים, בסיס הגלגלים באורך 1,505 מ"מ, המשקל הרטוב של 235 ק"ג כולל 19.5 ליטרים של דלק, אורכו הכללי 2,220 מ"מ, רוחבו 925 מ"מ וגובהו 1,480 מ"מ.

בדרך לנקודת המפגש של הטיול העברנו כחצי שעה של רכיבה מנהלתית רגועה על כבישים מהירים, במהלכה לא חווינו אף לא התחלה של תחושת חוסר נוחות, כשהמושב על אופנוע המבחן היה המקורי על המצב הנמוך ביותר – 790 מ"מ. היבואן מציע אפשרות להחליף את המקורי במושב נמוך או גבוה יותר בעת הרכישה ללא תוספת תשלום. תנוחת הרכיבה קצת נפגמת כשהמושב על מצבו הנמוך ביותר, שכן הרוכב יושב עמוק יותר בתוך האופנוע, כשהמרחק מהישבן לרגליות מתקצר ובכך מקפל יותר את הברכיים והכידון גבוה יותר משתוכנן, הבונוס בכך הוא בשיפור מצב מיגון הרוח – המעולה מראש – בזכות הישיבה הנמוכה יותר שהופכת אותו ליעיל יותר – גם בעיר וגם ב(דרך ל)כפר.

המנוע שאנחנו מכירים כבר לא מעט שנים בעל צליל מחוספס, לא מעודן במיוחד, שמנגן בקצב א-לה-בוקסר. ברכיבה מחוץ לעיר, כדי לקבל תאוצה ומהירות נאותות צריך לשמור על סל"ד בינוני לפחות, אך משם ועד לקצה הסקאלה, המנוע מרגיש זמין וללא בורות בכוח, הוא גם מאוד גמיש, מאפשר לבחור הילוך אחד גבוה יותר ולא לקבל מנוע משתנק ומתאמץ, ניכר שהוא סוחב משקל לא מבוטל, אך הוא מתמודד איתו בצורה טובה. ברכיבה בתוך העיר, במהירויות המתאימות לה, המנוע זמין מספיק והגיר המדויק – המשודך לידית מצמד קלה – שימושיים מאוד. הוא די מהיר ושימושי, אם כי לא חובב סל"ד צמא גז, ובעל מהירות שיוט טובה של כ־130 קמ"ש כשהמנוע נמצא בסל"ד נעים, נטול ויברציות ועם רזרבות לעקיפה.

כשיורדים מהאספלט ועוברים לעמידה מגלים שב־QJ כנראה קיוו שיהיו מי שיקחו את ה־550X לשטח, תנוחת הרכיבה טובה וקל לנהל את האופנוע בעזרת פלג הגוף התחתון, ממש כמו באדוונצ'רים גדולים ומקצועיים ממנו. על השבילים הלבנים, עליהם גם רכב ליסינג ממוצע עובר בקלות, ה־500X משרה ביטחון גם להגביר קצב, כשהשביל נפתח וגם כשהיה פחות מהודק, הביטחון הזה אפשר לנו לפתוח את המצערת ממש עד שמד המהירות התחיל לדגדג את הספרה השלישית, שם הוא כבר התחיל להבהיר שזו לא כוס התה שלו, הבולמים החלו להסכים איתו ולהודיע שלא לכך הוא נועד. למרות זאת הופתענו לגלות שהוא מסוגל לעשות זאת לא מעט פעמים ולמרות שהוא משדר "די כבר!", אם הרוכב מספיק אמיץ (או טיפש, כמונו), ה־SRT עומד במשימה. הפרונט די כבד ולא קל להניף את הגלגל הקדמי בקוטר 19 אינץ'. על שבילים משובשים צריך לתכנן בדיוק מה עושים כדי לא לבחון את יכולות מיגון המנוע המסיבי, אך המנוע הזמין ותחושת הביטחון מאפשרים ליהנות מרכיבת שטח, גם ארוכה, כל עוד שומרים על הגבולות הברורים של יכולותיו.

האופנוע הזה לא נועד בשום צורה להיות חולץ פקקים עירוני ותזזיתי, על לוח ההשראה של QJ היו כנראה תמונות של GS ודומיו ולא של קאבים או אופנועי דו"ש קטנים. הוא רחב, מאוד אפילו, גם הכידון, גם מיגון המנוע המאוד בולט וגם המזוודות האופציונליות, לא מייצרים חמקן בין-רכבי אלא כלי שמצריך הרבה יותר תכנון וסבלנות בעיר הצפופה. את זה ממתיקים מעט המתלים שעושים עבודה מעולה בשמירה על הנוחות וריסון מפגעי הכביש המרובים, וגם המושב הנוח, האפשרות לחבוק בקלות את מיכל הדלק ותנוחת הרכיבה הנעימה, שגם אחרי שנפגעה מעט בהנמכת המושב, נותרה טובה למדי.

