מחירון אופנועים מוטו - גרסה דיגטלית
לאדם הספורטיבי/ אופל ADAM S במבחן דרכים

שי שיוביץ ואריק רוזנבלום
ומעט יותר בהרחבה
שים לי עוד פילפל בבקשה
תשכחו כל מה שאתם יודעים על הביצועים של האדם הרגילה. המנוע החזק מעיף את הגוף הכבד-אך-המעוצב (1163 ק"ג) בקלילות רבה, מושך בהתלהבות בכל הילוך ומספק האצות ביניים טובות מאוד- ובעיקר בטוחות מאוד. שלא כמו מנועי טורבו מודרנים, למנוע הזה לוקח מעט זמן להתעורר ויש צורך לחכות מעט עד שמחט הסל"ד תגיע לאזור ה- 2500 סיבובים, אבל מאותו הרגע- המשיכה המתקבלת חזקה מאוד ומספקת לגמרי, ואף מתחזקת ככל שהסל"ד עולה. מעל שיא ההספק (5500 סל"ד) הכוח נמצא במגמת ירידה והרעש במגמת עליה, ואין באמת טעם למשוך אותו לגבהים כאלה. תיבת ההילוכים הידנית מצוידת ביחסי ההעברה קצרים יחסית השומרים על המנוע בשיא רצועת הכוח, אך פוגמים מעט ביכולת האדם לשייט בנינוחות ובחרישיות במהירויות גבוהות. בנהיגת אטרף מקסימלית גילינו שההילוך השני מעט קצר מדי וההילוך השלישי מעט ארוך מדי מהרצוי- אך באמת שמדובר בנהיגה על הקצה שלא מתרחשת כל יום, וסביר להניח שרוב רוכשי האדם לא יגיעו למצבים שכאלה.
התיבה עצמה נעימה לתפעול רוב הזמן, אך פעולתה לא תמיד הכי חלקה ומיקום הידית היה יכול להיות מעט יותר טוב, למרות שבסה"כ מדובר בחוויה חיובית יותר. בכלל- כמו שכתבתי כבר לא מעט פעמים- עצם החלפת ההילוכים באופן ידני מקפיצה את חווית הנהיגה בעשרים רמות, וגם אם היה מדובר בתיבה רעה (והיא לא)- מגיע לאופל צל"ש על האומץ להציע את האדם S עם תיבה ידנית בלבד ולא עם תיבה אוטומטית או רובוטית. כמו שכתוב בספר החוקים הלא רשמי לרכבים ספורטיבים- בידוד הרעשים לוקה בחסר, ובמהירויות שיוט קשה לשכוח שמדובר ברכב עם יומרות ספורטיביות, עם רעשי מנוע חביבים-אך-מורגשים, המיית צמיגים ורעשי רוח. צריכת הדלק היתה טובה רוב הזמן (בהתחשב בביצועים וברגלינו הכבדה) ועמדה על כ- 14 קמ"ל בנסיעה בין עירונית זריזה וכ- 10 קמ"ל בסיכום המבחן.
אל תגזים עם החריף
זה גרמני שמכניס את הפיאט בכיס.
נהנתי במיוחד מההתנהגות שלו. חבל שעולה כל כך יקר.
יחודית , כפית.
ואפילו מחיר סביר בעבור הכיף המוצע
בחזרה לימי ה GSR העליזים, הקורסה היתה חמה קטנטונת אבל בעיקר מתקלקלת.
האסטרה GSR חלשה 150 כ"ס אטמוספרים עם לוק חצי קרבי.
אבל נסעה כמו קטר וישבה פלטה.
125000 ש"ח לסוג של קורסה ספורטיבית אולי לא כזה יקר, אישית הייתי יורד שנתון שתיים ולוקח מיטו תלתן או פולו GTI