fbpx

מחירון אופנועים מוטו - גרסה דיגטלית

מטרו ימין 4
פאנטיק קוביה 3 מתחת לתפריט
אודי דגן מתחת לתפריט
זונטס מתחת לשורת לוגו – אמצע 1
cristalino קובית צד xi
מטרו באנר שמאל הכי עליון
לרט
אישימוטו באנר קוביה שמאל
מוטוטאץ דקר
תמוז
לרט
מידלנד שחורי 140 על 70
עופר אבניר קוביה שמאל
מחירון אופנועים – קוביה שמאל תחתון
HJC
סטפן
אודי דגן 140 על 70
voge מוטו24 באנר

דקאר 2022 – הסטייג' האחרון

דקאר 2022 – הסטייג' האחרון

כתב: דניאל וקנין | צילום: Red Bull Content Pool, Yamaha Racing, Husqvarna Monster Energy, A.S.O, Monster Energy Honda Team.

קווין בנאבידס, שלפני שנה עמד על הפודיום כמנצח עם קבוצת הונדה ועבר ל־KTM, הראה הרבה אופי בדקאר הנוכחי. הוא איבד 36 דקות בסטייג' הראשון, אך בזמן שרוכבים אחרים עדיין תקועים אחורה מטעות בשלב כה מוקדם, ביומו האחרון של הדקאר בנאבידס היה במרחק של 10 דקות בלבד מהמוביל ועם אפשרות ריאלית לנצח את המרוץ בפעם השניה ברציפות, ולראשונה אי פעם עם שתי קבוצות שונות. כדי לנצח בדקאר צריך גם קורטוב של מזל, וזה מה שהיה חסר אמש לבנאבידס כשמנועו כשל. הארגנטינאי הקשוח העלה וידאו לרשתות החברתיות וסיכם בדמעות, "זה נגמר". את הסטייג' ביום רביעי ניצח טובי פרייס מ־KTM, אחריו הגיע לוסיאנו בנאבידס מהוסקוורנה, במקום השלישי הגיע אדריאן ואן בוורן מימאהה, ג'ואן ברדה מהונדה הגיע רביעי ובמקום החמישי הגיע לורנסו סנטונילו מקבוצת שרקו.

אחד המאפיינים של הדקאר, ואיכשהו במיוחד במהדורה של שנה, הוא שמנצחי הסטייג' מאבדים זמן יקר  ביום שאחרי בזמן שהם פורצים את הדרך בניווט. זה בדיוק מה שקרה לוואן בוורן שדורג נכון ליום חמישי בבוקר במקום הראשון הכללי וסיים את היום במקום הרביעי הכללי, למעלה מ־15 דקות אחרי סאם סנדרלנד המוביל.

סאם סנדרלנד בתמונה זוכת פרס Emilie Poucan שצילם Magnus Torquato.

את סטייג' ה"ספרינט" האחרון, שנערך בשישי, סיימו עשרת הראשונים בהפרש של פחות מ־5 דקות ככה שלא ראינו תנודות משמעותיות בפודיום של הדירוג הכללי.  סאם סנדרלנד הבריטי, מקבוצת גאסגאס, הוא המנצח הגדול של הראלי הקשוח בעולם ובכך סיים שנתיים בהם שלטה הונדה ומחזיר את הכתר בצורה מסויימת ל־KTM, בעלת מותג גאסגאס. זהו הניצחון השני שלו, אחרי שניצח כבר ב-2017 עם קבוצת KTM. "בכנות, אני לא יכול להיות שמח יותר. אני רוצה להודות לקבוצה ולכל האנשים מסביב על העבודה הקשה, הייתי נתון ללחץ כבד כל כך בניווט בסטייג' האחרון, הרגשתי שהראש שלי מתפוצץ".

פבלו קינטנייה, הצ'יליאני של הונדה שניצח את הסטייג' האחרון, סיים את הראלי במקום השני. את הפודיום נועל מתיאס וולקנר האוסטרי מקבוצת KTM. אמנם מחוץ לפודיום, אך ראוי לציון – אדריאן ואן בוורן הצרפתי מקבוצת ימאהה, שאחרי שנים לא פשוטות – לו אישית וגם לקבוצתו – הצליח להגיע לקו הסיום במקום הרביעי. מייסון קליין, רוקי שמתחרה באופן פרטי וכבר הוזכר כאן כמה פעמים סיים במקום התשיעי והמכובד. בקטגוריית 'Original by Motul' ניצח ארונס גלזנינקס (Arunas Gelazninkas) מליטא, שהוביל את הקטגוריה לאורך רוב המרוץ.

גם בשאר הקטגוריות אין הפתעות גדולות, במכוניות ניצח נאסר אל-עטיה הקטארי, אחרי התבססות במקום הראשון מתחילת המרוץ. במשאיות דימיטרי סוטניקוב הרוסי, אחרי שבקאמאז לא הותירו לאף קבוצה אחרת סיכוי, ואלכסנדר ז'ירו (Alexandre Giroud) הצרפתי ניצח בטרקטורונים.

סיכום מלא של המרוץ עם גלריית תמונות מלאה (ומהפנטת) יעלה בקרוב לאתר.

רוכבי קטגוריית ה־Malle Moto עובדים על אופנועיהם לפני היציאה לסטייג' האחרון.

דקאר 2022 – סיכום היום העשירי 
דקאר 2022 – סיכום היום התשיעי
 
דקאר 2022 – החצי השני יוצא לדרך

דקאר 2022 – סיכום היום השישי 
דקאר 2022 – סיכום היום החמישי

דקאר 2022 – סיכום היום הרביעי
דקאר 2022 – סיכום היום השלישי
דקאר 2022 – סיכום היום השני
ראלי דקאר 2022 יוצא לדרך

לחדשות מגזין מוטו ישירות ל־Whatsapp לחצו כאן
לחדשות מגזין מוטו ישירות ל־Telegram לחצו כאן

תגובות

עופר אבניר מגדל ימין
הונדה מגדל שמאל