fbpx

מחירון אופנועים מוטו - גרסה דיגטלית

voge מוטו24 רביעי מתחת לתפריט
פאנטיק קוביה 3 מתחת לתפריט
cristalino מתחת לתפריט xi
זונטס מתחת לשורת לוגו – אמצע 1
מטרו באנר שמאל הכי עליון
cristalino קובית צד xi
מוטוטאץ דקר
מידלנד שחורי 140 על 70
תמוז
עופר אבניר קוביה שמאל
לרט
אישימוטו באנר קוביה שמאל
לרט
voge מוטו24 באנר
HJC
סטפן
אודי דגן 140 על 70
מחירון אופנועים – קוביה שמאל תחתון

רכיבה ראשונה: גוגורו S2 – הסוף לחרדת הטווח?

רכיבה ראשונה: גוגורו S2 – הסוף לחרדת הטווח?

כתב: אריק רוזנבלום | צילום: דניאל דהרי

שורה תחתונה: זה לא הקטנוע החשמלי המושלם, אבל הוא הכי קרוב עד היום.

רכבנו על לא מעט קטנועים חשמליים, ולמרות הבדלים רבים בין הדגמים, העיקרון הבסיסי שלהם דומה, חרדת הטווח, ההספק המוגבל, זמני הטעינה, נעים בערך באותם אזורים. אבל אז הגיעה גוגורו, שמשנה באופן מהותי לא מעט מאותם עקרונות, כשהיא מציעה רשת עמדות להחלפת סוללות במקום טעינה סטנדרטית וקטנוע חשמלי שעושה בה שימוש.

למעשה, להגדיר את גוגורו כיצרנית קטנועים תהיה טעות, המוצר של גוגורו הוא הסוללות ועמדות ה־Swap&Go להחלפתן, אותן היא משווקת גם ליצרניות אחרות, ביניהן גם ימאהה, שעושה שימוש בסוללות ובעמדות של גוגורו בטאיוואן. החברה הטאיוואנית הוקמה ב־2011 והחלה לייצר קטנועים בעצמה ב־2015, ובין שיתופי פעולה רבים עם יצרניות אחרות המשיכה לייצר ליין קטנועים צנוע משל עצמה, כשהדגמים של גוגורו מיועדים לתחבורה עירונית ומציעים, בדומה לעוד יצרנים, גישה טכנולוגית וחכמה.

עוד בנושא: ימאהה: קטנוע חשמלי חדש בשיתוף Gogoro בטאיוואן

עם התעוררות ענף הרכב החשמלי, ויש שיגידו שנכון יותר להגדירה כ"התפוצצות", לאט לאט התשוקה לחשמלי מתחילה לזלוג גם לענף הדו-גלגלי, כשבינתיים המגזר העסקי מוביל את מכירות הקטנועים החשמליים בישראל. וישנם שני דברים ברורים כרגע – הראשון הוא שזה עוד לא קרה, הרגע הזה של נקודת המפנה בה הקטנועים החשמליים הופכים למובילי טבלת המכירות, והדבר השני שברור – זה יקרה בשנים הקרובות. לכן מטרו מוטור, שהיא היבואנית הגדולה ביותר בענף הדו-גלגלי הישראלי, מחפשת כבר כמה שנים את המותג הנכון שיאפשר לה להוביל את המכירות כשתגיע אותה התעוררות. היא בחרה בגוגורו והחלה בשיווק לפני מספר חודשים, כשהיא משתפת פעולה עם חברת האנרגיה והדלק פז ומקימה עשרות עמדות החלפת סוללות באזור המרכז, בתוך תחנות הדלק של פז ועוד כמה בסניפיה.

שני הדגמים הראשונים שמגיעים לישראל הם ה־S2 וה־2 Plus, כלים דומים מאוד שחולקים את אותו הבסיס ונבדלים ברמת האבזור, ההספקים והמהירות. שניהם בעלי טווח רכיבה מוצהר של 170 ק"מ אבל רשת החלפת הסוללות אמורה לבטל את חרדת הטווח לחלוטין ככל שתגדל פריסת העמדות ברחבי הארץ, אם כי כבר במצב הנוכחי נראה שרוכבי גוגורו בתל אביב והסביבה מסודרים.

