fbpx

מחירון אופנועים מוטו - גרסה דיגטלית

voge מוטו24 רביעי מתחת לתפריט
קאברג שחורי 205 על 35
אודי דגן מתחת לתפריט
זונטס מתחת לשורת לוגו – אמצע 1
cristalino קובית צד xi
מטרו באנר שמאל הכי עליון
לרט
מוטוטאץ דקר
לרט
עופר אבניר קוביה שמאל
תמוז
אישימוטו באנר קוביה שמאל
מידלנד שחורי 140 על 70
אודי דגן 140 על 70
HJC
סטפן
voge מוטו24 באנר
מחירון אופנועים – קוביה שמאל תחתון
MV קוביה

מתקדם וחזק יותר: הארלי דוידסון חושפת ספורטסטר S חדש

מתקדם וחזק יותר: הארלי דוידסון חושפת ספורטסטר S חדש

אסף לביא

צילום: יצרן

תחת הכותרת 'From Evolution to Revolution' הארלי דוידסון מציגה דור חדש לחלוטין ולמעשה גם גישה שונה לספורטסטר, מהדגמים המוכרים, הנמכרים והמסורתיים של היצרן שסיים את דרכו השנה והופך בגרסתו האחרונה לאופנוע מתקדם וחזק בתצורה שמזכירה מאוד את הסקאוט של אינדיאן.

הספורטסטר S משתמש במנוע הווי-טווין מקורר הנוזל בנפח 1,252 סמ"ק כמו זה שמותקן בפאן אמריקה, אך בגרסה מתונה יותר הנקראת Revolution Max 1250T, כשההבדלים נמצאים בראשי מנוע עם מעברים ושסתומים קטנים יותר, צורה שונה של תא הבעירה, בוכנות שונות בהתאם, לועות יניקה ותיבת אוויר שונים, פרופילים מתונים יותר לגלי-הזיזים ובהתאם גם כיוונון מחדש למערכת תזמון השסתומים המשתנה (VVT). השינויים במנוע מייצרים אופי שתואם את ייעודו החדש עם הספק של 121 כ"ס ב-7,500 סל"ד ומומנט של 12.9 קג"מ ב-6,000 סל"ד.

לספורטסטר S צללית נמוכה וקשוחה, עם מנוע בולט במרכזו שגם משמש גורם נושא עומס בשלדה, ועיצוב בהשראת סגנונות רבים ודגמי עבר, בעיקר בולטת ההשראה של אופנועי הבובר, עם צמיגים שמנים, מזלג עבה וכנפיים קצרות, לצד זה ניתן למצוא גם מחווה ל-XR750 האגדי בעיצוב האגזוזים והמושב. תאורת ה-LED המינימליסטית ומשחקי צבעים רבים מעניקים לו מראה מודרני במיוחד, אך הארלי מקפידה גם לשמור על מסורתיות מסוימת עם לוח מחוונים עגול שמחביא בתוכו צג TFT בגודל 4″. אי אפשר להימנע מהשוואה לדגמי הסקאוט של אינדיאן שמציעים תצורה מאוד דומה לזו של הספורטסטר S החדש.

הארלי דוידסון מציגה קפיצת מדרגה משמעותית בכל הנוגע למערכות טכנולוגיות, בעוד הספורטסטר היוצא היה מצויד במערכת ABS בלבד ובלוח המחוונים אנלוגי פשוט, הספורטסטר S מצוייד בבקרת שיוט, מסך TFT עגול בגודל 4″ נוגד השתקפויות עם מד מהירות במרכזו, סביבו מד סל"ד ובתחתית תצוגת התרעות מהסלולרי, בנוסף ישנו מצב תצוגה המרכז יותר מידע בתוכו כולל חיווי לחץ אוויר בצמיגים, טמפרטורה, דיאגנוסטיקה ועוד. קישוריות בלוטוס לסלולרי מאפשרת להציג על המסך ולשלוט מהכפתורים על הכידון במוזיקה, שיחות, ניווט בתצוגת Turn-By-Turn או מפה. רשימת מערכות הבטיחות כוללת חיישן מדידת אינרציה (IMU) שש-צירי, מערכת ABS ובקרת אחיזה להטייה, סליפר קלאץ' אלקטרוני, חיישני לחץ אוויר בצמיגים, מצבי רכיבה המשלבים שינוי מיפוי המנוע והתערבות המערכות, עם מצב Road התחלתי, מצב Sport קיצוני יותר, מצב Rain המגביל את הספק המנוע ומצב Custom הניתן להתאמה להעדפות הרוכב.

מערכת הבלימה מתוצרת ברמבו עם דיסק צף יחיד בקוטר 320 מ"מ וקליפר מונובלוק רדיאלי עם 4 בוכנות מקדימה, ודיסק בקוטר 260 מ"מ וקליפר צף חד-בוכנתי מאחור. מקדימה מותקן מזלג Showa בקוטר 42 מ"מ עם מהלך של 110 מ"מ מקדימה ובולם יחיד של Showa מאחור, שניהם ניתנים לכיוון מלא.

אורכו של הספורטסטר החדש עומד על 2,265, רוחבו 840 מ"מ, גובהו 1,090 מ"מ, המושב בגובה 735 מ"מ, הגחון בגובה 93 מ"מ מהקרקע, זווית ההיגוי 30° והמפסע 150 מ"מ, בסיס הגלגלים באורך 1,520 מ"מ, הצמיגים במידות 160/70-17 מקדימה ו-180/70-16 מאחור, מיכל הדלק בנפח 12 ליטר ומשקלו הרטוב עומד על 228 ק"ג. הספורטסטר S יחל את שיווקו במהלך סתיו 2021.

כל חדשות מגזין מוטו ישירות לסלולרי

תגובות

עופר אבניר מגדל ימין
הונדה מגדל שמאל