מחירון אופנועים מוטו - גרסה דיגטלית
אחרי שרכשו מנורטון את מנוע ה-961, האם זה הדגם הבא של ARIIC?
אסף לביא
צילום: אילוסטרציית מחשב
רגע לפני שנורטון נכנסה להקפאה, הבעלים הקודם, סטיוארט גארנר, הספיק למכור את הזכויות של מנוע הטווין המקבילי מקורר האוויר בנפח 961 סמ"ק, שמניע דגמי הקומנדו והדומינייטור של נורטון, לחברה הסינית Jinlang – חברת האם של המותג ARIIC. העסקה של שני בעלי החברות אושרה והפכה לרשמית – למרות הדחתו של גארנר והרכישה של נורטון ע"י TVS ההודית. ידיעות לא רשמיות אף סיפרו שבין TVS לאריק התקיים לאחרונה משא ומתן שהיה אמור לאפשר לנורטון להמשיך להשתמש במנוע שמכרה ל-ARIIC בתמורה לכך שהשנייה תייצר אותו בשביל המותג הבריטי, אך הורדת הדגמים מהאתר של נורטון מרמזת שהעסקה הזו לא צלחה.
למרות זאת, אריק קנו את המנוע הזה במטרה להשתמש בו בעצמם, כחלק מהתוכניות שלהם להתפתח ולהפוך ליצרנית מן המניין, את ה-LK318 שלהם כבר הכרנו ובחנו ואת ה-Gernma 110 פגשנו בתערוכת מילאנו ואנחנו מחכים לחשיפה הרשמית של קטנוע הרטרו החמוד והטכנולוגי שאמור להגיע לאירופה עם מנוע 125 סמ"ק.
אחד הרמזים הגדולים ביותר לכך שאריק כבר הכניסה את הפרויקט שבבסיסו מנוע ה-961 לעבודה מגיע דווקא מהאינסטגרם, מר Wu Huacong, בעל החברה ומי שסגר את העסקה עם גארנר, צולם על נורטון קומנדו 961 מול המפעל של Jinlang ותמונה הזו עלתה לאינסטגרם הרשמי של אריק, ואם את חושדים בצירוף מקרים – כמה פוסטים לפני כן פורסמה התמונה ממעמד רכישת הזכויות ובתיאור שלה נכתב שהאופנוע עם מנוע ה-961 יחשף בקרוב.
רמז נוסף מגיע מאתר האינטרנט של Oberdan Bezzi מעצב אופנועים איטלקי עם ותק של 30 שנים שמייצר הדמיות והצעות עיצוב ליצרניות הגדולים בעולם ופרסם לאחרונה שני קונספטים של אופנוע עם מנוע ה-961 שהוצעו לאריק, בסגנון שמזכיר מאוד את הקומנדו של נורטון אך עם נגיעות וקווים מודרניים יותר.
בפני אריק עומדים אתגרים רבים, ומעבר לברורים מאליו שנוגעים לשיווק ומיתוג של מותג חדש מהמזרח, ישנו אתגר בהתאמת המנוע מקורר האוויר הוותיק של נורטון לתקן אירו5. אנחנו נשמח לראות את המותג הצעיר מתפתח ומציג אופנועים, בטח אם הם יראו כמו בהדמייה של הקונספט.
עוד בנושא:
א.ג.מ מוטורס, יבואנית ARIIC וטארו, פותחת אולם תצוגה בתל אביב
מבחן דרכים: טארו T10 X-Ride 125 ו-T9 X-One 125
רכיבה ראשונה: ARIIC 318
וואו, יפיוף! סקסי.