fbpx

מחירון אופנועים מוטו - גרסה דיגטלית

מטרו ימין 4
פאנטיק קוביה 3 מתחת לתפריט
אודי דגן מתחת לתפריט
זונטס מתחת לשורת לוגו – אמצע 1
מטרו באנר שמאל הכי עליון
cristalino קובית צד xi
אישימוטו באנר קוביה שמאל
לרט
מוטוטאץ דקר
מידלנד שחורי 140 על 70
עופר אבניר קוביה שמאל
לרט
תמוז
HJC
מחירון אופנועים – קוביה שמאל תחתון
אודי דגן 140 על 70
voge מוטו24 באנר
סטפן

מילאנו: האדוונצ'ר של אמ.וי אגוסטה נחשף – 500 יחידות בלבד

מילאנו: האדוונצ'ר של אמ.וי אגוסטה נחשף – 500 יחידות בלבד

כתב: אסף לביא בנארי | צילום: יצרן

שנתיים אחרי שהוצג לראשונה, האדוונצ'ר LXP Orioli של אמ.וי אגוסטה נחשף בגרסת הייצור הסדרתי הסופית, בייצור מוגבל של 500 יחידות בלבד, לאחר ש־KTM והיצרנית האיטלקית החלו בשיתוף פעולה וחישבו מסלול מחדש – בו לדגם האדוונצ'ר אין מקום.

פרויקט הלאקי אקספלורר של אמ.וי אגוסטה הוצג לראשונה בתערוכת מילאנו 2021, עם דגם ה־9.5 בעל מנוע טריפל כל-חדש ודגם 5.5 המבוסס על הבנלי TRK502. פרויקט האדוונצ'ר היה אמור להיות עתידה של אמ.וי אגוסטה כיצרנית בעלת פרוטפוליו דגמים נרחב ולא מותג בוטיק יוקרתי, אך לאחר שנתיים של פיתוח הפרויקט מגיע לסיומו, כשדגם ה־9.5 מקבל את השם LXP Orioli, על שמו של רוכב המרוצים אדי אוריולי שהביא את הקאג'יבה אלפנט 900, ההשראה לאדוונצ'ר של אמ.וי, לניצחון בראלי פריז-דקאר בשנת 1990.

במסגרת עסקת שיתוף הפעולה של KTM ואמ.וי אגוסטה, שנחתמה בשנה שעברה כשהיצרנית האוסטרית רכשה 25.1% ממניות אמ.וי אגוסטה, בהשקעה של 30 מיליון אירו, KTM לקחה עליה את ניהול הרכש ושרשרת אספקת החלקים ואת רשת המכירות העולמית של אמ.וי אגוסטה ויחד שתי החברות קיבלו סדרת החלטות לעתידה של היצרנית האיטלקית – הכולל גניזה של דגם ה־5.5 וייצור מוגבל של ה־9.5 הסופי, פרידה מהפרויקט לעת עתה והתמקדות בדגמי פרימיום יוקרתיים.

אדי אוריולי לצד ה־LXP אוריולי

המנוע הוא טריפל חדש בנפח 931 סמ"ק, המייצר הספק של 124 כ"ס ב־10,000 סל"ד ומומנט של 10.4 קג"מ ב־7,000 סל"ד כש־85% מהמומנט זמין כבר ב־3,000 סל"ד ומשקלו העמוד על 57 ק"ג קל בכ־10% ממנועי טריפל מתחרים. כנהוג באמ.וי אגוסטה, מנוע הטריפל החדש בעל גל-ארכובה שמסתובב לכיוון הנגדי, מה שמשפיע על האינרציה ומקל על ההיגוי ושינויי כיוון.

המנוע מותקן בשלדת עריסה כפולה שבחלקה האחורי זרוע מאלומיניום ובולם יחיד של Sachs, עם לינק פרוגרסיבי, מהלך של 210 מ"מ וכיוונון מלא, ובחלקה הקדמי מזלג הפוך של Sachs, גם הוא בעל מהלך של 210 מ"מ ואפשרויות כיוונון מלאות. המושב מתכוונן לשני מצבי גובה – 850 מ"מ ו־870 מ"מ – ומרווח הגחון עומד על 230 מ"מ. בסיס הגלגלים באורך 1,610 מ"מ, וה־LXP Orioli נועל גלגלי שפיצים בקוטר אופייני לאופנועי אנדורו – 21 אינץ' מלפנים ו־18 אינץ' מאחור – עם צמיגי Bridgestone Battlax AX41 טיובלס. מערכת הבלימה תוצרת ברמבו, עם קליפרים קדמיים מסדרת Stylema על דיסקים בקוטר 320 מ"מ, וקליפר דו-בוכנתי עם דיסק 265 מ"מ מאחור.

ה־LXP Orioli מצויד בחבילה אלקטרונית הכוללת IMU שש-צירי, מצערת אלקטרונית עם 4 מפות מנוע – אורבן, טורינג, שטח ומצב מותאם אישית – כמו גם בקרת אחיזה בעלת 8 רמות התערבות וביטול, שני מצבי בלימת מנוע, קורנרינג ABS עם מערכת RLM (ר"ת Rear Wheel Lift-Up Mitigation), שניתן לביטול מלא או רק בגלגל האחורי. בנוסף, מצויד במערכת בקרת שיוט, התנעה ללא מפתח, צג TFT עם קישוריות בלוטוס ואפליקציה ייעודית ותאורת LED מלאה – כולל תאורת כפתורי כידון.

כמו כל דגמי אמ.וי אגוסטה, גם ה־LXP Orioli עוצב במרכז העיצוב CRC של החברה, הממוקם בסן מרינו, המעטפת הלבנה עוטה גרפיקה בעלת ערך היסטורי המזכירה את צבעי המותג שהיה נותן החסות העיקרי של קבוצות מרוצים רבות בשנות ה־90 – וגם של אופנוע המרוץ של אוריולי – לאקי סטרייק. האופנוע יסופק עם קיט מהודר המכיל מערכת פליטה מטיטניום, שפותחה בשיתוף פעולה בין אמ.וי לטרמיניוני, כיסוי אופנוע ייעודי ותעודת מקוריות. 500 יחידות ה־LXP Orioli יגיעו ללקוחות הראשונים בסוף הרבעון הראשון של 2024.

לחדשות מגזין מוטו ישירות ל־Whatsapp לחצו כאן
לחדשות מגזין מוטו ישירות ל־Telegram לחצו כאן

 

 

 

 

4 תגובות ל מילאנו: האדוונצ'ר של אמ.וי אגוסטה נחשף – 500 יחידות בלבד

  1. דומה ל 950S של דוקאטי, עם המיכל הגבוה מהמפשעה מעלה.
    חידושים? נאדה. כרגיל צ'עמום.

    • מה אתה מקשקש ???? אפשר לומר זאת על כל אופנוע יקר, במוו ,טריומף קטמ 1290 וכו…. וממילא כל המחירים בארץ הקודש הם פרימיום.

  2. תעמיד את ההונדה על ידו ותראה מהיכן העתיקו את מותג היוקרה כולל שילוב הצבעים

תגובות

עופר אבניר מגדל ימין
הונדה מגדל שמאל