fbpx

מחירון אופנועים מוטו - גרסה דיגטלית

voge מוטו24 רביעי מתחת לתפריט
פאנטיק קוביה 3 מתחת לתפריט
cristalino מתחת לתפריט xi
זונטס מתחת לשורת לוגו – אמצע 1
cristalino קובית צד xi
מטרו באנר שמאל הכי עליון
תמוז
עופר אבניר קוביה שמאל
אישימוטו באנר קוביה שמאל
לרט
מוטוטאץ דקר
מידלנד שחורי 140 על 70
לרט
מחירון אופנועים – קוביה שמאל תחתון
סטפן
אודי דגן 140 על 70
voge מוטו24 באנר
HJC

דקאר 2022 – סיכום היום העשירי

דקאר 2022 – סיכום היום העשירי

כתב: דניאל וקנין | צילום: Red Bull Content Pool, Yamaha Racing, Husqvarna Monster Energy, A.S.O, Monster Energy Honda Team.

תשעה סטייג'ים מתוך שלושה-עשר חלפו. מצד אחד אנחנו לא יכולים לחכות לדעת את זהות המנצח בתחרות הכה-צמודה בקטגוריית האופנועים, מצד שני אנחנו נהנים מכל רגע ולא רוצים שייגמר. 491 קילומטרים עברו הנהגים והרוכבים שנשארו במרוץ, מתוכם ספיישל של 287 קילומטרים בלופ סביב Wadi Ad-Dawasir. סטייג' קצר, אך מגוון בפני השטח שלו שכללו דיונות, קניונים, אזור מישורי גדול וקטעיים טכניים כמו גם מהירים.

היה זה סטייג' טוב לקבוצת הונדה, כשארבעה רוכבים אדומים נמצאים בשמונת המקומות הראשונים. סאם סנדרלנד מגאסגאס, שהוביל רוב המרוץ וניצח את הסטייג' הראשון שלו שלשום, חווה אמש את מה שחוו רוכבים אחרים שניצחו לפניו ואולי את מה שכבר ידע מראש, כשהוזנק ראשון ואיבד זמן רב בגלל טעויות ניווט, הגיע במקום ה־13 ומעל ל־8 דקות אחרי המנצח, חוסה 'נאצ'ו' קורנחו מהונדה, שמדורג שביעי. סנדרלנד איבד את המקום הראשון בדירוג הכללי למי שנראה כרוכב העקבי ביותר עד כה במהדורת 2022 של הראלי הקשוח, מתיאס וולקנר מ־KTM שסיים את הסטייג' במקום הרביעי.

עשרת הרוכבים שהגיעו ראשונים אתמול לקו הסיום הגיעו בפער מקסימלי של פחות מ־11 דקות ונראה שזהו זמן טוב להביט בטבלת הדירוג הכללי, כשארבעה סטייג'ים נותרו עד לסיום והכל נראה פתוח ואין מועמד ברור לזכייה. וולקנר מוביל על סנדרלנד ב־2:12 דקות. במקום השלישי אדריאן וואן בוורן מימאהה נמצא בפער של 3:56 דקות מוולקנר, הוא סיים את הסטייג' אתמול במקום התשיעי. מעט מאחוריו, פבלו קינטנייה מהונדה עם פער של 4:41 דקות מהמקום הראשון, אחרי שהגיע אמש שמיני. האלוף המכהן קווין בנאבידס מ־KTM, מפצה על טעויות מתחילת המרוץ, אחרי שהגיע אמש במקום השני, ועדיין נמצא בתמונת האליפות וזכייה ראשונה אי-פעם עם שתי קבוצות שונות, עם פער של 10:22 מהמקום הראשון. ג'ואן ברדה, שכזכור נפצע בשבוע שעבר בכתפו, מתגבר על הקשיים וממוקם שישי בדירוג הכללי מעט אחרי בנאבידס עם פער של 10:57 דקות מהמקום הראשון.

החל מהמקום השביעי, אותו מאייש כאמור נאצ'ו קורחנו, הפער גדל אל מעל לחצי שעה, מה שבהחלט משאיר סיכוי לניצחון אך כמובן נראה פחות סביר מהדבוקה הראשונה. במקום השמיני, אנדרו שורט מימאהה שהגיע אמש שישי. טובי פרייס מ־KTM שסיים אמש במקום ה־16 מדורג תשיעי, כשאת העשירייה הראשונה סוגר האלוף של שנת 2020, ריקי בראבק מהונדה שאיבד למעלה משעה בסטייג' הראשון.

קצת לקטגוריות אחרות: 11 רוכבים נשארו בטרקטורונים כשרק שניים מתמודדים באמת על התואר נכון לאמש: אלכסנדר ז'ירו (Alexandre Giroud) הצרפתי מימאהה מוביל את הדירוג הכללי, 24:31 אחרי פבלו קופטי (Pablo Copetti) מארה"ב. החל מהמקום השלישי נוצר פער של מעל לשעתיים וחצי.

את הקרב בצמרת הדירוג בקטגוריית המכוניות מאיישים לאורך כל המרוץ נאסר אל-עטיה הקטארי וסבסטיאן לואב הצרפתי, כשבמקום השלישי נמצא יאזיד אל ראג'י הסעודי. אל-עטיה מוביל על לואב ב־39:05 דקות.

כבר שנים שקבוצת קאמאז שולטת בקטגוריית המשאיות. גם השנה בכל סטייג' עד כה עמדה במקום הראשון אחת ממשאיות הקאמאז כשהן מתחלפות ביניהן בניצחון, ומאיישות ארבעה מתוך חמשת המקומות הראשונים בדירוג הכללי.

דקאר 2022 – סיכום היום התשיעי 
דקאר 2022 – החצי השני יוצא לדרך

דקאר 2022 – סיכום היום השישי 
דקאר 2022 – סיכום היום החמישי

דקאר 2022 – סיכום היום הרביעי
דקאר 2022 – סיכום היום השלישי
דקאר 2022 – סיכום היום השני
ראלי דקאר 2022 יוצא לדרך

לחדשות מגזין מוטו ישירות ל־Whatsapp לחצו כאן
לחדשות מגזין מוטו ישירות ל־Telegram לחצו כאן

תגובות

עופר אבניר מגדל ימין
הונדה מגדל שמאל