fbpx

מחירון אופנועים מוטו - גרסה דיגטלית

voge מוטו24 רביעי מתחת לתפריט
קאברג שחורי 205 על 35
אודי דגן מתחת לתפריט
זונטס מתחת לשורת לוגו – אמצע 1
cristalino קובית צד xi
מטרו באנר שמאל הכי עליון
מידלנד שחורי 140 על 70
עופר אבניר קוביה שמאל
אישימוטו באנר קוביה שמאל
לרט
תמוז
מוטוטאץ דקר
לרט
אודי דגן 140 על 70
מחירון אופנועים – קוביה שמאל תחתון
HJC
voge מוטו24 באנר
MV קוביה
סטפן

דקאר 2022 – סיכום היום החמישי

דקאר 2022 – סיכום היום החמישי

כתב: דניאל וקנין | צילום: Red Bull Content Pool, Yamaha Racing, Husqvarna Monster Energy, A.S.O, Monster Energy Honda Team.

אמש התקיים הסטייג' הארוך ביותר במרוץ, עם קטע ספיישל של 465 קילומטרים מתוך 707 סך הכל. הרוכבים יצאו מ־Qaisumah והגיעו לבירת ערב הסעודית, ריאד.

את צמד המקומות הראשונים לקחו אתמול צמד רוכבים של הונדה, ג'ואן ברדה הספרדי ופבלו קינטנייה הצ'יליאני, אך גולת הכותרת של של הסטייג' הייתה דווקא המקומות השלישי והרביעי, אותם אישו רוי גונסלבס הספרדי ולורנסו סנטונילו הפורטוגלי, שניהם רוכבי מפעל של קבוצת שרקו. זאת לא השנה הראשונה בה מראה היצרנית הצרפתית הקטנה מה היא שווה, לאחר שבשנה שעברה הגיע סנטולינו למקום השישי וכל שלושת הרוכבים בקבוצה הגיעו לקו הסיום.

הנציג למשפחת בנאבידס שהגיע במיקום הגבוה ביותר היום הוא דווקא לוסיאנו מקבוצת הוסקוורנה שסיים במקום החמישי, לפני סאם סנדרלנד מגאסגאס (שישי) שממשיך להוביל את הדירוג הכלל ומתיאס וולקנר מ־KTM (שביעי) שעלה בניקוד הכללי מהמקום השלישי לשני. לאחר המרוץ כתב סנדרלנד "סטייג' קשוח! בקילומטר ה־200 פגעתי בסלע עם הדיסק ולמעשה איבדתי את הבלם האחורי עד לסיום המרוץ. באזור הקילומטר ה־300 הסתכלתי במצפן כשפגעתי בסלע ונחבלתי בראש ובכתף. שאר הסטייג' היה ב'מצב הישרדות' ללא בלם אחורי וללא פוקוס".

בעשירייה הראשונה נכללו גם רוכבים פרטיים היום, סטפן סוויטקו הסלובקי שסיים שמיני ומרטין מיצ'ק הצ'כי שסיים תשיעי. ריקי בראבק מהונדה, שלא מצליח להיכנס לקצב השנה לאחר המקום השני בשנה שעברה והניצחון בזו שלפניה, סגר את העשירייה. נציין גם את אדריאן ואן בוורן מימאהה שהגיע במקום ה־11 וירד בדירוג הכללי מהמקום השני לשלישי.

רוכב המוטוGP האיטלקי דנילו פטרוצ'י לא מפסיק לככב וסיים את קטע הספיישל הארוך הזה במקום ה־15, לפני רוכבים כמו דניאל סנדרס וקווין בנאווידס מהונדה, הזוכה של שנה שעברה, שסיימו במקומות ה־16 וה־17. "גם אני הופתעתי מזה שהובלתי בחלק הראשון של הסטייג', אבל האופנוע עבד טוב וממש נהניתי. אחרי 70 או 80 קילומטרים מצאתי את סנטולינו שעזר לי קצת עם הניווט, ואני עזרתי לו קצת עם המהירות. טוב להיות בקו הסיום אחרי סטייג' ארוך כל כך".

חואקים רודריגז הפורטוגלי אמנם סיפק אתמול ניצחון היסטורי לקבוצת הירו, אך כצפוי סבל מקשיים בניווט לאחר שהוזנק ראשון וסיים במקום ה־27. סקיילר האוס מהוסקוורנה שסיים במקום ה־21, נשאר כהרגלו צנוע ובחר לפרגן לדניאל 'צ'אקי' סנדרס: "צ'אקי הוביל אותנו בדיונות והוא פשוט חיה רעה. אני המום ממנו, ואני בטוח שתראו גם את השפה שלו ותבינו", אמר ולא הצליח לשלוט בצחוק.

נדמה שסנדרס מתחיל מסורת של עיוות הפנים במהלך המרוץ, לאחר ששנה שעברה פתח את השפה וגם נעקץ על ידי דבורה בפניו עד שאלו קיבלו צורה שונה לגמרי. אמש האוסטרלי נחת לא טוב אחרי שקפץ מדיונה, הטיח את ראשו במגדל הניווט ולקו הסיום הגיע עם שפה תחתונה מדממת וגדולה במיוחד, אך טען שהוא בר מזל משום שלא התרסק באותה ההזדמנות.

קצת על הקטגוריה הקשוחה ביותר, ה־malle moto, בה למתמודדים אסור לקבל עזרה מאיש מחוץ לקטגוריה ולמעשה יוצאים ללא צוות טכני. שני המובילים, ארונס גלזנינקס (Arunas Gelazninkas) הליטאי ומילאן אנגל (Milan Engel) הצ'כי, נמצאים בדירוג הכללי בקטגוריית האופנועים במיקום ה־30 וה־32 בהתאמה. חשבו לרגע כמה קשה להתחרות בדקאר, ועכשיו חשבו כמה קשה לסיים סטייג' ולאחר מכן להתחיל לטפל בעצמכם באופנוע.

לא מעט תקלות חוו היום כמה נהגי מכוניות, כמו גם כמה תאונות, בעיקר בדרופים של דיונות אליהם הגיעו במהירות גבוהה מדי, אך לשמחתנו נגרם נזק רק לרכבים. זהו לא הראלי המוצלח ביותר לסטפן פטרהנסל, בלשון המעטה. בולם הזעזועים האחורי-שמאלי של מכונית האאודי RSQ E-tron שלו נשבר, הקפיץ הצליח לשבור את הרדיאטור וכתוצאה מכך נגרמה נזילה ממערכת הקירור ולצערנו נאלצנו לראות אותו, שוב, יושב לצד המכונית באמצע המדבר ומחכה לחלקי חילוף. נאסר אל-עטיה ניצח שוב, ומוביל בפער נאה של יותר מ־38 דקות את הטבלה, אחריו הגיע סבסטיאן לואב שגם מדורג שני, במקום השלישי הגיע קרלוס סיינז.

דקאר 2022 – סיכום היום הרביעי
דקאר 2022 – סיכום היום השלישי
דקאר 2022 – סיכום היום השני
ראלי דקאר 2022 יוצא לדרך

לחדשות מגזין מוטו ישירות ל־Whatsapp לחצו כאן
לחדשות מגזין מוטו ישירות ל־Telegram לחצו כאן

תגובות

עופר אבניר מגדל ימין
הונדה מגדל שמאל