fbpx

מחירון אופנועים מוטו - גרסה דיגטלית

voge מוטו24 רביעי מתחת לתפריט
פאנטיק קוביה 3 מתחת לתפריט
אודי דגן מתחת לתפריט
זונטס מתחת לשורת לוגו – אמצע 1
cristalino קובית צד xi
מטרו באנר שמאל הכי עליון
מידלנד שחורי 140 על 70
מוטוטאץ דקר
לרט
תמוז
עופר אבניר קוביה שמאל
אישימוטו באנר קוביה שמאל
לרט
MV קוביה
HJC
מחירון אופנועים – קוביה שמאל תחתון
אודי דגן 140 על 70
voge מוטו24 באנר
סטפן

נותן ברייס: המלך מת- יחי המלך החדש!

נותן ברייס: המלך מת- יחי המלך החדש!

אביעד רייס

תמונות מאתר Motor Authority

ההאמר H1 או בשם הכינוי הצבאי אמריקאי- "האמווי", הוצג לראשונה בשנת 1992 וחולל מהפכה בעולם רכבי השטח. הייצור הרחב והמרובע "אכל" כל תא שטח אפשרי, באופן שלא היה קיים עד אז בג'יפים ורכבי 4X4, ונחשב לפורץ דרך תרתי משמע. 

תודות ליכולת השטח, היציבות (בזמנו נאמר שההאמר חסין התהפכויות אך אח"כ הוכח אחרת במדינות אחרות.. אהמ..מישהו אמר צה"ל??) והקשיחות הבלתי מתפשרת- ההאמווי, נבחר לרכב השטח החדש והרשמי של צבא ארצות הברית, ובעקבות זאת גם לצבאות שונים בעולם ושימש במגוון תפקידים כגון רכב לחימה ממוגן, רכב סיור קל, רכב לוגיסטיקה ועוד.. 

לא פחות מחמישה סוגי מנועים ניתן למצוא בגרסאות ההאמר H1 השונות, כאשר רובם של חברת ג'נרל מוטורס ונעים בנפח של בין 5.7- 6.6 ליטר, בעלי תיבות אוטומטיות. 

בדיוק כמו הג'פס שחולל מהפכה בזמנו, הפך ההאמר לרכב השטח המזוהה ביותר עם פעילות צבאית- בטחונית יותר מכל רכב אחר בעולם. 
גם קריירה אזרחית קצרה הייתה להאמווי מספר אחד, ולמרות שתוכנן לשימוש צבאי הפך זמין גם לשוק הציבורי- לטענת היצרן בעקבות דרישה גדולה של לקוחות אך יש האומרים כי הסיבה האמיתית היא שארנולד שוורצנגר, שהתאהב בהאמר, רצה אותו אצלו בגראז'. (הרי ביננו מי יגיד לו לא??) 

לעיתים ניתן לראות פה ושם האמרים אזרחיים (שחורים בעיקר) שתמיד יוצרים תחושת כבוד מעורבת עם מעט פחד כאשר פוגשים בהם על אזרחי.
בשנת 1999 הוצג ההאמר H2 שהיה פרי שיתוף של ג'נרל מוטורס ו AM-General. ה H2 היה עדיין רכב שטח מסוקס ובעל יכולת שטח מהטובות בעולם, אך כבר לא היה מדובר ב H1 הספרטני, אלא ברכב שיכול לשמש גם כרכב משפחתי ויתאים למשפחה שתרצה לטייל בשטח וגם ולהשתמש בו כרכב יום- יומי. 

שנת 2016 בפתח, ולאחר כ 280,000 יחידות של האמרים שנוצלו עד הקצה ואף מעבר בכל רחבי העולם, הגיע הזמן של צבא ארה"ב להתקדם הלאה. ע"מ להתקדם הלאה דרוש מחליף ראוי, ולפי הודעת הצבא כזה כבר יש, גם הוא אמריקאי, והוא מגיע מעיר הנקראת "אושקוש" במדינת וויסקונסין.

החברה שזכתה במכרז ובחוזה השמן על סך 6.7 מליארד דולר (בתור התחלה כן? הצפי הוא ל 30 מליארד דולר לכל התהליך) לאחר שהביסה חברות ענק כמו לוקהיד מרטין ו AM- General (יצרנית ההאמר כזכור), נקראת "אושקוש דיפנס" ולמרות שאולי אתם חושבים שזאת הפעם הראשונה בה אתם שומעים את השם הזה, אתם למעשה מכירים את רכבי החברה כבר שנים- בעיקר החיילים ששירתו בשני העשורים האחרונים בצה"ל ומכירים טוב טוב את המשאית הזאת.

האושקוש JLTV שנועד להחליף את ההאמר, נבחן ונבדק ונמצא חסין לפיצוצי מוקשים ומטענים שלבטח יפגוש בגזרות ה"חמות" אליהן הוא עומד להשלח. החברה גם מצהירה כי הרכב החדש מהיר ב 70 אחוזים יותר מההאמר בנסיעה שטח קשה. את כל היכולות האלו יצטרך לעשות הרכב החדש כאשר הוא מסיע לוחמים אל ומאיזורי הלחימה. 

מערכת מתלים נפרדת TAK-4i שיודעת להגביה ולהנמיך את הרכב במידת הצורך, תא צוות בטכנולוגיית CORE 1080 שנוסתה ושופרה במהלך המבצעים האחרונים באפגניסטן ועירק, ומערכות נשק חכמות- כל אלו הופכים את האושקוש לרכב הקרב שיוכל להחזיר את הלוחמים בשלום הביתה. 

שתי גרסאות צפויות להבנות- אחת בעלת שני מושבים בלבד, והשנייה בעלת ארבעה אשר תהיה מיועדת לשינוע נשקים כבדים, ולביצוע משימות שונות כמו שינוע לוחמים. 

בנוסף, יקבלו האושקושים גם נגררים מיוחדים (עוקב מים?)

הפעימה הראשונה אמורה לספק לצבא ארה"ב כ 17,000 רכבי אושקוש, והשאר יסופקו בהמשך. 

אם תהיתם על צורתו הלא שיגרתית של הרכב, נסביר ונאמר כי לא מדובר במעצב שעבר עליו יום רע, אלא שהאושקוש עוצב ותוכנן במיוחד כדי שיוכל להכנס למטוס התובלה האמריקאי C-130 הלא הוא ה "סופר הרקולס". 

לגביי גרסאות אזרחיות "שוורצנגריות" אין עדיין כל מידע ואם יהיו כאלו או לא, אך לבטח אם תהיה דרישה כמו שהייתה להאמר בזמנו, אין סיבה הגיונית ליצרן לסרב לכזו דרישה. 

לסיכום, יש גם זווית ישראלית להחלפת ההאמר- בעיתון "ממון" של ידיעות אחרונות פורסם כי חברת "פלסן" הישראלית מקיבוץ סאסא אמורה למגן את האושקושים החדשים, בפרוייקט שאמור להכניס כ 4 מיליארד שקל לחברה. ריספקט. 


תגובות

עופר אבניר מגדל ימין
הונדה מגדל שמאל