fbpx

מחירון אופנועים מוטו - גרסה דיגטלית

מטרו ימין 4
פאנטיק קוביה 3 מתחת לתפריט
אודי דגן מתחת לתפריט
זונטס מתחת לשורת לוגו – אמצע 1
cristalino קובית צד xi
מטרו באנר שמאל הכי עליון
מוטוטאץ דקר
תמוז
מידלנד שחורי 140 על 70
עופר אבניר קוביה שמאל
אישימוטו באנר קוביה שמאל
HJC
אודי דגן 140 על 70
מחירון אופנועים – קוביה שמאל תחתון
voge מוטו24 באנר
סטפן

מילאנו: קוואסאקי היברידי נוסף – Z7 נייקד

מילאנו: קוואסאקי היברידי נוסף – Z7 נייקד

כתב: אסף לביא בנארי | צילום: יצרן

קוואסאקי מציגה דגם היברידי נוסף בתערוכת EICMA 2023 במילאנו ולנינג'ה 7 מצטרף דגם נייקד, ה־Z7, על אותו בסיס חסכוני וטכנולוגי עם הספק משולב שמכניס אותו לקטגוריית הנפח הבינוני.

כמו הדגם עוטה הפיירינג, גם ה־Z7 Hybrid עושה שימוש ביחידת משולבת של מנוע טווין מקבילי בנפח 451 סמ"ק עם הספק של 59 כ"ס ומנוע חשמלי בהספק של 10 כ"ס – והספק משולב של 69 כ"ס ב־10,500 סל"ד – ומומנט משולב של 6.2 קג"מ ב־2,800 סל"ד. למעשה, ה־Z7 HEV מספק ביצועים סטנדרטיים של אופנוע 650-700 סמ"ק בקטגוריית הביניים, עם תצרוכת דלק דומה לשל אופנוע 250 סמ"ק ותאוצה מעמידה כמו של אופנוע סופרבייק בנפח 1,000 סמ"ק, בהפעלת מצב ה־e-boost.

לצערנו קוואסאקי בינתיים לא פרסמה נתונים טכניים מלאים אבל ה־Z7 חולק את רוב מכלוליו עם הנינג'ה 7 HEV– כולל 14 ליטרים של דלק וסוללת 27.2Ah במשקל 13 ק"ג, תסירו מזה את המשקל של המעטפת ותקבלו משקל רטוב של קצת פחות מ־227 ק"ג של הנינג'ה. ה־Z7 אינו דגם פלאג-אין ולא מצריך חיבור לטעינה, כשהמנוע מייצר את כל החשמל.

הנינג'ה 7 וה־Z7 ההיברידיים.

תיבת ההילוכים והמצמד ההידראולי בעלי תפעול אלקטרוני, וניתן לבחור בין העברת הילוכים בעזרת הכפתורים על הכידון השמאלי, נסיעה משולבת של מנוע הבעירה הפנימית המנוע החשמלי במצב אוטומטי, או נסיעה עם המנוע החשמלי בלבד, במצב אוטומטי. ל־Z7 מצב "Walk" המאפשר תמרוני חנייה במהירות נמוכה עם המנוע החשמלי בלבד, בנסיעה קדימה או ברוורס, וגם מערכת עצור-וסע המדוממת את המנוע בעמידה במקום. שלושה מצבי רכיבה עומדים לרשות הרוכב – Sport-Hybrid, המציע שילוב של חשמל ומב"פ, ידני ועם הספק מלא; Eco-Hybrid, המשלב חשמל ומב"פ עם הספק מופחת ואפשרות לנסוע במצב אוטומטי או ידני; ומצב חשמלי מלא, אוטומטי, ללא סיוע מב"פ. בהיעדר ידית מצמד, תפעול הקלאץ' נעשה באופן מלא ע"י מחשב ניהול המנוע.

לכך מתווספים כפתור ה־e-boost, שפעיל רק במצב Sport-Hybrid ומאפשר לרוכב לנצל את ההספק המקסימלי של המנוע החשמלי לסיוע בתאוצה, מערכת ALPF (ר"ת Automatic Launch Position Finder) שבהפעלתה משלבת באופן אוטומטי את ההילוך הראשון בעמידה, וכמובן מערכת איחזור אנרגיה (רגנרציה) בהאטה. יחידת ההינע ההיברידית מותקנת בתוך שלדת צינורות ייעודית, כשהסוללה והמנוע החשמלי מותקנים במרכזה (מתחת למושב ומאחורי המנוע), לשמירה על מרכז כובד נמוך וחלוקת משקל נכונה.

העיצוב די סטנדרטי ותואם את שאר דגמי משפחת ה־Z, כשקוואסאקי מציעה הפעם בשתי אופציות צבע – אפור/שחור בגימור מט או כסוף/ירוק. צמד כונסי אוויר בצידי האופנוע די בולטים ומיועדים לקירור הבקרים האלקטרוניים והמנוע החשמלי. גם ה־Z7 הייבריד עוטה את סמל ה־River Mark של קוואסאקי, המוכר לנו מדגמי ה־H2, ויש לו תאורת LED מלאה וצג TFT בגודל 4.3 אינץ' עם קישוריות בלוטוס.

תנוחת רכיבה די זקופה, בדומה לזו של הנינג'ה 7, עימו הוא חולק גם מזלג קדמי קונבנציונלי ומערכת בלימה די צנועה. נתוני תצרוכת הדלק הרשמיים של קוואסאקי עומדים על 25 קמ"ל במצב Sport-Hybrid ידני ו־27 קמ"ל במצב Eco-Hybrid אוטומטי. ומכיוון שאין לנו עדיין את הנתונים הרשמיים נחזור על אלו של הנינג'ה 7 HEV שכנראה נכונים גם ל־Z7, עם בסיס גלגלים באורך 1,535 מ"מ, מושב בגובה 795 מ"מ ומרווח גחון של 130 מ"מ, מזלג קדמי נטול אפשרויות כיוונון בקוטר 41 מ"מ שמציע מהלך גלגל של 120 מ"מ ומאחור בולם יחיד עם כיוונון עומס קפיץ ומהלך גלגל של 114 מ"מ. הצמיגים במידות 120/70-17 מקדימה ו־160/60-17 מאחור ומערכת הבלימה כוללת ABS, זוג דיסקים בקוטר 300 מ"מ וקליפר דו-בוכנתי מקדימה ודיסק בקוטר 220 מ"מ וקליפר דו-בוכנתי מאחור.

שיווקו של ה־Z7 ההיברידי יחל ברבעון השני של 2024, ונציין שוב שבהתחשב במחיר הטכנולוגיה והפיתוח – ובמחירם של הדגמים החשמליים של קוואסאקי – מחירו צפוי להיות גבוה מאופנוע מקביל לא-היברידי. כמו הנינג'ה 7, גם ה־Z7 HEV יגיע לישראל ומחירו עוד לא פורסם.

לחדשות מגזין מוטו ישירות ל־Whatsapp לחצו כאן
לחדשות מגזין מוטו ישירות ל־Telegram לחצו כאן

 

 

 

 

תגובה אחת ל מילאנו: קוואסאקי היברידי נוסף – Z7 נייקד

  1. זאת טעות גדולה ששמו לו זרוע אחורי של אופנוע 250סמ"ק משנות ה80. זה הורס את כל הקונצפט של חדשנות וגם ממש מכוער, במיוחד על אופנוע שבסך הכל נראה מצויין. זה הפסד של לא מעט לקוחות היותר מנוסים בתחום.

תגובות

עופר אבניר מגדל ימין
הונדה מגדל שמאל