למבחן לקחנו את הדגם המאובזר והחזק יותר, ה־S2, המצויד במנוע חשמלי בעל הספק של 7.2kW, שמביא אותו למהירות מרבית של 95 קמ"ש עם תאוצה מ־0 ל־50 קמ"ש ב־3.8 שניות. הוא גם מצויד במערכת ABS, רוורס, בולמים מתכווננים מאחור ועוד כמה פיצ'רים עליהם נרחיב בהמשך. מחיר ה־S2 עומד על 20,985 ₪.

עוד בנושא: המכונית החשמלית של ORA הסינית מגיעה לישראל

מעבר למחיר הרכישה של הקטנוע החשמלי ישנו תשלום מינוי חודשי על השימוש ברשת עמדות החלפת הסוללות, שמחירו נע בין 89 ₪ ל־350Ah, שמקבילים לכ־400 ק"מ בחודש, עד ל־119 ₪ עבור 870Ah, שהם כ־1,000 ק"מ בחודש. כל 1Ah נוסף עולה 9 אגורות ואין הגבלה על מספר הפעמים בהן ניתן להחליף את הסוללה, תיאורטית רוכבי גוגורו יכולים לגשת לעמדה ולהחליף את הסוללה בכל 10 ק"מ, אם ירצו.

גוגורו מזכירה הרבה פעמים את המילה "חכם" כשהיא מספרת על קטנועיה, וכבר מרגע שאנחנו ניגשים לקבל את המפתחות אנחנו מקבלים תזכורת לזה. ביקשנו מפתח, אבל קיבלנו כרטיס, סיפרו לנו שיש גם אפליקציה דרכה אפשר להניע את הקטנוע ולראות עוד הרבה נתונים, נתנו לנו מיקומים של עמדות הטעינה הסבירו איך מתפעלים את העמדה והקטנוע. את הכרטיס מצמידים לקטנוע איפה שבדרך כלל יש סוויץ' וכדי להתחיל תנועה צריך ללחוץ לחיצה ארוכה על לוח השעונים, ואחרי שמופיעה עליו אינדיקציה שהוא במצב תנועה צריך רק לסובב את המצערת כדי לצאת לדרך.

בשונה מקטנועים חשמליים אחרים, לגורורו S2 ישנה שרשרת הינע שמעבירה את כוח המנוע החשמלי שמותקן בשלדה אל הגלגל האחורי. הבחירה של גוגורו בשרשרת ולא ברצועת הינע דינה שימון שרשרת כל 300 ק"מ, כמו באופנוע, אך כאן למעשה נגמרת התחזוקה של הרוכב, מעבר לטיפולים של 5,000 ק"מ, בהם מתבצעות בדיקות לקטנוע ובעת הצורך גם החלפה של נוזל בלם, רפידות, צמיגים, שרשרת וכדומה.

יש ל־S2 שני מצבי רכיבה – רגיל וספורט, שנבדלים בתאוצה ובמהירות הסופית. במצב ספורט, מדובר באחד מהקטנועים החשמליים המהירים והחזקים ביותר עליהם רכבנו, מאיץ מהר מעמידה וגם הם הרבה כוח לתאוצות ביניים, המנוע מרגיש חי וזריז, עבודת 'המצערת' חלקה ומדויקת במיוחד, והמהירות הסופית עומדת על קצת יותר מ־100 קמ"ש על השעון.

עוד בנושא: מבחן דרכים ב.מ.וו CE 04 בהשקה עולמית

הגוגורו S2 בנוי לתפארת. הגימור וההרכבה ברמה הגבוהה ביותר, הכל מוקפד מאוד, מעוצב ומרגיש ככלי יקר בהרבה. גם העיצוב מצא חן בעינינו, עם שילוב בין מודרני וכמעט עתידני – במיוחד בצביעה של כלי המבחן – למשהו שיכול להיקרא רטרו, עם תאורת LED ראשית בצורת אליפסה, הרבה קווים מעוגלים ועיגולים.

