fbpx

מחירון אופנועים מוטו - גרסה דיגטלית

voge מוטו24 רביעי מתחת לתפריט
פאנטיק קוביה 3 מתחת לתפריט
cristalino מתחת לתפריט xi
זונטס מתחת לשורת לוגו – אמצע 1
cristalino קובית צד xi
מטרו באנר שמאל הכי עליון
עופר אבניר קוביה שמאל
מוטוטאץ דקר
תמוז
אישימוטו באנר קוביה שמאל
מידלנד שחורי 140 על 70
אודי דגן 140 על 70
סטפן
voge מוטו24 באנר
HJC
מחירון אופנועים – קוביה שמאל תחתון

עולם האופנועים נפרד ממייק זיק, ממציא גדול

עולם האופנועים נפרד ממייק זיק, ממציא גדול

גיא בן ברק

צילום: יח"צ

לפני 12 שנה בעוד עולם האופנועים הסדרתיים הספורטיביים של הונדה, ימאהה וקאוואסאקי מציג במכה אחת דור חדש של סופרבייקס מושחזים, נדהמו כולם לגלות עד כמה שמרניים האופנועים הללו בעצם מבחינת העיצוב הבסיסי שלהם שלא היה שונה מהותית ממה שייצרו באירופה ובארה"ב בתי חרושת לאופנועים לפני מאה שנה – וזאת לעומת אב טיפוס חדיש ופורץ גבולות באמת, ספורטיבי ששבר את כול המוסכמות, לא רק של אופנועי הספורט הסדרתיים אלא בראש וראשונה הציג את אופנועי המוטו GP הארבע פעימתיים החדשים אז כעגלות מונעות בקיטור. 

האופנוע שעשה כול זאת היה המוטוזיק המהפכני, פרי עיצובו של מייק זיק, ארכיטקט עלית אמריקני שנפטר ביום שבת האחרון, אבידה לעולם האופנועים ממש כמו ג'ון בריטן אבי הסופרבייק המהפכני ללא שילדה שמת ב-1995 או מאסימו טאמבוריני ז"ל אבי ה-916 של דוקאטי וכול האם.וי אגוסטה החדשים. 

מייק זיק המם את העולם ב-2004 עם אב טיפוס למוטו GP בעיצוב רדיקאלי בעל  מנוע 990 סמ"ק ארבעה צילינדרים בו שני זוגות הצילינדרים ממוקמים לאורך האופנוע בעיצוב המונע רעידות ומבטל צורך בגל איזון, עם שני גלי ארכובה מסתובבים זה מול זה לביטול האינרציה בפניות, המנוע שכב נמוך בשלדת קרבון עם מרכז כובד נמוך לשינויי כיוון מהירים, מתלים מתקדמים עם מזלג בעל גמישות רוחבית כדי לספוג מהמורות כשהאופנוע על הצד. רעיונות נפלאים שיושמו באופנוע נוסע, הקדימו את זמנם ובהמשך ללא ספק היו מבשילים לאופנוע מירוץ המסקרן בסביבה, אולם זיק לא הגיע רחוק עם מעבר המוטו GP ל-800 סמ"ק ב-2007 שינוי שהיה כבר אחד יותר מדי בשביל מוטוזיק הקטנה ותשומת הלב של מייק זיק עברה לחשמל.

בשנת 2009 נכנס מייק זיק לקטגוריה החדשה של סופרבייק חשמליים במירוץ היוקרתי של האי מאן עם אופנוע פרי פיתוחו. בתחילה לא הצליח אולם החל מ-2010 זכה האופנוע של זיק בניצחון על האי, היה החשמלי הראשון שקבע זמן הקפה ממוצע של 160 קמ"ש בכבישים המטורפים, ועד 2013 ניצח שוב ושוב.

למרבה הצער בשנת 2013 אובחן מייק זיק כחולה סרטן סופני ובשבת האחרונה נפטר, ניתן רק לשער מה היה האופנוע הבא של הגאון הזה ולאיזה קצה עיצובי וטכנולוגי היה לוקח את עולם האופנועים.

   

באנר פרסומי:

 
דוגרי באינסטגרם: MOTODOOGRI 

גלריה

תגובות

עופר אבניר מגדל ימין
הונדה מגדל שמאל