fbpx

מחירון אופנועים מוטו - גרסה דיגטלית

מטרו ימין 4
פאנטיק קוביה 3 מתחת לתפריט
אודי דגן מתחת לתפריט
זונטס מתחת לשורת לוגו – אמצע 1
cristalino קובית צד xi
מטרו באנר שמאל הכי עליון
לרט
אישימוטו באנר קוביה שמאל
מוטוטאץ דקר
תמוז
מידלנד שחורי 140 על 70
עופר אבניר קוביה שמאל
לרט
אודי דגן 140 על 70
סטפן
voge מוטו24 באנר
HJC
מחירון אופנועים – קוביה שמאל תחתון

מהי פשרה לפי סעיף 79א לחוק בתי המשפט?

מהי פשרה לפי סעיף 79א לחוק בתי המשפט?

בתביעות בגין נזקי רכוש אשר נגרמים לכלי רכב בתאונות דרכים, מציעים בתי המשפט לעיתים קרובות פשרה לפי סעיף 79א לחוק בתי המשפט, וחשוב שבעלי הדין יבינו את ההליך בטרם יתנו הסכמתם.

סעיף 79א לחוק בתי המשפט קובע כדלקמן:
79א. (א) בית משפט הדן בענין אזרחי רשאי, בהסכמת בעלי הדין, לפסוק בענין שלפניו, כולו או מקצתו, בדרך של פשרה.
(ב) אין באמור בסעיף קטן (א) כדי לגרוע מסמכותו של בית המשפט להציע לבעלי הדין הסדר פשרה או לתת, לבקשת בעלי הדין, תוקף של פסק דין להסדר פשרה שעשו ביניהם.

במצב הרגיל, בית המשפט יכול להכריע ולתת פסק דין רק אחרי שהתנהל דיון הוכחות שבו מוצגים בפני בית המשפט כל המסמכים, מוגשים כל המוצגים ונחקרים בבית המשפט כל העדים.

עוד באותו הנושא:
● נזקי גוף: האם אפשר לבחור את מי תובעים?
תאונה עצמית ולא מאמינים לך? מה עושים? 

לוקחים אופנוע מחבר? מה חשוב לבדוק?

סעיף 79א' בעצם מאפשר לבית המשפט לתת פסק דין מבלי שהתקיים הליך הוכחות שכזה, כאשר בית המשפט מכריע ופוסק על פי המסמכים שהוגשו לו והטיעונים שעלו בפניו (מבלי שנשמעו עדים).

חשוב להבין שמדובר בהכרעה שיפוטית ובפסק דין לכל דבר ועניין, ויותר מזה – על פסק דין שניתן על פי סעיף 79א' לא ניתן לערער. כמו כן, בית המשפט לא צריך לנמק את החלטותיו בפירוט כפי שהוא עושה בפסק דין רגיל אלא רק בקצרה ובתמצתיות.

כמובן שכדי לתת פסק דין על דרך הפשרה בית המשפט צריך לקבל את הסכמת הצדדים – התובע והנתבע, והוא לא יכול לפסוק בדרך זו ללא הסכמת כל בעלי הדין.

נקודה אחרונה שחשוב להבין היא שהמילה פשרה אינה אומרת שההחלטה חייבת להיות פשרה, שכן לבית המשפט יש סמכות לקבל את כל התביעה, לדחות את כל התביעה או לקבל את חלקה ולפסוק כל סכום שייראה לו במסגרת התביעה.

מטרת הסעיף היא להקל על ההליך ולזרז אותו, וכיוצא מזה להקל על העומס הקיים בבית המשפט, והוא מתאים לתביעות לא מסובכות. בתביעות רכוש לעיתים מציעים לצדדים להסכים לשימוש בסעיף זה דווקא אחרי שבית המשפט שמע בקצרה את הנהגים ואת גרסותיהם, וכך בית המשפט כותב פסק דין קצר ומתומצת, בהליך מהיר.
כמובן שחשוב לקבל את ההחלטה תוך ייעוץ עם עורך דין אשר ייקח בחשבון את כל הנסיבות והמשתנים בתיק הספציפי המדובר, למשל תובע אשר יודע כי לא יערער, לא משנה מה תהיה תוצאת פסק הדין (למשל בשל העלויות הכרוכות בכך), יכול להסכים יותר בקלות לפסק דין לא מנומק וללא אפשרות ערעור, על מנת לקבל הכרעה מהירה יותר ולזרז את ההליך.


 

האמור לעיל הינו למידע כללי וראשוני בלבד, ולא נועד בשום מקרה לשמש כייעוץ משפטי ו/או כתחליף לייעוץ משפטי. הדברים נכונים למועד כתיבתם בלבד ונכונותם עלולה להשתנות מעת לעת.
הכותבת הינה עורכת דין המתמחה בתביעות בגין נזקי גוף עקב תאונות דרכים. 

עו"ד ענת ברדה
לפרטים ושאלות ניתן לפנות בפקס: 03-635555

 

לחדשות מגזין מוטו ישירות ל־Whatsapp לחצו כאן
לחדשות מגזין מוטו ישירות ל־Telegram לחצו כאן

תגובות

עופר אבניר מגדל ימין
הונדה מגדל שמאל