fbpx

מחירון אופנועים מוטו - גרסה דיגטלית

דיאלים 204 על 35
קאברג שחורי 205 על 35
דיאלים 204 על 35
בנלי שורת MENU
עופר אבניר קוביה שמאל
טריומף קוביה
הארלי שמאל
מטרו באנר שמאל הכי עליון
הווסקוורנה באנר שמאל
אישימוטו באנר קוביה שמאל
לרט
תמוז
סטפן
אלבר מוטושופ קוביה 140 מרכז
לרט
אגוסטה HM קוביה הכי עליון
מידלנד שחורי 140 על 70
HJC
מחירון אופנועים – קוביה שמאל תחתון

האופנוע החשמלי החדש של פולריס? לא ממש חדש…

האופנוע החשמלי החדש של פולריס? לא ממש חדש…

גיא בן ברק

צילום: יצרן

כאשר ויקטורי מותג האופנועים של פולריס הענקית רכש באמצע ינואר שנה זו את יצרן האופנועים החשמליים האמריקני אימפלס עלתה הציפייה לפתיחת עידן חדש בתחום האופנועים החשמליים שתקוע ולא מתקדם לשום מקום כבר שנים. כניסה של כוח כה משמעותי לתחום האופנועים החשמליים אמורה הייתה להביא לפריצות דרך טכנולוגיות, הארכת הטווחים וחיי הסוללות תוך קיצור זמן הטעינה לכלום יחסית להיום, הגדלת המהירויות ולא פחות חשוב שיפור העיצוב והצד הויזואלי.

אולם כבר בחודש יוני הובהר כי הדף החדש בתחום האופנועים החשמליים לא יבוא מויקטורי-פולריס: במירוץ החשמליים במסגרת הטיטי של האי מאן הופיעה ויקטורי עם אותו אופנוע חשמלי מוכר ולא חביב של בראמו – אימפאלס אר אר – רק צבוע בצבעים של ויקטורי. אם למירוץ החשמליים החשוב בעולם הם לא טורחים אפילו לשפר את הבראמו שלא לדבר על לייצר משהו משלהם, קשה לצפות שהאופנועים שיופיעו בהמשך יעשו הבדל. 

ואכן האכזבה שהחלה ביוני מתבססת עכשיו כאשר ויקטורי-פולריס חושפת את האופנוע החשמלי הראשון תחת שמה, ה"ויקטורי אימפאלס טיטי", שאינו אלא בראמו אימפאלס אר. 

ויקטורי אמנם שיפרה מספר תחומים, סוללה גדולה יותר, צמיג אחורי צר יותר – והעיקר שיכוך גומי להאב של הגלגל האחורי. כאן נוגעים בבעיה העיקרית של בראמו/ויקטורי לעומת למשל המתחרה הגדול זירו; בעוד בזירו ההנעה היא ישירה בין המנוע לגלגל ללא הילוכים הרי שבבראמו מותקנת מערכת הילוכים, גלגלי שיניים, ממש כמו במנוע בעירה פנימית, וזאת מכיוון שכוח המנוע של הבראמו נחות יחסית לחשמליים המובילים של זירו, מוטוזיק או המישן אר ולכן חייב יחסי העברה משתנים כדי לקבל את מירב הכוח גם בתאוצה וגם במהירות מרבית. לו רצתה ויקטורי לחולל מהפיכה מתבקשת בבראמו שרכשה זה התחום הראשון שחייב היה להיות מוחלף – אולם לחלופין העדיפה ויקטורי להתקין גומיות בנאבה של הגלגל האחורי כפי שנהוג באופנועים בעירה פנימית שנים רבות. ויקטורי טוענת כי כוונתה היא בכלל להשאיר את פעולת החלפת ההילוכים שכן זה ישכנע אופנוענים רבים לעבור לחשמלי ולקבל את אותה מעורבות ושליטה של מנוע בעירה פנימית. צודקים או שזה טיעון כסת"ח?

לא יקח זמן רב בטרם יתקבלו תשובות, ויקטורי מתחילה לשווק את החשמלי שלה באמצעות מערכת הסוכנים האדירה שיש לה בעולם ובמיוחד בצפון אמריקה – עם זאת תג מחיר של כ-20,000 דולר בארה"ב לא צפוי למשוך, מה עוד שזה יקר ב-4,000 דולר בהשוואה לזירו אס אר, שהוא ממילא אופנוע טוב יותר.

גלריה

2 תגובות ל האופנוע החשמלי החדש של פולריס? לא ממש חדש…

תגובות

עופר אבניר מגדל ימין
הונדה מגדל שמאל