הרושם החיובי ממשיך גם בהתנהגות ונוחות הקטנוע, ההיגוי קליל מאוד ונוסך ביטחון, מתמסר לכל פקודת היגוי קלה ומפגין יציבות, זאת בזכות הגלגלים בקוטר 14 אינץ' והמתלים המכוונים על צידם הקשיח. למרות אותה קשיחות, רוב תחלואי האספלט מסוננים ומוגשים בטמפרטורה פושרת אל הרוכב, אך כשמגיעים לרצף מהמורות או שיבוש קשה, הקטנוע מגיב בעצבנות, מקפץ ויוצר סערה בכוס התה, וגם בידיים שעל הכידון. ל־S2 כיסא מרווח ונדיב ממדים, שהיה נוח מאוד במהלך כל המבחן, אפילו בנסיעות ארוכות יותר בין גבעתיים עד לראשל"צ.

אם בנוחות עסקינן – הגוגורו S2 הוא מבין הקטנועים החשמליים הבודדים המציעים תא אחסון מספק מתחת למושב, שמסוגל להכיל גם קסדה מלאה בלי סייגים ובעיות. יש לו גם וו תלייה מול רגלי הרוכב, שנראה חזק דיו כדי לתלות כל שקית, תיק או חבילה. לוח המחוונים גדול ובעל ספרות מותאמות גם למתקרבי הגיל השלישי, המסך – מסך מגע, שניתן לתפעול גם עם כפפות. בחניה, ניתן לנעול את הכידון גם אם הוא לא מופנה הצידה. המראות – קטנות, עגולות ומעוצבות, אבל לא אפקטיביות בכלל.

מערכת הבלימה מורכבת משני דיסקים, אחד קדימה ואחד אחור, שמתוגברים במערכת ABS, סחיטה של ידיות הבלם בכל עוצמה ומכל מהירות מספקת עוצמת בלימה טובה ומביאה את הקטנוע הקליל לעצירה מלאה, כשמערכת ה־ABS מתערבת בזמן ובצורה די חשאית ונעימה.

עוד בנושא: החשמלית הזולה בישראל Leapmotor T03, החל מ־100,000 ₪

מהאפליקציה ניתן לשלוט על הרבה פרמטרים של הקטנוע, כולל מידת הבלימה הרגנרטיבית, לפתוח ולנעול את הקטנוע, לאתר אותו לראות נתונים של הקטנוע והנסיעה. ועם אווירת ההיי-טק הזו קצת חששנו שהבועה תתפוצץ כשהחדשנות של גוגורו תפגוש את תחנות הדלק בישראל, אבל הופתענו לטובה. ניגשנו לעמדת החלפת הסוללות בתחנת הדלק וגילינו פעולה פשוטה ומהירה: מוציאים שתי סוללות, אותן מפקידים במכונה, ושתיים מלאות מתקבלות בתמורה, אותן אנחנו מכניסים לקטנוע ומקבלים איפוס לטווח הרכיבה.

העמדה והקטנוע מדברות ביניהן, מספר חיישנים ושורות קוד בודקות האם הקטנוע תקין, האם הסוללות תקינות, ומאפשרות את ההחלפה רק אם הכל כשורה. עוד בונוס שמביאה עימה צורת "התדלוק" הזו לעומת טעינה ביתית היא שהסוללה למעשה אינה בבעלות רוכש הקטנוע, ובכל פעם שרוכב גוגורו ניגש לעמדת החלפה הוא יצא עם זוג סוללות אחרות, שעברו בדיקה ונמצאו כתקינות, כלומר – גם בעוד 5, 8 או 10 שנים, לא משנה כמה ק"מ עבר הקטנוע, בעליו לא יצטרך לשאת בעלות הגבוהה של החלפת סוללה בסוף חייה.

אך למרות הקונספט המהפכני והפוטנציאל להיות הפתרון המושלם, טווח הרכיבה הריאלי של הגוגורו נמוך מדי. חרדת הטווח עדיין קיימת, רק בצורה שונה. בממוצע, עברנו 50 ק"מ בין החלפת סוללות, ב־60 ק"מ הקטנוע החשמלי כבר מצביע על סוללה נמוכה מאוד ודוחק באנו לגשת לעמדה בהקדם, וכך נוצר מצב בו בכל פעם שאנחנו רואים את תחנת הדלק אנחנו נכנסים אליה כדי להשיב את הק"מ האבודים, גם אם עברו 20 ק"מ מאז הפעם הקודמת. לרוכבים יוממים בעלי תוואי נסיעה קבועה וידוע מראש זה לא קיים, אבל לנו, עם סדר היום הפחות צפוי, בכל פעם שלוח השעונים הציג סוללה מתחת לחצי התחלנו לחפש את העמדה.

