fbpx

מחירון אופנועים מוטו - גרסה דיגטלית

voge מוטו24 רביעי מתחת לתפריט
קאברג שחורי 205 על 35
cristalino מתחת לתפריט xi
זונטס מתחת לשורת לוגו – אמצע 1
cristalino קובית צד xi
מטרו באנר שמאל הכי עליון
אישימוטו באנר קוביה שמאל
תמוז
מידלנד שחורי 140 על 70
לרט
לרט
מוטוטאץ דקר
עופר אבניר קוביה שמאל
HJC
סטפן
מחירון אופנועים – קוביה שמאל תחתון
voge מוטו24 באנר
אודי דגן 140 על 70

דקאר 2022 – סיכום היום התשיעי

דקאר 2022 – סיכום היום התשיעי

כתב: דניאל וקנין | צילום: Red Bull Content Pool, Yamaha Racing, Husqvarna Monster Energy, A.S.O, Monster Energy Honda Team.

אתמול יצאו מתחרי הדקאר מ־Al Dawadimi לסטייג' של 830 קילומטרים, מתוכם 395 בקטע ספיישל עם אחוז גבוה של דיונות שהוגדרו על ידי הנהלת המרוץ (והתמונות) כגבוהות במיוחד, בסוף הסטייג' הגיעו המתחרים לחניית לילה ב־Wadi Ad Dawasir.

נפתח בקצת חדשות טובות: דניאל סנדרס שנפצע שלשום בקטע הקישור העלה וידאו לאינסטגרם בו הוא מספר על מה שעבר ועובר עליו, לפנות בוקר סנדרס נסע בכביש המהיר בדרך לקו הזינוק, אך היה על נתיב המיועד לפרסה, ולא ראה את זה בזמן. הוא בלם בחוזקה ב־120 קמ"ש ואיבד אחיזה בגלגל הקדמי, כשתמונות מהשטח הראו גם נזק לא קטן לאי-התנועה עצמו. סנדרס סובל משברים במרפק ובמפרק כף היד, כמו כן הוא סובל גם מנזק בכליה. "אני בר מזל שאני חי. הקבוצה ורוכבים נוספים היו ממש מאחוריי וראו את המתרחש", הוא סיפר ונשמע מעט חלש, בניגוד לטיפוס האנרגטי שאנחנו רגילים לראות. "אני מאוד מאוכזב לסיים ככה את המרוץ, אבל אלו הם חיי הראלי – אתה לא יודע מה יקרה לך ואתה צריך להתרכז 24/7. אני אחזור שנה הבאה בוודאות, נקווה שזמן ההחלמה לא יהיה ארוך מדי". סנדרס אמר שיעבור ניתוח באותו יום והדגיש כי הוא מתכוון לחבור לקבוצתו בביוואק כדי לתמוך בשאר החברים.

בחזרה למי שכן השתתף היום בסטייג' – סאם סנדרלנד, הרוכב הבריטי מקבוצת גאסגאס, שהתקשה לראות את עצמו לא מוביל את המהדורה ה־44 של ראלי דקאר, רכב בקצב המהיר במיוחד בכל אחד מהמקטעים בדרך לניצחון מהדהד בסטייג' וחזרה למקום הראשון בדירוג הכללי. מי שהיה במקום הראשון לפני הזינוק הוא גיסו של סנדרלנד, רוכב ימאהה אדריאן ואן בוורן, שחווה תקלה במגדל הניווט שלו ולא יכלל לגלול את ספר הדרך. ואן בוורן הגיע תשיעי בסטייג' וממוקם שלישי בדירוג הכללי. "זה חלק מהדקאר", אמר הצרפתי, "ואם זאת תהיה הבעיה היחידה שלי אני אשמח מאוד".

פבלו קינטנייה מהונדה סיים את הסטייג' אמש במקום השני, והוא ממוקם במקום הרביעי בדירוג בכללי. מתיאס וולקנר מ־KTM ממשיך לצפות ברוכבים מחליפים מקומות בכל סטייג' והוא שומר על עקביות במקום השני הכללי גם היום, אחרי שסיים שלישי את הסטייג'.

האלוף של 2020 ומי שהגיע שני בשנה שעברה, רוכב קבוצת הונדה ריקי בראבק מארה"ב, הגיע רביעי, לאחר הסטייג' הראשון בו איבד זמן רב בחיפוש אחרי נקודה בניווט ואמר שהוא מרגיש כי הראלי כבר אבוד עבורו. האמירה הזאת כנראה עבדה מנטלית ואנחנו לא רואים את הביצועים אליהם התרגלנו מבראבק והוא ממוקם כעת במקום ה־13 בדירוג הכללי, קרוב ל־40 דקות מסנדרלנד בפסגה.

מייסון קליין, הרוקי שמתמודד באופן פרטי וכבר סיפק תוצאות מרשימות בראלי השנה, הגיע במקום החמישי והוא סוגר את העשירייה בדירוג הכללי. אנחנו מקווים כי בדומה לסקיילר האוס בשנה שעברה, תמצא קבוצה שתאמץ את הכישרון בן ה־20.

טובי פרייס סיים במקום השישי והוא ממוקם תשיעי בדירוג הכללי. כולנו נשמח לראות את פרייס זוכה בעוד דקאר לפני הפרישה וכמו שאנחנו רואים בכל יום ויום, שום דבר עוד לא סגור והמאלט המעופף עוד יכול להפתיע. במיקום השביעי והשמיני הגיעו לוסיאנו בנאבידס מהוסקוורנה וחואקים רודריגז מקבוצת הירו. בנאווידס ממוקם 14 בדירוג הכללי ורודריגז ממוקם 15. במקום התשיעי, כאמור, אדריאן ואן בוורן, ובעשירי מי שכאילו לא נפצע השבוע, ג'ואן ברדה מהונדה, שמדורג חמישי בניקוד הכללי.

במכוניות, יום מדהים לרכבי האאודי החשמליים, שמאיישים שלושה מתוך ארבעת המקומות הראשונים בסטייג'. אקסטרום סיים ראשון, פטרהאנסל שני, וסיינז רביעי. במקום השלישי הגיע סבסטיאן לואב בטיוטה, וחמישי נאסר אל-עטיה בטויוטה שלו לאחר שנסע חלק מהסטייג' עם הנעה קדמית בלבד עקב תקלה. אל-עטיה מדורג ראשון בדירוג הכללי, עם פער של כמעט 38 דקות מלואב שממוקם שני.

דקאר 2022 – החצי השני יוצא לדרך
דקאר 2022 – סיכום היום השישי 
דקאר 2022 – סיכום היום החמישי

דקאר 2022 – סיכום היום הרביעי
דקאר 2022 – סיכום היום השלישי
דקאר 2022 – סיכום היום השני
ראלי דקאר 2022 יוצא לדרך

לחדשות מגזין מוטו ישירות ל־Whatsapp לחצו כאן
לחדשות מגזין מוטו ישירות ל־Telegram לחצו כאן

תגובות

עופר אבניר מגדל ימין
הונדה מגדל שמאל