מחירון אופנועים מוטו - גרסה דיגטלית
היי הג'יפ / ג'יפ צ'ירוקי ספורט במבחן דרכים
שי שיוביץ ואריק רוזנבלום
צילום: אריק רוזנבלום
השורה התחתונה
וקצת יותר בהרחבה
עיצוב, תא נוסעים, שימושיות
בתוך הרכב המצב סטנדרטי בהרבה. העיצוב נאה עם הבלטה של הקונסולה המרכזית, ורוב המתגים ברורים לתפעול. המושבים הבהירים מוסיפים אווריריות וצבע, וגג הזכוכית הגדול רק מחזק תחושה זו. לעומת זאת, קשה שלא להבין מהר מאוד שנעשו כאן קיצוצים, וזאת בעקבות מסך מולטימדיה קטן (5 אינץ' בלבד לעומת 8.4 בגרסאות היקרות), איכות פלסטיק ממוצעת, מושבי בד בתפעול ידני במקום עור מחושמל והרבה מתגים ריקים. גלגל ההגה עבה ומעוצב, אך חלקנו מצא אותו עבה מדי. כמו כן תמהנו עד מאוד מדוע ג'יפ החליטו שבגרסה הזו לא ניתן לשנות את הווליום מההגה… פשוט מוזר, ואם תסלחו לנו- ב- 2016 זה כבר לא קביל, בטח ובטח לא ברכב שעולה כמעט 220K ש"ח.
מנוע, תמסורת, ביצועים
הצ'ירוקי ספורט מצויד במנוע 2.4 ל', 4 צילינדרים, 177 כ"ס (ב- 6400 סל"ד) ו- 22.9 קג"מ (ב- 3900 סל"ד). מדובר ביחידת כוח חביבה למדי שעושה יפה את העבודה, עם 10.5 ש' ל- 100 ומהירות מירבית של 196 קמ"ש. המנוע משודך לתיבה אוטומטית עם 9 (תשעה. אני ספרתי) הילוכים (שנמצאת גם בדגמי לנד רובר שונים). האמת שלא כל כך ידענו איך "לאכול" את התיבה. מצד אחד, רוב הזמן היא עבדה יפה ובלי בעיות, אך מצד שני לא הסכימה לעבור להילוך תשיעי- גם לא בתפעול ידני. המקסימום שסחטנו ממנה הוא הילוך שמיני. כמו כן, התיבה מתעלמת כמעט לחלוטין מהתפעול הידני ומעלה ומורידה הילוכים לפי רצונה החופשי. מוזר. מה עוד שריבוי יחסי ההעברה גרר בעקבותיו השהייה גדולה בזמן הורדת הילוכים מרובה לצורך האצה, ולפעמים זה היה פשוט מציק- שלא לומר מסוכן, במקרים שהיינו צריכים את הכוח במיידי- ופשוט לא קיבלנו אותו.
אך אחרי כל זה, כשהתיבה והמנוע מנגנים ביחד, יחידת הכוח מתגלה כנעימה וחלקה ועם בידוד מעולה מוויברציות ושאר מרעין בישין. ההילוך השמיני מאפשר שיוט מהיר (גם מאוד…) בנינוחות רבה ובסל"ד נמוך להפליא שגם תורם לצריכת הדלק. צריכת הדלק שהתקבלה במהלך המבחן עמדה על כ- 9 קמ"ל, עם תוצאה של 11 קמ"ל בשיוט בין עירוני.
3 תגובות ל היי הג'יפ / ג'יפ צ'ירוקי ספורט במבחן דרכים