עם זאת, אין לנו ספק כי הגוגורו מסוגל להיות פתרון נוח, יעיל וחסכוני ללא מעט רוכבים – בינתיים רק באזור המרכז, אבל בהמשך בערים גדולות נוספות בארץ – למרות מגרעותיו ובזכות יתרונותיו האדירים. מודל החלפת הסוללות מביא איתו יתרונות ברורים שמאפשרים לרוכב לחסוך בעלויות התפעול – גם אלו היום-יומיות וגם העתידיות – וגם לחסוך זמן טעינה. הקטנוע עצמו, ה־S2, הוא מבין הקטנועים החשמליים הטובים ביותר שרכבנו עליהם, הוא מהיר, נוח, איכותי ושימושי – וכדי להיות מושלם חסרים לו רק עוד 20 או 30 ק"מ לטווח.

עוד בנושא: מבחן דרכים פיאט 500e קבריו חשמלית

עלות המינוי להחלפת הסוללות אכן לא זולה כמו טעינה רגילה משקע בייתי, ובחישוב קל עלותה זולה בערך ב־100-150 שקל מעלות הדלק של קטנוע בנזין חסכוני, אבל אין ספק שמשלמים כאן אקסטרה בשביל נוחות השימוש והחופש מבעלות על הסוללה והאחריות למצבה. מחיר המינוי ירד מעט מאז השקת הקטנוע ונוספה גם אופציה זולה יותר.

"מה זה הצליל הזה? מה הוא מנגן שם?", הוא משפט ששמענו לא מעט במהלך המבחן, "סיימון" ענינו, "כמו בשנות ה־80". כדי לשמור על הולכי הרגל, משמיע הגוגורו S2 מתחילת התנועה ועד מהירות של 20 קמ"ש צלילים שמזכירים את אותו משחק נוסטלגי, כדי להזהיר הולכי רגל, במקום רעש מנוע. 'רעש מנוע', איזה קונספט מוזר… איך נסביר אותו לנכדים?

לחדשות מגזין מוטו ישירות ל־Whatsapp לחצו כאן
לחדשות מגזין מוטו ישירות ל־Telegram לחצו כאן

תעודת זהות

 

Gogoro S2

 

מחיר: 20,985 ₪

 

דרגת רישיון: A2

 

נתונים טכניים

 

מנוע: G2.2 7,200W

 

בלמים: מקדימה דיסק בקוטר 245 מ"מ, מאחור דיסק בקוטר 190 מ"מ, מערכת ABS, בלימה רגנרטיבית

 

מידות צמיגים: ק' 110/70-14, א' 100/80-14

 

מידות כלליות: אורך 1,890 מ"מ, רוחב 660 מ"מ, גבוה 1,080 מ"מ

 

בסיס גלגלים: 1,305 מ"מ

 

גובה מושב: 780 מ"מ

 

טווח נסיעה מוצהר: עד 170 ק"מ (ב־30 קמ"ש)

 

מהירות מקסימלית מוצהרת: 95 קמ"ש

 

משקל: 123 ק"ג

 

4 תגובות ל רכיבה ראשונה: גוגורו S2 – הסוף לחרדת הטווח?

  1. 89 שקל ל400קמ זה בערך המחיא לדלק של קטנוע 125 חסכוני

  2. אין כאן שום חיסכון במחיר דלק של קטנוע חסכוני ,עם העלות החודשית של מינוי לסוללה.

  3. אחלה דרך לעשות כסף!!!
    גם 20 אלף שקל עבור מגהץ שאמור לעלות 3000.
    וגם גבייה חודשית של כסף גם אם לא ניצלת את הטווח… מחיאות כפיים סוערות!!!

תגובות

עופר אבניר מגדל ימין
הונדה מגדל שמאל