את העבודה הקשה בבלימת המשקל הדי-גבוה לאופנוע בנפח שכזה, מבצעת בהצטיינות מערכת הבלימה של ברמבו, עם מספיק עוצמה כדי לגדוע כל מהירות שהמנוע הזה יודע לייצר ועם לא-מעט רגש יחסית למיעוט הק"מ של אופנוע המבחן. למשקל הגבוה יש גם צדדים חיובים, כשתוספת של מורכב על המושב האחורי כמעט ולא מורגשת בהתנהגות, הבולמים והבלמים ממשיכים לתפקד על צידם הטוב והמורכבים דיווחו על מרחב רב, תנוחת רכיבה נוחה וידיות אחיזה נוחות.

המושב שנמצא על המצב הנמוך מאפשר לרוכבים בגובה ממוצע וגם קצת מתחת להגיע לקרקע עם רגל או שתיים בביטחון, אך מרכז הכובד הגבוה וגודלו של האופנוע מצריכים – אם אינכם מעל 1.85 מ' – תכנון של עצירות על קרקע לא ישרה, חניה וכו'. עוד תזכורת ל־GS. אתם יודעים מה? הוא באמת גרם לנו לרגע לדמיין את הטיול הבא לחו"ל, באירופה – או יותר נכון, האלפים – שופעת הפניות, הירידות והעליות, הק"מ והכבישים המהירים, על גבי כלי כזה שכנראה גם יחסוך לא מעט הוצאות בטיול, מבלי להקריב יותר מדי.

ה־550X משדר מכלול שלם של תחושות "של אופנוע גדול", הוא משרה הרבה ביטחון מחוץ לעיר, נוח ונינוח, עם מתלים מתקשרים והיגוי די טוב, התנהגות מפתיעה בכבישים מפותלים, כשהצלחנו לשמור על קצב מכובד בכביש בית אורן המתפתל במעלה הר הכרמל, יש לו מכלולים נהדרים, רמת גימור טובה ומי שמחפש אדוונצ'ר בנפח הזה מקבל גם עסקה מעולה – ה־SRT550X של QJ Motor יודע לעשות את כל מה שמתחריו יודעים, עם הבדלים ניכרים לכאן או לשם בגודל והמשקל, ברמת האבזור ובגישה לקטגוריה הזו, והוא עולה 41,985 ₪, בין 6,000 ל־10,000 ₪ פחות משאר המתחרים.

לפני מספר חודשים בחנו את אחיו הגדול, ה־SRT800X, ואנחנו יכולנו לחלוטין להעתיק את פסקת הסיום מהמבחן שלו לכאן, מכיוון שהמסקנות דומות – ה־550X מציע תמורה טובה למחיר, אבל לא רק, אלא גם אופנוע טוב למדי, נוח ונעים לרכיבה, עם יכולת שטח די-בסיסית שגבולותיה קשורים ביכולות ואומץ הרוכב, הוא אמנם די כבד, אבל זה לא מורגש במיוחד בנסיעה, איכות הגימור וההרכבה יותר מסבירות והמחיר הוא רק הבונוס.

תעודת זהות

 

מחיר: 41,985 ₪

 

דרגת רישיון: A1

 

נתונים טכניים

 

מנוע: שני צילינדרים מקביליים, מקורר נוזל, גל-זיזים עליון כפול, 8 שסתומים

 

נפח: 554 סמ"ק

 

הספק: 47 כ"ס ב־6,500 סל"ד

 

מומנט: 5.2 קג"מ ב־5,500 ס"ד

 

מתלים: מזלג הפוך בקוטר 47 מ"מ עם מהלך של 140 מ"מ מקדימה, בולם יחיד עם מהלך של 145 מ"מ מאחור

 

בלמים: זוג דיסקים בקוטר 320 מ"מ וקליפר רדיאלי בעל 4 בוכנות מקדימה ודיסק 265 מ"מ וקליפר חד-בוכנתי מאחור

 

מידות צמיגים: ק' 110/80-19, א' 150/70-17

 

מידות כלליות: אורך 2,220 מ"מ, רוחב 925 מ"מ, גובה 1,480 מ"מ

 

גובה מושב: 825 מ"מ (סטנדרט)

 

מרווח גחון: 220 מ"מ

 

בסיס גלגלים: 1,505 מ"מ

 

משקל רטוב: 235 ק"ג

 

נפח מיכל דלק: 19.5 ליטר

 

תגובות

עופר אבניר מגדל ימין
הונדה מגדל שמאל