fbpx

מחירון אופנועים מוטו - גרסה דיגטלית

voge מוטו24 רביעי מתחת לתפריט
קאברג שחורי 205 על 35
cristalino מתחת לתפריט xi
זונטס מתחת לשורת לוגו – אמצע 1
cristalino קובית צד xi
מטרו באנר שמאל הכי עליון
מוטוטאץ דקר
עופר אבניר קוביה שמאל
לרט
מידלנד שחורי 140 על 70
אישימוטו באנר קוביה שמאל
לרט
תמוז
סטפן
HJC
אודי דגן 140 על 70
voge מוטו24 באנר
מחירון אופנועים – קוביה שמאל תחתון

חדש בישראל: ימאהה MT-09 מוגבל A1

חדש בישראל: ימאהה MT-09 מוגבל A1

כתב: אסף לביא בנארי | צילום: יצרן

מטרו מוטור, יבואנית אופנועי ימאהה לישראל, מתחילה בשיווק ה־MT-09 וה־MT-09 SP בגרסה מוגבלת הספק המייצרת 47 כ"ס ומתאימה לבעלי רישיון A1. לצורך ההגבלה מיובא הנייקד של ימאהה, המייצר בדרך כלל 117 כ"ס, גם בגרסה חדשה מופחתת הספק בעלת 95 כ"ס, אותה ניתן להגביל.

חוקי הרישוי מאפשרים להגביל הספק של אופנוע ל־35KW (כ־47 כ"ס) על מנת לעמוד בדרישות רישיון A1 רק אם הספקו המקורי לא עולה על 70KW (כ־95 כ"ס), לכן אופנועים דוגמת ה־MT-09, להם הספק גבוה יותר, לא ניתן להגביל לעמידה בדרישות של רישיון נהיגה A1 בתצורתם המקורית, לצורך כך יצרנים רבים מייצרים גרסה נוספת, בעלת הספק מירבי מופחת, כשההבדלים נעשים בצורה מכנית וטכנולוגית – אותם ניתן להגביל אלקטרונית ולעמוד בתנאי התקן.

בסוף שנת 2020 חשפה ימאהה את הדור השלישי של ה־MT-09, עם מנוע, שלדה, מתלים ועיצוב חדשים. מנוע הטריפל המוכר עלה בנפחן ל־889 סמ"ק ויחד איתו גדל גם ההספק, שיא המומנט ירד ב־1,500 סל"ד ויחידת הנעה כולה, כולל מערכת הפליטה, השילו 1.7 ק"ג ממשקלן. גם מערכת היניקה קיבלה עדכונים רבים, עם מצערת אלקטרונית, חיישן תאוצה ומזרקים חדשים. בנוסף, תיבת ההילוכים קיבלה יחסי העברה חדשים בהילוכים 1 ו־2, סליפר ואסיסט קלאץ' וקוויקשיפטר דו-כיווני.

שלדת הדלתא-בוקס והזרוע האחורית החדשות קלות ב־2.3 ק"ג מאלו של הדגם הקודם, הגלגלים החדשים קלים ב־700 גרם ותנוחת הרכיבה שונתה על מנת להיות טבעית ונוחה יותר. בצידו הטכנולוגי קיבל ה־MT-09 חיישן מדידה אינרציה (IMU) שש-צירי שמעביר מידע לבקרת האחיזה, בקרת הסחיפה, מערכת האנטי-ווילי ובקרת הבלימה, כמו גם מסך TFT בגודל 3.5 אינץ' ותאורת LED היקפית חדשה. המתלים מתוצרת קאיאבה, עם מזלג הפוך בקוטר 41 מ"מ ומאחור בולם יחיד עם מנגנון לינקים, ניתנים לכיוון מלא. מערכת הבלימה התחדשה במשאבת בלם קדמי היישר מה־YZF-R1.

בסיס הגלגלים באורך 1,430 מ"מ, מרווח הגחון 140 מ"מ, המושב בגובה 825 מ"מ, משקלו הרטוב עומד על 190 ק"ג, מיכל הדלק בנפח 14 ליטר, אורכו הכללי 2,090 מ"מ, רוחבו 795 מ"מ וגובהו 1,191 מ"מ, הצמיגים במידות 120/70-17 מקדימה ו־180/55-17 מאחור.

דגם ה־MT-09 SP נבדל מהדגם הרגיל בבקרת שיוט, ציפוי DLC (ר"ת Diamond Like Coating) למזלג הקדמי ובולם אחורי של אוהלינס, כמו גם במושב משודרג, צביעה ייחודית בהשראת ה־YZF-R1M וציפוי אנודייז לכידון ולמנופים.

מחיר הגרסאות המוגבלות זהה למחיר הדגמים הרגילים ועומד על 69,985 ₪ ל־MT-09 ו־77,985 ₪ ל־MT-09 SP.

עוד בנושא:
מבחן דרכים: ימאהה MT-09 SP דור שני 
מבחן דרכים: ימאהה MT-09 
רכיבה ראשונה: ימאהה MT-07 מוגבל A1
חדש בישראל: סוזוקי GSX-S950, גם ברישוי A1
חדש בישראל: ק.ט.מ 890 אדוונצ'ר ברישוי A1

לחדשות מגזין מוטו ישירות ל־Whatsapp לחצו כאן
לחדשות מגזין מוטו ישירות ל־Telegram לחצו כאן

תגובה אחת ל חדש בישראל: ימאהה MT-09 מוגבל A1

תגובות

עופר אבניר מגדל ימין
הונדה מגדל שמאל