fbpx

מחירון אופנועים מוטו - גרסה דיגטלית

מטרו ימין 4
פאנטיק קוביה 3 מתחת לתפריט
דוקאטי מתחת לתפריט – אמצע 2
זונטס מתחת לשורת לוגו – אמצע 1
cristalino קובית צד xi
מטרו באנר שמאל הכי עליון
אישימוטו באנר קוביה שמאל
לרט
תמוז
לרט
מידלנד שחורי 140 על 70
עופר אבניר קוביה שמאל
מוטוטאץ דקר
MV קוביה
אודי דגן 140 על 70
HJC
מחירון אופנועים – קוביה שמאל תחתון
סטפן

מכירות אופנועים וקטנועים: סיכום שנת 2023

מכירות אופנועים וקטנועים: סיכום שנת 2023

כתב: אסף לביא בנארי | צילום: יצרן

שנת 2023 לא הייתה מהשנים הטובות ביותר למכירות הכלים הדו-גלגליים בישראל – אך היא רחוקה מלהיות שנה גרועה, עם ירידה של כ־1,800 כלים בלבד בצל משבר החקיקה המשפטית, המחאות, האינפלציה, עליית מחירי ביטוח החובה, אסון ה־7 באוקטובר והמלחמה; ענף השטח סופג ירידה משמעותית של כ־38% במכירות כלים חדשים.

אחרי ש־2022 הסתיימה כשנת שיא במכירות ו־2023 נפתחה עם שיא מכירות בחודש ינואר, עד סיום החציון הראשון היה נראה שגם זו הולכת להיות שנה מצוינת עבור הענף הדו-גלגלי, אך זו מסתיימת עם מכירות של 19,057 כלים דו-גלגלים חדשים "בלבד". למה המרכאות? כי מדובר בירידה של 1,819 יחידות לעומת 2022, ולמעשה נתון גבוה יותר מכל שנות העשור הקודם, בשנה קשה במיוחד, שבמהלכה עברה מדינת ישראל לא מעט משברים וגם הענף הדו-גלגלי ספג פגיעה עם עליית מחירי הביטוח, האינפלציה ושינוי דרגות הביטוח השרירותי והשערורייתי.

למעשה, נראה שרוב הירידה היא דווקא בענף השטח, ובעיקר באופנועי אנדורו, כשהשנה נמכרו כ־830 כלים בלבד לעומת כ־1,330 כלים בשנת 2022, ירידה של כ־500 יחידות או ליתר דיוק – כמעט 40% ירידה במכירות הכלים החדשים בענף השטח. לעומתם, מכירות אופנועי הכביש והקטנועים נותרו די דומות לנתוני השנה הקודמת, עם ירידה בעיקר במהלך הרבעון האחרון – בו החלה המלחמה. שלושה מותגים בלבד חווים השנה צמיחה ניכרת, ביניהם קימקו, BMW ורויאל אנפילד, כשסאן יאנג, KTM, הוסקוורנה וגאסגאס רושמות ירידה במכירות.

את 4 המקומות הראשונים במכירות של אופנועים וקטנועים ממשיכות להחזיק באותו הסדר סאן יאנג, הונדה, ימאהה וקימקו, כשבמקום החמישי קוואסאקי מחליפה את KTM. במכירות אופנועים בלבד תמצאו במקום הראשון את ימאהה, אחריה הונדה, קוואסאקי, KTM ו־BMW, ובמכירות קטנועים בלבד את סאן יאנג במקום הראשון, הונדה שנייה, שלישית קימקו, אחריה ימאהה וחמישית פיאג'ו.

עשרת הקטנועים הנמכרים ביותר הינם קימקו Movie S 125i עם 818 יחידות, סאן יאנג Joyride 125 עם 775 יחידות, הונדה ADV350 עם 769 יחידות, ימאהה X-Max 300 עם 705 יחידות, סאן יאנג CRUiSYM 300 עם 610 יחידות, סאן יאנג Joyride 200 עם 518 יחידות, הונדה X-ADV 750 עם 511 יחידות, הונדה Forza 350 עם 481 יחידות, סאן יאנג Joymax Z+ 250 עם 468 יחידות וימאהה T-MAX 560 עם 459 יחידות.

עשרת האופנועים הנמכרים ביותר הינם ימאהה MT-09 עם 270 יחידות, ימאהה Tenere 700 עם 202 יחידות, ימאהה MT-07 עם 197 יחידות, הונדה CB500X וקוואסאקי Z900 עם 194 יחידות, BMW R1250GS עם 143 יחידות, הונדה Transalp 750 עם 140 יחידות, KTM 300 EXC ו־KTM 250 EXC עם 131 ו־127 יחידות וימאהה Tracer 9 עם 116 יחידות.

עלייה משמעותית נרשמה במכירות אופנועים וקטנועים חשמליים, עם כ־870 יחידות השנה לעומת כ־480 יחידות בשנה שעברה. קטגוריית הנפח הפופולרית ביותר ממשיכה להיות בין 251 ל־500 סמ"ק עם 5,978 יחידות, באופנועים בלבד קטגוריית הנפח הפופולרית ביותר היא מעל 750 סמ"ק עם 2,048 יחידות ובקטנועים בלבד נמכרו 4,919 יחידות בנפח של עד 125 סמ"ק.

יצרן סה"כ קטנועים אופנועים
1 סאן יאנג 4,415 4,415
2 הונדה 3,781 2,703 1,078
3 ימאהה 3,295 2,070 1,225
4 קימקו 2,294 2,294
5 קוואסאקי 708 708
6 KTM 582 582
7 פיאג'ו 517 517
8 BMW 341 25 316
9 רויאל אנפילד 290 290
10 בנלי 211 211
11 גוגורו 199 199
12 סוזוקי 168 18 150
13 הוסקוורנה 156 156
14 QJ Motor 155 27 128
15 סורון 142 142
16 אפריליה 139 86 53
17 בטא מוטור 136 136
18 NIU 135 135
19 דוקאטי 123 123
20 טיוואין 115 115
21 ווג 105 38 67
22 UM גלובל 87 70 17
23 CFMOTO 84 84
24 הארלי דוידסון 81 81
25 טריומף 80 80
26 בליץ 66 66
27 ידאה 63 63
28 פאנטיק 56 56
29 קיוואי 55 55
30 שרקו 49 49
31 פיג'ו 43 43
32 גאסגאס 42 42
33 זונטס 39 23 16
34 אינדיאן 38 38
35 Cake 31 31
36 סופר סוקו 29 18 11
37 מוטוגוצי 25 25
38 זאפ! 23 20 3
39 זירו 20 20
40 לונג'יה 19 16 3
41 TM רייסינג 18 18
42 אנרג'יקה 16 16
43 דוהאן 14 14
44 סיילנס 11 11
45 טארו 11 6 5
46 צ'אנג-ג'יאנג 10 10
47 LVNENG 6 6
48 סקייטים 6 6
49 AJP 6 6
50 איטלג'ט 4 4
51 LUKI 4 4
52 טרומוקס 4 4
53 SWM 3 3
54 מוטומוריני 2 2
55 ריאחו 2 2
56 MV אגוסטה 2 2
57 Nerva 1 1

 

 

 

 

9 תגובות ל מכירות אופנועים וקטנועים: סיכום שנת 2023

  1. אם מחירי הביטוח היו שפויים איזה שגשוג היה יכול להיות פה. חבל.

  2. הסינים עוד לא שולטים או מתקדמים כמו בענף הרכב. חשמלי גם לא התקדמו, חבל על המלחמה וכל ההשלכות שלה כמובן, ושילכו ק י ב י נ י מ . . . חברות הביטוח. מה זה Nerva?

  3. קוואסאקי עקפו את KTM, מישהו אצל הכתומים נרדם בשמירה או שהם יותר בעניין של רואיל אנפילד? 19,057 כלים דו-גלגלים חדשים זה לא כזה נורא, אם היו מפתחים את תחום השטח ולא סוגרים מסלולים, ועושים קשיים לצעירים להכנס לתחום, השנה העגומה הזאת היתה שנת מסירות גבוהה משנת 22 שהיתה טובה מאוד. מתי החשמליים יהיו עם טווח נורמלי – גם זה היה מקפיץ את המכירות, כרגע הם יקרים מידי ולא אפקטיבים מספיק.

  4. היי, יופי של כתבה.
    יש לתקן טעות כתיב בכל התמונת התפלגות. רשום לדוגמא התפלגות *לפני* במקום "לפי".

  5. מסכים, הביטוח יקר מאוד. וגם אין מספיק קטנועים חשמליים, מקביל ל-125 סמ'ק, שיכולים ליסוע יותר מ-120 קמ"ש עם מצבר ראשון בלבד.
    אם יש אשמח לשמוע על בך.

  6. תיקון טעות, בשורה ליסוע יותר מ- 120 קמ"ש צריך להיות קילומטרים, ולא קמ"ש

  7. הונדה ממשיכה להתקדם בסולם היבואנים מגיע להם שאפו גדול. ה X-ADV 750 מכר 511 חתיכות, הפיג'ו מאותו הדגם שניסה להתחרות מולם עוד לא עבר את רף ה-10 מסירות. למה הם בכלל מתאמצים לשמור על המותג הזה, מי המשוגע שירכוש כלי צרפתי לעומת יפני מושלם?

תגובות

עופר אבניר מגדל ימין
הונדה מגדל שמאל